Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi juhlitte lasten synttäreitä monta päivää?

Vierailija
04.09.2012 |

Ja kutsutte juhliin erikseen sukulaiset, kaverit yms.? Meillä pidetään pelkät kaverisynttärit. Se on aina riittänyt. Ei omassa lapsuudessanikaan mitään sukulaisia kutsuttu lasten synttäreille.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on mulla yksi veli. Hänen kanssaan pidämme yhteyttä vähän tilanteesta riippuen välillä todella tiiviisti ja välillä harvemmin. Olemme melko eri elämäntilanteissa ja siitä johtuu tuo yhteydenpitämisen vaihtelu. Lapsen isän sukuun emme pidä ollenkaan yhteyttä, koska olemme eronneet isän kanssa. Serkkuja lapsellani ei minun puolelta ole ja isänsä puoleltakin vain pari. ap

? Onko ero syy olla pitämättä mitään yhteyttä isän sukuun? Eikö lapsi tapaa isän sukulaisia koskaan edes isän kautta? Tämä ei nyt liity aiheeseen, mutta kiinnostaa.

Vierailija
22/26 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselet miksi ihmeessä pidetään kahdet synttärit. Itsekin varmaan olisit halunnut, että lapsesi olisi sukulaisilleen tärkeä ja haluaisivat juhlia hänen synttäreitään. Kerroithan, että yritit kutsua, mutta isovanhempia ei kiinnostanut.

Minä taas en ymmärrä, miksi jättäisimme sukulaiset kutsumatta lasten synttäreille? Saammehan itsekin aina kutsut lasten serkkujen synttäreille jne. Meidän lapsille serkut on myös kavereita, olisipa kummallista jos emme kutsuisi heitä juhlimaan!

Harmittaa sun ja sun lapsen puolesta että teillä ei ole sukuyhteyttä. Ja jos lapsi on ainoa (?), niin tämä perinne tulee varmaan jatkumaan. Toivottavasti itse kuitenkin haluat osallistua lapsesi tulevien lasten synttäreille!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota muut taivaankappaleet kiertävät.

Hyvä Nicopetteri!

Vierailija
24/26 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä syntymä- että nimipäiviä. Meillä siis tosiaan on nimipäivä ollut aina ihan yhtä iso juhla kuin syntymäpäivä ja niitä juhlitaan koko suvun voimin (niin aikuisten kuin lastenkin).

Meillä lasten synttäreitä juhlitaan kolmena päivänä. Yhtenä päivänä sukulaiset, ja meillä sukulaisia on paljon, koska myös omat serkkuni lapsineen + tädit perheineen tulevat isovanhempien ja sisarusten lisäksi. Yhtenä päivänä kutsumme kaveriperheitä, joilla samanikäisiä lapsia (jotka ovat siis lasten kavereita). Mutta koska me aikuisetkin haluamme tavata porukalla, niin aikuiset kutsutaan myös. Kolmantena päivänä on sitten kaverisynttärin, koulu-, tarha tms. kavereille, joiden vanhempia ei kutsuta. Kaverisynttärit järjestetään meillä 10-v asti. Sen jälkeen voi synttäreiden kunniaksi mennä parin ystävän kanssa esim. syömään ja leffaan. Sukulaissynttäreitä pidetään läpi elämän, myös siis aikuislle. Meillä on iso ja iloinen suku, tykkäämme viettää aikaa yhdessä. Ja koska on paljon sukulaisia, synttäreitä & nimppareita on usein - ja se on kivaa!

Vierailija
25/26 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät edes tervehdi, jos tulevat kadulla vastaan. Siinä syy. Ja isä ei ole koskaan pitänyt yhteyttä sukuunsa, edes veljeensä. Minä hoidin aina senkin vähäisen yhteydenpidon ennen eroa. Isän puolen isovanhempia lapsi näkee muutaman kerran vuodessa ja serkkujaan ehkä kerran vuodessa, mutta ei kummejaan käsittääkseni koskaan.

ap

Vierailija
26/26 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut tapana kutsua myös mummot ja kummit yms. joten on kivempi viettää lasten ja aikuisten juhlat erikseen. Saa itsekin keskustella kaukaisempien sukulaisten kanssa paremmin kun ei ole lapsi lauma jaloissa pyörimässä. P.S. mummoilta saa parhaat lahjat.