Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei kerta kaikkiaan suostu antamaan yhtä vapaapäivää.

Vierailija
28.11.2005 |

Kotiäitinä hääräilen. " Vapaata" on seuraavasti eli mies katsoo lapsia silloin jos lähden kaupasta ostamaan ruokaa, vaatteita lapsille tai menen muuten hoitamaan asioita. Itse haluaa juosta OMINA työstä ansaittuina vapaapäivinään harrastuksissaan tai touhuilla ulkona kaiken maailman koneiden kanssa. Vastakin olin 39 kuumeessa, mies vain halusi lähteä harrastukseensa ja käski minun soittaa lapsenvahdin, jos en jaksa hoitaa lapsia... Ja sinne häipyi...

Olen raskaana ja pari vuotias hyppää vieläkin yöllä 2-loputtomasti hereillä äitiä huutamassa. Tänä aamuna (heräillyn yön jälkeen) tuli vain itku, kun sain silmät auki. Päivällä en ehdi nukkua, kun jossain välissä pitää niitä kotitöitäkin hoitaa. Aina on jotain, joka täytyy tehdä rauhassa ilman lasten apua. Kun mies tulee töistä ja sanon, että laittaisin nukkumaan. Vastaa vain, että HÄN VASTA VÄSYNYT ON ja minun lepo jää sitten siihen.

Ja kommentit, " mitäs otit tuollaisen miehen" , ei yhtään lohduta. Kaikkea kun ei etukäteen voi toisesta nähdä. Varsinkaan sitä millainen tulee 10 vuoden kuluttua olemaan, kun on lapsia, oma talo ja perunamaa (sekin kääntämättä ja perunat vuodesta toiseen laittamatta).

Toivonkin siis joulupukilta yhtä vapaapäivää, jolloin saisin vain maata sängyssä, lueskella kirjoja ja lehtiä, syödä mitä huvittaa ja milloin huvittaa ja levätä, levätä... Vaan eihän joulupukkia oikeasti olekaan...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ystäviä kauempana, joiden luokse voisit mennä tai tulisiko muuta sellaista mieleen, mitä voisit tehdä? Ehdottomasti sinun tulisi olla vähintään yksi yö ja kaksi päivää pois.

Vain siten miehesi ymmärtäisi edes hitusen, miltä sinusta tuntuu.

Vierailija
2/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin ap tuosta ketjusta jossa sanon " olen vihainen miehelleni"

Miehet ei näköjään anna apua ennen kuin on pakko. Niin kauan kun pääset ylös sängystä ei hän huomaa jos itket uupumuksesta ja törmäilet ovenpieliin.

Joku tuolla neuvoi minua että lakkaa odottamalta mieheltäsi mahdottomia ja kanna itse itsesi ja oma elämäsi. Loistava neuvo. (olen vihainen kuten huomaat)

Järjestä itsellesi vapaa viikolopppu hotellissa. Mies maksaa. Varaat sen, maksat ja sanot miehelle että " juna lähtee klo xx.xx, muistaa käydä kaupassa." Jätä hänelle lista jossa lukee lasten ruoka-ajat ja nukkuma-ajat sillä ainakaan minun mies ei tietäisi monelta lapsi syö tai nukkuu.

Sitten lähdet ja sillä siisti, et mieti kuinka siellä pärjätään. Ruoka voi olla nakkeja ja lapset nukahtaa lattialle (kuten meillä) mutta ei ne siihen yhdessä viikolopussa kuole. Sinä sensijaan voit olla kohta sairaalassa tuota menoa.

ÄLÄ ODOTA ETTÄ MIEHESI AUTTAA. JOULUPUKKIA EI OLE.

terveisin virkasisko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hitsin tarkoitus se sitten on, että naisen pitäisi kantaa se vastuu lapsista ja kodista (eli itsestä ja elämästään) eikä mieheltä tulisi " vaatia" mitään. Tosi outoa! Mitäs niillä miehillä tekee, jos ei niiltä voi mitään odottaa?

*ärsyttää*

ap

Vierailija
4/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" aikuisena ei voi jäädä toisen aikuisen varaan" eli käytännössä se meidän kohdalla tarkoittaa luullakseni tätä:

Olemme tuhon tiellä kun odotamme että mies auttaa, varsinkaan omien lastensa hoidossa. Mieshän hoitaa vain itsensä ja oman työnsä. Kunnon mies, mitäs niille kiukuttelette, leivän tuovat perheelle. Mitä siitä jos vaimo hoippuu tajuttomuuden partaalla. Oma vikansa kun on saattanut itsensä siihen tilaan.'

Kerro nyt uupumuksestasi kaikille: neuvolassa, ystäville, äidille, anopille, naapureille. Itke.

Järjestä itse lastenhoito itsellesi kerran viikossa. Minä olen odottanut nyt vapaata 3 vuotta ja sitä ei tule. Sovi jonkun naapurin teinin kanssa hoito 2-vuotiaallesi kerran viikossa. Mies maksaa tietysti. Älä jää enää kysymään miehen aikaa ja lupaa. Ainoa mitä häneltä kannattaa odottaaj on se raha. Muun saat järjestää itse.

sisko

Vierailija
5/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että perusvika on äideissä (ylläri...) Äidit passaavat pojat kotona liian hyvin. Tytöille luonnostaan jaetaan vastuuta ja kotihommia jätkien harrastaessa ja touhuillessa kavereiden kanssa. Kuulostaako tutulta omasta lapsuudesta? Siinen miten nämä nykymiehet saadaan ymmärtämään että vaimo ei ole passaava äiti, ei minulla neuvoa ole... yhtä neuvoton olen itsekin. Omat poikani aijon kasvattaa kuten tytöttönikin eli kotihommat kuuluvat yhtälailla poikien hoidettavaksi ja jos harrastuksia meinaa tulla liikaa niin niitä rajotetaan.

Vierailija
6/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies yritti kerran livistää vähän vastaavasta tilanteesta. Oli jo ystävänsäkin kanssa sopinut reissusta. Kun minulle selvisi mikä on tilanne, totesin, että ei käy!! Nyt et lähde mihinkään. Sinua tarvitaan kotona! Kylmän asiallisesti totesin, en ruvennut haastamaan riitaa tai mitään muutakaan showta päälle. Totesin, että ko. homman voit hoitaa toisella kertaa, mutta nyt se ei ole mahdollista.

Vierailija
7/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen, että jätät lapsen ja miehen viikonlopuksi kahdestaan. Lähdet tarpeeksi kauas ja seiskööt vaikka päällään koko viikonlopun.

Mielellään tosissaan jätä vielä kauppalappu, pyykit koneeseen (miehen vaatteita, niin ei harmista jos ovat siellä vielä takaisin tullessa) ja ohjeet kodin siivousta varten. Sit tilaat taksin ja lähdet Marttakerhon syysretkelle. (Ihan yhtä hyvä harraste, kun miehenkin.) Ja loppukaneeteksi voit todeta, että MLL on auttava puhelin johon voi soitella ohjeiden toivossa. (Jätä numero näkyviin.)

Vierailija
8/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse samassa tilanteessa joku aika taaksepäin ja mulla onneksi oli ystävä joka huomasi ahdinkoni ja hoiti lastani muutamana päivänä jotta sain ladata akkujani.... teki hyvää vaan maata ja olla itsekseen...

Ihan totta autan sua jos asut lähistöllä...

Vierailija
9/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis taas enempi äiti-poika suhde kuin 2 aikuista yhdessä vastuussa perheestä

Vierailija
10/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä ylpeys ja periaatteet enää auta kun ei aamulla meinaa saada vaatteita päälle.

Vierailija
11/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ilmoittaisin tai kysyisin voisinko viikonlopuksi tulla, sopisi varmaan hyvin. Ainoa että sitten kuulisi sitä päivittelyä, kun eivät lapset ole matkassa eivätkä ole aikoihin heitä nähneet...

Sanoin tässä jokin aika miehelleni, että taidan varata hotellihuoneen ja mennä sinne ihan lepäilemään. Mies purskahti nauruun... Oli sitä mieltä että en taatusti hotellissa lepää vaan häipyisin hummailemaan. Mielenkiintoinen ajatus pyöreän vatsani kanssa.

Kyllähän minulla sitä tukiverkostoa olisi, lapsia hoitavat mielellään. Mutta omat syyllisyydentunteet ovat liian kovat sitten, jos en lapsiani hoida. Tunnen olevani älyttömästi velkaa kyseisille ihmisille (vaikka omaa perhettä ovatkin). Ja toisekseen kyllä minusta KUULUU miehen ennemmin hoitaa omia lapsiaan vapaapäivinä (edes silloin tällöin), kuin että minun kuuluisi aina tahtoa anoppi tai joku muu lapsia katsomaan.

Ehkäpä jonain päivänä jätänkin lapset yöpaitoihin ja itsenikin. sängyt petaamatta, tiskit hoitamatta. Syödään vaan leipää kaapista tai mitä käteen osuukin. Pyöritän koko päivän videoita, että lapset viihtyvät. Itse makaan vaan ja luen ja olen. Mies kun tulee töistä, niin saa syödä mitä haluaa. Ehkäpä...

ap

Vierailija
12/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä mieskin pääsee hommiin mukaan. Teen sitten kun jaksan. Ei joka päivä tarvitse jaksaa. (Pari päivää kun on talo hyrskyn myrskyn, niin kummasti taas jaksaa...)

Noita omia syyllisyyden tunteita ei pidä kaataa lapsen ja miehen niskaan. Hyvä äiti tuulettuu välillä. Tuttavani lastenlääkäri sanoo aina, että sellainen äiti on huono joka ei välillä kaipaa muiden ihmisten seuraa!

Ei sinun tarvitse ystävillesi sen enempää kertoa. Sanot vaan, että kaipaat vähän aikuisten seuraa ja mies lupasi hoitaa lapset, että pääset tuulettumaan. (Jos heillä on lapsia, niin ymmärtävät varmasti.)

Hotelli ajatuskaan ei ole paha. Jos mies epäilee hummaamista, niin totea, että jos jaksan niin saatan vaikka lähteä. Onko se häneltä pois? Hän rassaa pihalla koneita ja se on sinulta pois?

Vierailija
13/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

siis taas enempi äiti-poika suhde kuin 2 aikuista yhdessä vastuussa perheestä

Ei käy menetelmä ei ole äiti-poika suhdetta, vaan tervettä parisuhteen hoitoa. Joskus vaan on niin, että toinen ei tajua mitä toinen tarvitsee. Tässä tilanteessa naiset perinteisesti heittäytyvät puhumattomaksi marttyyriksi tai aloittavat suuren luokan show:in. Minä olen huomannut, että mieheni ymmärtää parhaiten selkeää suomenkieltä: ei käy.

Menetelmää ei ole tarvinnut useasti käyttää, miehen arvostelu kyky on alkanut parantua. Ja itse olen oppinut puhumaan asioista ennakkoon. Sitten kun on kriisi päällä, niin harvoin tulee kummaltakaan osapuolelta kovin fiksuja reaktioita.

Vierailija
14/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitää itse VAATIA ja SANOA että olen väsynyt ja tarvitsen apua kodinhoidossa.

Miehelle vaihtoehdot selväksi joko autat kotitöissä tai sitten ero.

Naiset hyysää ihan liikaa miehiään ja voihan olla jos mies ei ikinä ole joutunut hoitamaan lapsia niin ei välttämättä tajua miten rankkaa on.

Hyviä vaihtoehtoja saada mies tajuamaan on se että mies hoitovapaalle ja itse töihin.Meillä mies piti puolen vuoden hoitovapaan ja nuorimmaisen synnyttyä oli viisi kuukautta vanhempienvapaalla,kun olin itse töissä.Tosin tuo vaatii sen että itsellä on työpaikka minne mennä.

Mutta tärkeintä on tehdä miehelle selväksi missä mennään.TSEMPPIÄ!

Vierailija
15/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ihan kunnon riidan/sanomisen paikka.

Ensinnäkin miehet ymmärtää parhaiten suoraa puhetta ja selkeää käskytystä. Tänään sinä tiskaat, sitten saat mennä! Sinä vaihdat vaipan! Sinä nouset nyt lastasi lohduttamaan! Minä lähden nyt lenkille, sinä hoidat lapsen! Kuulostaa kamalalta, mutta muuten et saa omaa tilaa.

Eli tuo EI KÄY! on vallan mainio lause miesten suhteen.

Kerro että jos nyt ei peli muutu, sinä otat eron ja lapset jää ensi alkuun miehelle 24/7, että sinä saat huilata, miettikööt sitten miten hoitaa ne ja huushollin!

Meilläkin mies yritti suhteen alussa tehdä minusta huushollipiikaa, jolloin tokaisin että " perkele, minä en ole sinun palvelijasi!" ja sen linjan pidin. Kannatti, koska mieheni on pitänyt sekä vanhempainvapaata ja hoitovapaata eikä pidä kotia minään helppona " naisten hommana" . Ja jos joku mies nyt jäkättää, että ethän sinä vaihda renkaita - pkle, 2 kertaa vuodessa, ei vaihda mieheni verhojakaan! Koti on yhteinen yritys, ja jos vain toinen kantaa toteutuksen ja vastuun, yritys kaatuu. Meillä ei kotitöistä tapella yhtään, koska homma toimii niin että: 1. mies pesee pyykit ja useimmiten ripustaa, minä silitän, 2. mies tiskaa-minä enimmäkseen kokkaan, 3. mies käy ruokakaupassa -minä teen kauppalistan ja ostan lasten vaatteet 4. minä vien tarhaan -mies hakee jne. Minä käyn kahdesti viikossa itsekseni juoksulenkillä, mies käy 4 kertaa viikossa punttisalilla. Minun muut harrastukseni sujuu koti-oloissa.

Vastuuta mies tekemään osa kotitöistä. Sovitte esim. että lauantaisin mies saa kyllä nukkua, mutta silloin siivotaan yhdessä ja siivous alkaa klo 12, silloin YLÖS!. Mies tamppaa matot ja luuttuaa, sinä pyyhit pölyt ja imuroit. Siivouksen jälkeen voi painua ulos. Lauantai-sunnuntaiyönä mies hoitaa lapsen ja sinä saat aamulla nukkua. (Sinä et nouse missään nimessä hoitamaan!) Sunnuntaisin mies myös tiskaa ja laittaa ruuan. Mies vie joka aamu roskapussit. KÄy kaupassa kauppalistan kera maanantaisin ja torstaisin. Tiistai-iltaisin sinä menet lenkille/kirjastoon minne menetkään ja mies hoitaa lasta!

Kirjaatte sen oikein paperille ylös ja nimet alle, ja siitä sopimuksesta ei livetä tai tulee ero.

Äläkä rutise miehen tyylistä hoitaa asiat, vaikka miten pieleen sinusta menisi. Sillä tavalla mies ei kohta taas tee mitään " kun ei mikään kelpaa" . Älä vaadi täydellisyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi