Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥KESÄKUUNKERTTUJEN MAANANTAI♥

28.11.2005 |

huomenta!

uus viikko uudet kujeet :)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun täällä on näin paljon taas pitkästä aikaa kerttusia liikkeellä.

Ottilja, oon täysin samaa mieltä että tämä vaihe kun maha alkaa olla itsestä kasvanu, mutta muiden silmiin se on lähinnä lihonut, tuntuu jotenkin ahdistavalta! Siis tulis sit kunnon vauvamasu niin ei olis epäselvää onko vaan lihonut vai ihan raskaana...

Riannalle voimia uskoa tulevaan, mä olisin varmaan hermoraunio jos olisin sun tilalla. Mä olen nimittäin jonyt paniikissa kun on ollut toisinaan vähän ruskeaa vuotoa, niin mietin kokoajan mikä on vialla.Sitkeältä vaikuttaa teidän pikkuinen!! Kyllä se siellä pysyy mukana, usko pois!

Kiva kuulla että muillakin oli näitä ihmeen hiusongelmia, ei meinaa tunnistaa itseä peilistä kun tukka on piikkisuora. Normaalisti etenkin näin kostealla säällä olen todellinen käkkäräpää jo...no, vaihtelu virkistää :).

Lapset tuossa riehuvat, leikkivät jotain nyrkkeilijätaistelijaa (?), veli on suomalainen, sisko kuulema espanjalainen! Iskän lätkäsuojukset on niillä varusteina....pitää varmaan mennä katsomaan mitä ihmettä tuolla oikein tapahtuu!

t. mariadee 9+3 edelleen

Vierailija
22/31 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällään myös itseni pienen tauon päälle tänne pinoon :)

Mionalle lämmin halaus ja osanottoni!!

Mä olen tänään pitkästä aikaa saanut jotain aikaiseksi. Pahoinvointi tuntuisi taas hellittävän. Toivottavasti!!! Laitoin hiukan joulukoristeita ja jouluverhot silittelin paikoilleen.

Miehen vanhemmat tulee ensi viikonloppuna kylään ja haluaisin saada kodin siiihen menneksi hyvään kuntoon. Jotain pitäisi kai leipoakin...

Toisaalta he kyllä yleensä tuovat tullessaan ihan kamalasti kaikkea, mútta kehtaisko siihen luottaa :)

Eilen oli aivan mahtava ilma, mutta nyt tuolla on kyllä tosi kökkö sää. Kastuin läpimäräksi kiskalla käydessäni, kun en tajunnut ottaa sontsaa mukaan, höh!

Sain tänään kutsun NP-ultraan, JIPII!! Nyt pitäisi malttaa odotella kolmisen viikkoa, voivoi...

Meillä mies oli esikoista odotettaessa mukana ihan kaikissa tutkimuksissa ja ultrissa joissa kävin. Jouduin silloin aika paljon kaikissa kontrolleissa käymään. Jotenkin se oli minulle/meille kovin luonnollista.

Mulla ei vielä vaatteet ahdista, vaikka hiukan mielestäni olen " pullistunut" . Äitiysvaatteita siis en vielä lähde ostelemaan.

Kropan muutokset hirvittää myös minua. Edellisessä raskaudessa lihosin ihan kamalan paljon, miltei 30kg ja nyt en haluaisi samaa! Rinnat on kasvanut ja se inhottaa mua, mä en voi sietää isoja tissejä :) Siis itselläni!! Viimeksi mulla kasvoi kuppi C:stä F:ään ja voi kamala miltä ne näytti! Toki olen palautunut kaikista noista muutoksista ihan entiselleni, mutta mitä jos nyt vinksahtaakin..... Musta olis ihana saada sellainen H&M kuvastotyyppinen vauvamaha, mutta pahoin pelkään että tulen taas näyttämään säkiltä :D

No nyt jatkan valmistelujani, huomenna olisi taas työpäivä ja sitten ei voi täällä mittään tehdä.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille !

Helmis ja Nuusku rv10+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Saisikos uusi tulokas vielä liittyä joukkoon?

Esikoista odottelen ja huomenna alkaa viikko 13+ eli laskettu aika olisi 060606. Viime viikollä kävimme np-ultrassa ja uskomaton tunne oli kyllä kun ruudulla näkyi pieni kaveri, jonka sydän pompsotteli. Kaikki olennaiset elimetkin näkyivät jo (munuaiset, virtsarakko, vatsalaukku jne.) joten kyllä tämä odotus alkaa aika lailla konkretisoitumaan.

Paha olo on vihdoin helpottanut ja nyt tuntuu siltä, että ehkä elämä vielä voittaa. Viimeiset pari kuukautta on olleet aika raskaita.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
24/31 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille, olen ensimmäistä kertaa kirjoittamassa täällä: Mutta lukenut Teidän juttuja jo jonkin aikaa.

Ajattelin tässä kertoa vähän pohjaa :

Minulla on esikoinen tyttö synt. 07/99 toinen enkeli poika 10/00 ( Syntyi kuolleena) kolmas poikani 10/01. Ja silloin lupasin EI KOSKAAN enään. No, erosin ja tapasin aivan ihanan miehen ja nyt meille on tulossa ensimmäin yhteinen lapsi ( toivottavasti ) . Anteeksi olen kauhean huono intoilemaan, kun olen nähnyt kortin toisenkin puolen ( Ja tämän EI OLE TARKOITUS PELÄSTYTTÄÄ Teitä ) Vaan puhun aina asiasta avoimesti. Miksi Tänne nyt kirjoitan niin olen aika yksin tämän odotuksen kanssa koska tämä on miehelleni ensimmäinen niin hän ei tiedä mitä odottaa, vaikka on ollut tukena ja mukana ultrassa ja tämä on todella toivottu suuntaan ja toiseen.

Ja todellisuudessa PELKÄÄN TOSI Paljon...... Haluaisin tämän maha asukin elävänä syliini....

Kirjoitan taas ja kiitos jos jaksoitte lukea " purkaukseni" . Helpotti huomattavasti.

" pietu 11+2"

Vierailija
25/31 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille kertuille! Kyllä tähän joukkoon mahtuu!

Rianna: tule kertomaan kuulumisia ultrasta, täällä pidän peukkuja pystyssä, että kaikki on hyvin.

Ajattelin tulla vain lukaisemaan muiden juttuja, kun meidän 2 v istui sylissäni ja ajattelin, että pitää olla nopea. Aloin ihmettelemään miksi saan ihan rauhassa lukea aina vaan, kun huomasin, että poika on nukahtanut. Meillä ei tällaista käy siis ikinä! Päiväunet otetaan vaan jos osuu sopivasti automatka tai jos on kipeänä tai jotain muuta erityistä. No, nytpä pääsin sitten kirjoittelemaankin! Hinta tästä tosin on se, että iltanukkumaanmeno pitkittyy reippaasti...

Minulla taitaa oksentelu olla takanapäin, tasainen yökötys kyllä on seuralaiseni koko ajan. Maha on tosi pinkeä aina välillä, siis niin kuin supparioloisesti. Tällainen oli eka raskautenikin, neljänneltä kuulta sai kävelylenkeille yms. jättää hyvästit. Poitsu viihtyi masussa kuitenkin viikolle 42 eli ei siis ainakaan silloin aiheuttanut mitään haittaa.

Tuttua on kyllä tuo mitä muutamat kirjoitti, että epäusko on aina välillä mielessä. Vaikka kaiken pitäisi olla ihan kunnossa. Mutta se kai tosiaan kuuluu asiaan ...

äitimiia rv 13+2 eli kolmasosa jo takana hih hei!

Vierailija
26/31 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä sanoa, että minulle kävi viime raskaudessa hiuksille ihan päinvastoin kuin sulle eli sain kiharat. Tai laineet oikeastaan. Mulla on tukka alaselkään niin ei se jaksa kovin kiharaksi vetää - näyttää vähän siltä kuin mulla olisi joku vanha permanentti. Katotaan miten nyt käy - olenko ihan afro kakkosen jälkeen?!

Vierailija
27/31 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko viikonlopun piti niin kiirusta etten kerenny edes lukeen viestejä.

Eileen illalla tuli yökittyä oikeen kunnolla. En sitten tiedä miks mutta kyllä teki pahaa. Ei ole koko raskauden aikana tehnyt noin pahaa. Yök! No tänään on taas ollut sillä saralla parempi olo. Kovat lihasten venymiskivut on vaivannut tänään. Ja kiirettä on pidellyt töissä. (aina näin joulun alla ollaan melkein pulassa työmäärän kanssa)

G: Mun mahaa ei pysty enää millään peittään. Kyllä se kupoli kiiltää jo isonkin paidankin alta. Eilen kun oltiin meidän vanhempian luona ja anoppilassa sen jälkeen, niin molemmissa paikoissa huomattiin,että ompas masu kasvanut paljon. Vaikka oli päällä 2 kokoa isompi paita. Sitten ostin viikonloppuna ne toiset mammahousut ja oli kyllä todella hyvä ostos. Ja imetysliivit samalla. Tiesin kyllä että mun rinnat on turvonnut,mutta en arvannut että kuitenkin 3 kokoa. Meinas tulla shokki kun joutui koklaan niin isoa kokoa. Puntarille en ole uskaltautunut mennä,mutta se painon nousukin tulee selville sitten torstain neuvolassa. Mun mielestä on ihanaa kun masu kasvaa ja en aio peitellä sitä enää työpaikan pikkujouluissa perjantaina.Ajattelin,että jos ne sen huomaa niin huomatkoon.Näin on itsellekin sitten helpompaa,kun saa laittaa mammahousut töihin,ettei tarvi kulkea kaikissa yli väljissä housuissa.

Neuvolaa odotan taas innolla.Mitähän sielä tapahtuu tällä kertaa? En tiedä kuinka monta kertaa muut on käynyt mutta mä oon käynyt jo kuus kertaa. (mutta mullahan oli niitä ongelmia alussa,siksi tämä huikea määrä)

Nyt mies alkaa huhuileen tuolta,että ruoka olisi katettuna,niin pitääpä mennä syömään.

Lilli81 13+2

Vierailija
28/31 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou!

Tervetuloa uusille ja terveeks jo olleille. Aloin tuota viikonloppu pinoa lukiessa jo huolestua, kun tuntui niin lyhyeltä;) Hyvältähän tämä tänään näyttää. Olo tuntuu kohtuulliselta - yökkäsin vaan kerran tänään tähän mennessä. Kaipa tämä jo kohta oikeesti loppuu, kun se aina välistä lupaa.

Olin aivan ihmeissäni kotiin tullessa, kun meillä oli kellarissa vieras mies. JEEEEEE vihdoinkin tuli lattialämpöputket eli valetaan lattia pe. JEEEEEE. Anteeksi innostus, mutta tuolla kellarissa on ollut juuri ja juuri plussan puolella tuo keli ja vaikka täällä vettä sataakin, niin tuo talvi tulla jolkuttaa.

Massun koosta on ollut puhetta - mulla ei näy vielä mitään. Oikein odoten, josko se tällä kertaa tulisi näkyviin edes hieman aiemmin, kun viimeksi. Jos muistatte, esikoista odottaessa mulla oli maha vain viimeisen kuukauden ja mä oikeesti tykkäisin siitä massusta kovin paljon. Töissäkin oon vaan siirtynyt kokoa pienempään paitaan - heh - olen nääs 5kg miinuksella tässä odotuksessa tohon lähtöpainoon. Tissit on tosin kasvanut jo kuppikoon verran viimeksi tuli kolme kokoa ja imetyksen jälkeen oli yksi koko alkuperäisestä pienempää, eli pitäisikös tämä tulkita, että oon saavuttanut oman kokoni.

Liikkeitä kuvittelin minäkin tuntevani tuossa viikko sitten ja syytin itseni hyvästä mielikuvituksesta esikosta ne tuntuivat 20-21 viikoilla. No huomena sitten selviää, kun on se ultra. Kyllä jännittää, tuun sitten illalla kertoon, jäänkö tänne vai poistunko. Supisteli tänään töissä vähän ns. ilkeesti. Penkki alle ja istuun sillä se laantu. Toivottavasti ei nyt äidy, kun esikkoa ei supistellut ollenkaan. Äitini taas on supistellut koko odotus ajan.

Tulihan juttua, palaillaan huomena

T Lytte + Masukki 11+2

Vierailija
29/31 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälä yks kerttu, joka potee menkkamaisia selkä ja mahasärkyä.. ollu koko päivän ja viikonloppuna alko ja tänään sillon tällön tuhrutellu. Voi ette usko miten odotan keskiviikkoa että neuvolalekuri tsekkaa ees osin tilanteen. Np-ultrakutsua oottelen, olihan se eka neuvola jo 15.11 että kaipa se kutsu sieltä tulee.. viikoissa ei vielä hätää, ens viikolla vaihtuu vasta 12 tiistain kohdalla mutta minkäs teet kun on kärsimätön luonne. Oireita ei muuten mulla ole juurikaan, ehkä pitäsi olla onnellinen ettei oksentele päivästä toiseen, mutta kyllä huolettaa kun on päiviä ettei tunnu ollenkaan raskaana olevalle... no tänään tää särky on saanu ajatukset taas mahaan =) mutta kyllä tässä tää 3 viikkoa menee sitä kutsua odotellessa ja sitten sitä ultra-päivää :D saapa ainakin vahvistuksen että onko masu-asukki kunnossa =) Tjaah no. oireista puheen ollen.. eilen sain raivarin keskellä kauppaa ukolle ja tänäänkin kyynelehdin vauvoista kertovaa artikkelia lukiessani :D että on sentään jotain hormooni toimintaa edes :D

Kesä06 10+6 (ihan kohta uus viikko alussa) :D

Vierailija
30/31 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään aikaan en oo pinoutunut kun ei oo oikeestaan mitään uutta tapahtunut täällä. Masu ei ole vielä näkyviin kasvanut mutta alkaa tuntumaan jo kovalle: oireet on muutenkin aika vähissä: tunteet heittelee mutta se pahin nälkäkin on ohitettu, väsymys on kyllä aika jatkuva seuralainen mutta onneksi on ollu paljon vapaata niin saa huilailla riittävästi.

Keskiviikkona on neuvolalääkäri joten silloin kuulostellaan sydänääniä. Ja piakkoin pitäs alkaa sukulaisille kertomaan kun viikonloppuna asia paljastui muutamalla kaverille joilla ei tunnetusti salaisuudet pysy hallussa... saavat mummot kohta kuulla ulkopuolisilta...

Nyt pahemmin kommentoimatta ruoan laittoon...

Miitsu rv11+2 (tyypiksi kutsutaan, muut nimet työn alla edelleen)

Vierailija
31/31 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pah!

Enhän minä netitse minnekään henkalle ja maukalle pääse, olkoot mokomat.

Tietääkö joku ihan mamma-vaate-netti-myymälää? Pakko saada housut jotka ei kiristä tuosta vyötäröltä.

Ainiin: Terve tuloa kaikki uudet! Mukaan mahtuu hyvin..

Ja Rianna: voimia ja positiivista mieltä! Toivottavasti vuoto hellittää ja pääset nauttimaan raskaudesta.

Nyt on taas nälkä

(Ja pihalla VALTAVASTI lunta! :)