♥KESÄKUUNKERTTUJEN MAANANTAI♥
Kommentit (31)
mites muualla?
voi kökkö,jos ne taas lähtee...viikonloppu oli aivan ihana kun oli lunta ja päästiin ekaan pulkkamäkeen tyttöjen kans :) .tosin esikoinen ei vieläkään uskaltanu laskee vaikka ois päässy äidin kanssa,höh.
kyselin tossa viikonloppuna että millä mielellä muut on tuosta kasvavasta masusta?
tai että onko se kivaa kun on iso masu vai onko se teille muille vain ns." taakka"
kun ite odottelen sitä taas niin innoissani :))
omanapa:ihan jees olo ollut! tosin alkanut toinen lonkka taas kiusaamaan,niinkuin aikaisemmissakin raskauksissa kun paikat alkaa löystymään...
masussa tuntunut päivittäin ihan kuin liikkeitä...??...ja vaikka oon kolmatta kertaa odottamassa en millään meinaa uskoa vieläkään että nämä olisivat JO liikkeitä, vaikka ne ihan tuntuukin liikkeiltä XD.
taidan tulla vielä myöhemmin turisemaan, kunhan oon saanut noita joulujuttuja ensin paikoilleen.
krisse, tytöt -02 ja -04 +masuasukki rv11+1
Mulla on muuttunut jotain nyt ihan viikonlopun aikana, siis kaiketi hormonitoiminnassa. Hiukset jotka normaalisti ovat ärsyttävästi osittain luonnonkiharat ovat tätä nykyä täysin piikkisuorat, siis ihan kuin olisin suoristusraudalla ne vetänyt??? Outoa! Vatsa on hidas ja tuntuu ettei sen sisältö liiku mihinkään (mielenkiintoista). Olo siis oikein täynnä p***aa oleva...
Väsyttää mutta sitten ei kuitenkaan saa nukuttua, yölläkin mietin kaikenlaista, tätä kolmostakin että mitä tästä oikein tulee kun pitkästä aikaa tulee vauva taloon? No, normaaliahan se kait on pohdiskella näin isoja asioita.
Maha on mulla nyt viikonlopun aikana jotenkin kasvanut, ei näy ulospäin mutta farkut jouduin nyt laittamaan taka-vasemmalle, nappi kiinni ei voi enää istua, puristaa ilkeästi. Oliko Mrs Marple kun kirjoitti että pitää mennä ostaa mammavaatteita, sama siis täällä, vaikka viikkoja vähemmän. Ehkäpä tämä kolmas masu kasvaa sitten entistäkin nopeammin!
Keskenmenoa pelkään edelleen ihan vauhkona, en oikein uskalla ilakoida tästä raskaudesta vielä millään. Kokoajan puhun että jos ei mene kesken ja jos tämä nyt sattuis syntymään jne..., miestä ärsyttää, hokee mulle että olisit positiivisempi...
Noh, tulipa negatiivistä tekstiä. Onneksi on joulu tulossa, se piristää, ja jouluna mulla on ne maagiset 12 viikkoa jo täynnä, jospa sitten uskallan alkaa iloitsemaan tästä vauvelista. Työnimikin puuttuu vielä herranen aika!!
t. mariadee 9+3
Viikkoja on jo 12, ja taitaa pahaolo hellittää. No, iltaisin se on yleensä pahempi, joten katsotaan. Mahaa ei minusta ole muutakuin sitä omaa rasvakerrosta :) mutta ehkä se kohtukin alkaa jo pukkaamaan esille. On kiva odottaa masunkasvua! Onneksi toisaalta vielä pystyn nukkumaan vatsallani!
Muuten, jos la on 17.6., niin mikä se onkaan tarkka rv määrä? Siis tänään?
Nyt syömään, ettei ala tekemään heikkoa!
mulla la 17.6 :)
ja neuvolan laskujen mukaan nyt ois menossa siis 11+1
eli sunnuntaisin alkaa aina uus viikko
Krisse, mullakin vkot vaihtuu aina sunnuntaina :) Eli nyt siis 10+1 mulla..
G: Mä en niinkää odota mahan kasavamista, mulla meinaan on jo selkee vauvamasu (oon niin laiha) mutta liikkeitä odotan innolla. Ne on jotenkin sellaiset joita aina kaipaan uudestaan ja uudestaan, vaikka vauva syntynyt. on vain niin ihana tuntea sisällä pienen liikkeitä.
Mutta tosiaan, kuten eellä mainitsin, masua mulla on jo. Kolmas selkeesti tulee tosi nopeaa näkyviin, ainakin mulla. Liekö aiemmin hyvin venytetyt vatsalihakset kykene peittämään mitään enään ;DD
Täälläkin Faithn tavoin illat on pahimpia tuon pahoinvoinnin puolesta mutta muutoin jo selkeesti helpottamaan päin :)
Vkonloppu oli todella ihana maisemien puolesta -> lunta maa ja puut tulvillaan. Nyt tosiaan näytttää siltä että lämmin ilma tekee tehtävänsä ja sulattaa lumet pois. Voi kunoa ei kaikkea veisi *huokaa*
Mutta pidemmittää puheitta menen laittautumaan valmiiksi jotta päästään ulkoilemaan pojan kanssa :)
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja MIONALLE voimia. Olet mielessäni!!
Marieela 10+1 (täälläkin työnimi uupuu viel, hui!)
Pikainen aamupinoutuminen ennen palaveria.
Selvästi öinen vessakäynti on jäämässä pois. Kai se kohtu sieltä siis nousee. Yöuneksi olisi kuitenkin saatava se yli 9 tuntia ja tiukkaa tekee. Nukahtaminen on hurjan vaikeaa. Päässä pyörii miljoona ajatusta ja ainakin tunti menee aina sängyssä pyöriessä.
Kolme päivää ilman aamuoksennusta takana, jippii. Pari yökkäystä tänään, mutta muutoin kohtuullisen hyvä olo. Etominen jatkuu. Tosin lievempänä kuin aiemmin.
Krisse: Miltä ne liikkeet tuntuvat? Kun näin ensikertalaisella ei ole mitään käsitystä moisesta : )
Mariadee kertoi hiusten muuttumisesta. Mielestäni omat hiukseni ovat tummuneet ja tuntuvat rasvoittuvat järisyttävän nopeasti. ja sellaisiin takkuihinkin menevät. Normaalisti hiukseni ovat piikkisuorat ja takkuja niihin ei saa vaikka menisi märillä hiuksilla nukkumaan. Miten muilla?
Joulua laiteltiin jo viikonloppuna. Mies on ihan hupsuna koko joulutouhuun ja joulukalentereita pitää aina olla monta erilaista ja jouluvaloja hirvittävästi. Lahjoista ei tosin niin sitten välitäkään. Tein eilen piparkakkutalon ja sain pari ikävää minirakkulaa kun poltin sormiani siihen kuumaan sokeriin. Mutta on se talo vaan niin hieno : ) Parveke ja kuisti ja ikkunaluukut ja kaikki. Olisinkin vain halunnut jäädä koristelemaan sitä aamulla ¿
tuntuu, että pikkuruinen mahanalku jo olisi. Lauantaina saunassa mieskin sen myönsi kun meillä on tapana pestä toisemme saunassa sellaisilla kuorivilla hanskoilla. Totesi masustani, että kyllä se on sellainen ¿kova¿ ja pikkuisen näkyvä.
Odotan mahan kasvua kuin kuuta nousevaa. Luulen myös, että olen niitä ¿onnellisia¿, joille kasvaa ihan mega-maha. Mistä lie moisen ajatuksen saanut, mutta sellainen aavistus on. Jää nähtäväksi.
Keskenmenopelko on hieman väistymässä taka-alalle ja ensi viikon np-ultraan aion sen jättää ja haudata viime heinäkuiset kauhukokemukseni.
Mukavaa maanantaita
Aapeli ja papu 11+3
Ekan kerran sitten rv4 pysyin juomaan kupin kahvia heti aamusta. Ihana juttu sen takia, että ilman sitä ummetus vaivaa...
Maha on hiukan pyöristynyt. Sen verran, ettei normaalit housut mene kiinni. Toivottavasti ei nyt kasvaisi vielä, sillä en haluaisi millään kertoa töissä ennen kuin ehkä tammikuussa.
Liikkeistä. Ekasta tunsin liikkeet rv 18 ja toisesta vasta lähellä rv 20 vaikka olen hoikka. Tokan kanssa oli istukka edessä joka ehkä syynä, että en tuntenut liikkeitä aikaisemmin. Ei kai tässä vaiheessa vielä voi tuntea liikkeitä, vai voiko? Eihän masuasukin jalat ja kädet voi vielä ollaa montaakaan senttiä??
Minullakin on vapaata ensi ma ja ti, ihanaa! Ollaan menossa viikonloppuna Tukholman risteilylle miehen ja lasten (02 ja 04 syntyneet tytöt) kanssa.
Jazzimiina rv 10+6 ja tytöt
Ihanaa, ulkona sataa taas lunta! On niin kivan näköistä kun puissa on lumi ja muutenkin tuntuu, että mieliala kohoaa talven tulon myötä! Kun vaan pysyisi tuo lämpöitila pakkasen puolella, niin pysyisi tuo lumi maassa!!!!
Oma olo on ihan ok. Mitään oireita ei taida olla edelleenkään. Huomenna on ultra, ja sitä odotan innoissani. Harmittaa vaan suunnattomasti kun nyt näyttäisi siltä, että mieheni ei pääse tulemaan mukaan työkiireiden takia. Jotenkin olisi niin paljon mukavampaa mennä sinne yhdessä. Mutta kertoilen teille viimeistään ylihuomenna ultra-kuulumisia. Pitäkää peukkuja pystyssä, että uutiset olisivat hyviä!!!!
t. susse rv 13+4 (muistaakseni...)
Sunnutaiyönä havahduin sellaiseen ihmelliseen möyrivän pistävään tuntemukseen. Ei tainnut olla kipu kuitenkaan. En siis kuitenkaan herännyt täysin. Repäisykivut nopeasti liikkuessa sun muut ovat tuttuja, mutta mitähän tuollainen tarkoittaa? Se ei kestänyt varmaan minuuttiakaan, mutta jäin myöhemmin sitä miettimään. Onkohan se vain sitä kohdun kasvamista...
Millaisia tuntemuksia teillä muilla masussanne on?
Ultrasta: Ensi viikolla on keskiviikkona np-ultra ja haluaisin kovasti, että mieskin papusen jo näkisi.
Mutta kun se tehdään sisäkautta, ei ollut erityisen innostunut. Olen käynyt siis jo alkuraskauden ultrat (3kpl :) ) ja sydänäänetkin on saatu kuulumaan, joten tiedän, että pikkuruinen on, ja kasvaa. Toivottavasti yhä...
Oletteko te muut ottaneet miehen mukaan myös sisäkautta tehtävään ensimmäiseen ultraan?
Miten mies siihen on suhtautunut?
Aapeli ja papu 11+3
Alkaakin jo olemaan nälkä.
Krisse: Täällä ei ihan vielä lumet sula, siinä ja siinä juuri pakkasella (-1 tai -2), toivottavasti pysyiskin maa valkeana. On niin paljon jouluisempi tunnelma.
Mariadee: Joo, mamma-vaateostoksille pitäis, mutta ensin ajattelin tosiaan netistä etsiä, kun voi tulla tuttuja vastaan jos vaatekauppoihin menee. Toiveissa olisi, että tuonne joulun tienoille pysyisi salassa.
Aapeli: Mies on ollut mukana jokaisella käynnillä, eli nyt kahdesti neuvolassa ja siellä ultrassa, ja alakautte tietenkin ultrattiin. Lääkäri pyysi miestä pääpuolelle ennenkuin asetuin makuulle, niin meni ihan sujuvasti.
Mitäs muuta, niin sitä ruokaa.. :9
kyllä tuo pikkurilli on jotenkin tottunut painamaan tuota enteriä vähän turan nopsaan :)
Eli pitkästä aikaa jaksan itse kirjoitella, käyn kyllä melkein päivittäin lukemassa pinon, mutta oma kirjoittaminen on jäänyt.
Nytkin on vaihtoehtona lukea ja kiroitella koneella tai mennä päiväunille, joiden tarpeessa todella olen ollut joka päivä. Eli nopsaan tästä yritän selviytyä ja sitten nokosille ennen kuin neiti herää.
Kovin monella tuntuu masu jo kasvaneen. Mulla ei mitään tietoakaan vauvamahasta. Kyllähän se sisällepäin erilaiselta jo tuntuu, mutta kohtu on niin taaksepäin kääntynyt, että ei se maha näkynyt esikoisen kanssa kun vasta joskus viikolla 15 tms, vaikka olenkin hoikka. Tietysti tiukkojen farkkujen pitäminen tuntuu nytkin jo välillä inhottavalta, vaikka ne ihan hyvin mahtuukin päälle.
Aika hienoa, että joku tuntee jo liikkeitä. Itse tunsin esikoisesta liikkeitä joskus viikolla 16-17 ekoja kertoja ja silloin neuvolan täti oli sitä mieltä ettei ne voi vielä esnsisynnyttäjällä tuntua. Mutta ne kyllä melkein samantien tuntui myös mahan päälle ja mieskin sanoi terkkarille, että on tuntenut ne liikket myös, niin olipa sillä taas sellanen ilme että. Kumma juttu miten ne on niin kaavoihin kangistuneita välillä, että jos ensisynnyttäjän liikkeet tunnetaan keskimäärin viikolla 20, niin eihän niitä sitten aikasemmin voi kukaan tuntea... plääh!
No nyt sitten toisella kerralla ainakin tietää miltä ne liikkeet ihan alussa tuntuu; kuin pieniä nykäyksiä ja poreilua.
Mullakin vaihtuu rv aina sunnuntaina eli nyt on 10+1, huomasin just että olin laittanut vahingossa tänne listaan väärän lasketun päivän 24.6., vaikka sen piti olla 26.6., mutta eipä se mitään haittaa.
Ylihuomenna olis sitten eka neuvola. Siellä kuului olevan taas uusi terveydenhoitaja, aika nuorelta kuulosti. Meillä on vaihtunut kahden vuoden sisällä terveydenhoitaja 5 kertaa, aika kurjaa kun on aina uusi naama siellä vastassa. Kyllä kovasti odotan sitä neuvolaa, että kuulis sydänäänet. Toivottavasti ne kuuluu. Sitten 12.12. on np-ultra, sinne tuntuu olevan vielä niin pitkä aika.
En enää muista mitä kaikkea mun piti kommentoida, mutta jatkan sitten uudemman kerran. Mukavaa vesisateista päivää kesäkertuille!
-Salzu, tytsy 01/04 ja rv 10+1 (meilläkään ei ole tekonimeä, kun viimeksi keksittiin sellainen heti ja sitten menikin kesken, niin nyt ei oikein uskalla kutsua millään nimellä...)
Mä oon kyllä aina halunnut miehen mukaan ja mies itsekin, oli sitten tehty sisältä tai ulkoa ultraus. Kyllähän se lääkäri yleensä huomioi, ettei miehen tarvitse siellä jalkopäässä katsella. Yleensähän sieltä ei ees kunnolla nää kuvaruutua kun se on kuitenkin säädettty niin, että pötköttelevä äiti sen näkee.
nyt vihdoin päikkäreille!
-Salzu
Se on sitten taas viikonloppu takana ja miten ihanat ilmat oli, täällä PK-seudullakin! Laitettiinpa mekin jo joulua tulemaan, kaivoin kaikki jouluvalot esiin ja poltettiin adventtikynttilää eilen. Mä oon niiiiin fiiliksissä, kun joulu taas lähenee! Sais vaan noi lumet pysyä..
Ihanaa kun masut kasvaa!! Raskaudesta tulee vaan konkreettisempi :) Mullakin hieman, mutten ole joutunut kun vasta ne yhdet tiukemmat farkut säilömään - tämä alkukuihdutus on karsinut kiloja sen verran.
Kerrassaan hienoa, että joku tuntee jo liikkeitä! Se on seuraava np-ultran jälkeen, mitä odotan innolla ja sitäkin, että esikoiselle voi näyttää masua ja mahd liikkeitä :)) Muistaakseni tunsin esikoisesta liikkeitä joskus lähempänä puoltaväliä. Vaikka täytyy kyllä tunnustaa, että olen kyllä miettinyt muutamia liikahduksia masusta, että onkohan ilmaa vai vauva?! Tod näk ensin mainittu, näillä vkoilla..
sitten vähän ikävämpiin asioihin: kävin antamassa viime viikolla ' pakollisen' virtsanäytteen laboratorioon ja sain ikäviä uutisia perjantaina: mulla on bakteeritaso (vai -kanta?) jotenkin koholla ja nyt pitää vielä uudelleen käydä antamassa keskenmenoriskin takia ja mahd antibioottikurin taikia. Olin palaverissa kun sain puhelin soiton, enkä siis pystynyt kyselemään tarkempia terkkarilta, mutta ymmärtääkseni arvot oli 4/10, ja jos en olisi raskaana, ei huolta olisi. Paniikkii!!! Onko kellään muulla ollut vastaavaa?
Rocco 11+6 *mahataudissa*
Nyt rv 12+5 eli vaihtuu keskiviikkoisin.
Vuotoa oli taas viikonloppuna (ekan kerran rv 10, istukan reunasta vuotaa) ja niin paljon että mun hemoglobiini laski. Olin aivan varma että kesken menee.. No syke näkyy silti ja liikkeet.
Tänään on NP-ultra, saa nähdä mitä siellä sanotaan vuodosta. Vatsa vähän näkyy jo ja rinnat alkaa painaa taas.. Muita oireita ei sitten olekaan.
Aapeli: Meillä mies kans ollut aina alkuraskauden ultrassa ja muissakin ultrissa mukana. Tahtoo ihan itse tulla ja musta se on ihanaa et voi miehen kans jakaa sen kaiken heti. Meilläkin mies istunut aina niin että minä ja mies maatessa nähdään molemmat kuvaruudusta katsottavaa paaperoa :)
Meillä mies halusi nähdä jopa pojan syntymän joten en usko että sille mitään uutta voi ilmaantua tuolla alapää saralla ;D
Mäkin kävin eilen shoppaamas itelle ekat mammafarkut. Mulla kiristää niin inhasti jo masun kohilta norm. housut ja kuminauha virituskiä olen jo tovin käyttänyt. Nyt ei tartte enään, kivaa :)
mutta nyt poikaa päikkäreille jos vaik itekkin sais hetken torkkua :)
Marieela
Roccoko oli mahataudissa? Täällä toinen ilmoittautuu joukkoon =( Toissa iltana ihmettelin, että jopa osaa pahoinvointi yllättää uudelleen ja yöllä piti pari kertaa vessanpönttöä halailla..Eilen sit nousi kuumekin ja oksentelin..Onneks tänään ollu enää vaan huono olo japientä lämpöö..jospa tää tästä!
Rianna(?) Anteeksi jos nikki väärin.. Tsemppiä vuotojen kanssa..Voin vain kuvitella kuinka stressaavaa tuo odotus sinulla on!
Siinäpä ne meidän kuulumiset olikin. Kovasti odotellaan sitä joulukuun 8. päivää, jolloin ois ultra ja selviis se laskettuaikakin..neuvolassa kun sai terkka 4 päivää aikaisemmaksi lasketunajan kuin itse.. Ja kiertokin kun on vaihdellut..jasydänäänet kuului mahanseudun vararavinnosta huolimatta viikolla 9!!!
Mutta oikein rauhallista odotusta kaikille!
Hattara
Moi vaan pitkästä aikaa kaikille!
Alkuraskauden olin niin väsynyt ja pahoinvoiva, etten jaksanut keskittyy töiden ja kodinhoidon lisäksi muuhun kuin nukkumiseen.
Sitten, ku olo alkoi helpottamaan ja ajattelin tulla palstalle kertomaan kuulumisia ei mun tunnukset toimineetkaan. Olin siis muutaman viikon ilman tunnuksia ja nyt sain ne vihdoin vaihdettua ja toimimaan. Aikasempi nimimerkkini oli siis Mirtsuli ja nyt olen Romisa.
La on 8.6 ja rv nyt 12+4. Huomenna ois ensimmäinen virallinen ultra. Rv8 kävin yksityisellä, kun jotenkin vaan epäilytti että onko siellä masussa ketään ja ainakin silloin kaikki oli hyvin! :)
Luin äsken pikaisesti tän päivän viestiketjun ja samankaltaisia tuntemuksia tässä on itelläkin ollu ku monella muullakin. Nyt kolmannessa raskaudessa toi vatsa tuntuu todella pullahtavan nopeammin esiin ja sen vuoksi pitääkin mielellään kotosalla ihan lököverkkareita.
Oon tänään kotosalla hoitamassa esikoistyttöäni 6v, joka on valitettavasti kovassa kuumeessa ja flunssassa. Kuume taas tuntuu olevan nousussa, joten menen helpottamaan " pikkuisen" oloa.
Päivänjatkoja kaikille!
Ihana lukea taas pitkästä aikaa kuulumisianne!
Rianna80: toivotaan parasta, että vauva jatkaa kasvuaan masussa.
Mionalle lämmin osanotto, paljon voimia surun purkamiseen perheellenne. Suru menee ohi vain ajan kanssa ja sitä myöten myöskin voimat arjen askareisiin palaavat. Mieheni pappa kuoli noin pari kuukautta sitten, joten voin vain kuvitella surunne suuruuden, kun kyseessä vielä läheisemmän omaisen poismeno. En tiedä auttaako yhtään, mutta itse ainakin koin papan kuollessa hautajaisten tuoneen sellaisen rauhan ja surukin ehkä muuttui jotenkin erilaiseksi. Siis kun hautajaisissa tuli niin vahvasti esille, että pappa on nyt päässyt taivaaseen ja sillä on siellä hirveän hyvä olla, kaikki kivut ja vaivat poissa niin se helpotti surua.
Muutkin ovat alkaneet näköjään pähkäillä vauvelin liikkeitä. Nimimerkit aina unohtuu, mutta joku tuumaili sitä kun neuvolassa eivät usko että liikkeitä voi tuntua ennen niitä kirjojen antamia raskausviikkoja. Koin itse ihan saman kun tuota esikoista odotin ja kerroin tunteneeni 15 viikolla liikkeet niin terkka ei ihan selvästi oikein uskonut. Ja ne tosiaan tuntu sillon jo ulospäinkin, mieskin tunsi selvästi.
Oikeesti uskon että ne voi tuntua tosi aikasin, niinku jo oon sanonu, niin nyt tunsin viikon 10 tienoilla ensimmäisiä kertoja ja ei niistä voi erehtyä. Minusta ne erottaa aika hyvin suolessa kulkevien ilmojen liikkeistä. Joku myöskin kyseli miltä ne tuntuu, niin kyllä varmasti huomaat kun alat liikkeet tuntea.
Harmittaa kun ei tullut laitettua mihinkään ylös esikoisen ajan raskauden vaiheista. En esimerkiksi muista yhtään milloin mies kuuli vatsan päältä vauvan sydämen sykkeen, sitä ei varmasti vielä kuulu, sitten kai joskus kun kumpu kunnolla erottuu.
Iltaisin maha pullottaa ihan hirmusti, ei voi kyllä erehtyä että raskaana ollaan. Aamulla pystyy vielä vetämään sisään ettei ulkopuoliset huomaa, mutta jotekin päivän aikana kun syö ja kai se voi turvotustakin olla niin illalla ei enää millään jaksa pitää niin sisässä että ei näkyis. Ja miksipä pitäiskään :) Ei olla kerrottu raskaudesta kuin minun yhdelle siskolle, mutta moni kyllä varmaan jo arvaa ja kyllähän tuota vois jo alkaa kertoillakin, ei se enää kauaa salassa pysy.
Täällä lunta satoi eilen iltasella ihan reilusti, nyt sitten ihana talvinen keli ja säätiedotuskin lupasi pikkupakkasia niin ehkä se lumi ainakin jonkin aikaa pysyykin.
Meillä joulu voi olla vähän häslinkiä kun muutetaan vuoden vaihteessa niin pitää pakkailla tavaroita. Tietty jos pakkailis hyvissä ajoin niin voishan sen aaton ja joulun pyhät viettää rauhassa, muuttolaatikoiden keskellä :). Ehkä kuitenkin käydään ainakin anoppilassa .
Minäkin odotan innolla mahan kasvua suuremmaksi. Esikoista odottaessa oli kyllä loppuun asti sellanen pieni ja näpsäkkä että oli vain mukava kantaa, ei tarvinnu taapertaa ankan lailla. Nyt vaan ainakin tässä vaiheessa maha on paaaaljon isompi, niin että saas nähdä tuleeko tällä kertaa megamaha ja megavauva :) Esikoinen oli näet alle kolmikiloinen.
Mutta nyt toivotan kaikille herttaisia hetkiä masun seuraamiseen!
Äippä ja pirpana rv 12+0
Käytiin neuvolassa aamulla ja siellä koko raskaus konkretisoitui jotenkin aivan ihmeellisesti. Oon taas hieman paremmalla tuulella, vaikka flunssa palas kahden viikon tauoltaan enkä siks voi tehdä sitä mitä tän pömppömahan kans haluisin, kuluttaa lenkkipolkuja.
Laskettu aikakin tarkentui 20. päivästä 12.. Rv 12+0 nyt siis mennään, mun laskut oli vissiin aina sekasin jossain vaiheessa.
Neuvolan laitteellakin kuulu ihan selvästi pompompompom ja oli kai pepe aamu-uinnilla ku oli syle 157. Se kuulosti vana niin hauskalta ku se syke oli just sitä, mitä omissa korvissa juoksusyke. Meille tulee kai reipas pieni ;)
Mun systeri (kätilö) koitti mun mahaa perjantaina ja sanoi, ettei se juurikaan huomaa et olis vielä kasvanut. Ehkä hieman, mut se anto mulle taas urheiluintoa, ku kiloja on silti pari tullut. Ei mulla vielä mitää huomaa juurikaan, pullistusmaha on valtava, mutta normaalisti ehkä kireimmät housut vähän puristaa. Pitää siis yrittää vielä pysyä kasassa.
Joku kysyin, et miltä tuntuu tää kropan muutos. Mulle ei ole yhtään helppoa. Välillä ahdistaa kovastikin. Ehkä johtuu vuosien takaisista syömishäiriöistä, jotka heijastaa tänne asti. Muilla kaunis pyöreä maha on kaunis ja ihailtava, mut musta on tullut vasta tällanen muodoton pötky, jolla maha on lähinnä pullean näköinen. Siispä odotan sitä et maha jotain päivänä on kaunis ja pyöreä ja sit puen kireetä paitaa päälle ja oon ylpeä itsestäni. (Millonkahan oikeesti siihen vaiheeseen pääsen;)
Pikaisesti aamukuulumisia..
Taas läpi yön nukuttu yö takana, eli yöheräämisiin nähtävästi palataan vasta myöhemmin raskaudessa. Housut kinnaa, kauhea väsy, rintoja aristaa, vali vali.
Töitä kauhea määrä..
Mutta ei auta.
Onneksi ensi viikon ma ja ti on vapaa! JES!
Mitäs muille?
M.M & Rääpäle, rv 12+2