Olenko oikeutetumpi pettämään, jos minua on petetty?
Miten pettämisen moraali menee tällaisessa tapauksessa? Kysyn ihan vain mielipiteitä. Itse olin pitkään sitä mieltä, että en missään tapauksessa voisi pettää. Nyt, kun olen ajautunut tilanteeseen, jossa vastakkainen sukupuoli osoittaa melko peittelemätöntä kiinnostusta päivästä toiseen, niin olen alkanut miettiä, että so what. Itse asiassa nautin tilanteesta, enkä ole yhtään pahoillani puolisoni puolesta. Ajattelen lähinnä, että "siitäs sait senkin". En ole ylpeä itsestäni, lähinnä yllättynyt, että tunnen näin.
Kommentit (7)
kun minua kohtaan tehdään väärin en todella toimi samoin, koen olevani ylempänä kuin väärintekijä.
Vertaa: Naapurin pimeänä työskentely tai apen rattijuoppous ei anna sinulle oikeutta tehdä samoin.
Toisten tekemisten käyttäminen tekosyynä tai puolustuksena on moraalitonta.
Apen rattijuoppous tai naapurin veronkierto ei kosketa tai loukkaa minua henkilökohtaisesti.
Ap
Mä en ainakaan tuntenut olevani oikeutettu pettämään ex-miestäni sen jälkeen kun ex-ex-mies oli pettänyt mua. Muutenkin olin eniten hämmästynyt siitä, että pystyin tekemään niin hirveän tempun ex-miehelleni, joka ei ollut tehnyt minua kohtaan mitään väärin. Ja kun siis tarkkaan tiesin miten kamalaa se petetystä on.
Itselleni on selvää, että jos mies pettää, suhde on sen jälkeen rikki ja automaattisesti vapaa suhde. Jos toinen rikkoo sopimukset, ne eivät enää sen jälkeen ole voimassa. Mitä järkeä olisi suhteessa, jossa vain toinen noudattaa sääntöjä??? Minusta olet siis täysin oikeutettu tekemään mitä huvittaa, eikä se ole pettämistä. Selvästi myös miehesi on sitä mieltä, että suhteessa on ok mennä omien fiilisten mukaan.
Sen sijaan olen suht varma, että kaikki parisuhdeterapeutit ym. tyrmäisivät minun ajatusmaailmani täysin. Mutta sinä itse päätät miten toimit ja miten reagoit, kukaan ei teidän suhdettanne tiedä paitsi te kaksi.
Pettäjille ei tarvitse antaa armoa yhtään! Mäelle vain ja kerrasta, rivoilkoot ja irstailkoot sitten sydämensä kyllyydestä.
Pettäjille ei tarvitse antaa armoa yhtään! Mäelle vain ja kerrasta, rivoilkoot ja irstailkoot sitten sydämensä kyllyydestä.
En ole halunnut luovuttaa. Enää en ole niin varma. Eikä lähteminen ole ollut mahdollista / helppoa monestakaan syystä.
Ap
Vertaa: Naapurin pimeänä työskentely tai apen rattijuoppous ei anna sinulle oikeutta tehdä samoin.
Toisten tekemisten käyttäminen tekosyynä tai puolustuksena on moraalitonta.