Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sotkunen koti = lastensuojeluilmoitus, miksi?

Vierailija
03.09.2012 |

Meistä on tehty ilmoitus, syy sotkunen koti..

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toitottaa että koti pysyy kyllä siistinä kun vain vähän jaksaa yrittää.

itse pyöritän neljän hengen huushollia sekä omaa yritystä ja kämppä on järjestyksessä ja tiptop ehkä noin neljä kertaa vuodessa.

jos ihan satunnaisotannalla tulee meille käymään niin olemme lievästi sanottuna "boheemeja".

en silti ole laiskana makoillut, vaikkei sitä keittiöstä huomaakaan. ja eihän se keittiö sotkeentuisi jos ei siellä kokattaisi kolmisen kertaa joka päivä.

Niin kyllähän meilläkin tosiaan kokataan, mutta siivoan lähes joka kerta jäjet samantien enkä jätä keittiötä sotkuiseksi. Mikään ei ole inhottavampaa kuin likainen keittiönpöytä tai työskentelytasot.

Vierailija
22/132 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä on lapsiperheeksi liian siistiä ja koska meillä on valkoiset sohvat, minun täytyy olla sairaalloinen siivousfriikki. Sen täytyy olla ainoa selitys kotimme tilaan...

Niin tai näin, aina menee pieleen ja aina on jotain vikaa lapsissa, vanhemmissa, perheissä. Silloin, kun ollaan sossun syynissä.

Jos vanhemman ja lapsen suhde on hyvä ja lämmin, se onkin symbioottinen suhde joka pitää heti rikkoa ottamalla lapsi pois.

Jos vanhemmat eivät käytä alkoholia, selvitetään pitkään ja hartaasti, miksi ei, mikä on syynä. (entinen alkoholisti siis!)

Jos kertoo, että olen luonteeltani temperamenttinen, alkaa tiukka haastattelu siitä, mitä se tarkoittaa ja miten ilmenee. (suuttuessaan hakkaa kaikki eteentulevat, kontrolloimaton, räjähdysherkkä)

Jos koulussa menee hyvin, on ylikiltti suoriutuja.

Jos koulussa on joku aine, missä tarvitsee eritystukea, on kotioloissa vikaa.

Vilkas ja energinen, kotiolot pielessä.Ei rajoja.

Rauhallinen, kiltti, tottelevainen, ujo ja arka, kotiolot pielessä,e i saa ilmaista kotona tunteitaan, alistettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähnyt, ovat olleet todella sotkuisia. Ei siis pelkästään tavaroiden kaaosta vaan ihan likaa joka paikassa. Esim. pesutilat/wc siivottomia ja ulosteessa, sängyissä ei lakanoita vaan pelkkiä likaisia (moneen kertaan pissattuja) patjoja. Eläinten jätöksiä joka paikassa (mm. vaatekasoissa, tiskipöydällä)... Muutamasta paikasta on pitänyt lähteä ulos, etten olisi oksentanut. Eli eiköhän ne "sossut" tiedä millainen koti on siinä määrin sotkuinen ettei lasten ole turvallista asua siellä.

Niin.

Ilmoituksen voi tehdä kuka tahansa ja mistä tahansa, mutta tuskinpa sossusta mitään ongelmia jatkossa teille tulee jos kerta kyseessä ei tosiaan ole mikään sikolätti vaan ns. normaali lapsiperheen koti. Kyllä meilläkin tavaraa riittää ja leluja on enemmän kuin tarpeeksi ja vaikka sekaista olisikin ei meillä koskaan ole likaista / sotkuista.

Vierailija
24/132 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä on lapsiperheeksi liian siistiä ja koska meillä on valkoiset sohvat, minun täytyy olla sairaalloinen siivousfriikki. Sen täytyy olla ainoa selitys kotimme tilaan...

Niin tai näin, aina menee pieleen ja aina on jotain vikaa lapsissa, vanhemmissa, perheissä. Silloin, kun ollaan sossun syynissä.

Jos vanhemman ja lapsen suhde on hyvä ja lämmin, se onkin symbioottinen suhde joka pitää heti rikkoa ottamalla lapsi pois.

Jos vanhemmat eivät käytä alkoholia, selvitetään pitkään ja hartaasti, miksi ei, mikä on syynä. (entinen alkoholisti siis!)

Jos kertoo, että olen luonteeltani temperamenttinen, alkaa tiukka haastattelu siitä, mitä se tarkoittaa ja miten ilmenee. (suuttuessaan hakkaa kaikki eteentulevat, kontrolloimaton, räjähdysherkkä)

Rauhallinen, kiltti, tottelevainen, ujo ja arka, kotiolot pielessä,e i saa ilmaista kotona tunteitaan, alistettu.

Noihan se tosiaan menee. Tai sitten ei.

Kyllähän sossut ja ls:n työntekijät virheitä tekevät, mutta jotain itsekritiikkiä nyt noiden väitteiden esittämiseen, kiitos.

Vierailija
25/132 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihan se tosiaan menee. Tai sitten ei.

Kyllähän sossut ja ls:n työntekijät virheitä tekevät, mutta jotain itsekritiikkiä nyt noiden väitteiden esittämiseen, kiitos.

Niin, silloin kun ollaan sossun syynissä. Sossun syyniinhän oleellisesti pääsee kun jotakin vikaa on.

Vierailija
26/132 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllähän meilläkin tosiaan kokataan, mutta siivoan lähes joka kerta jäjet samantien enkä jätä keittiötä sotkuiseksi. Mikään ei ole inhottavampaa kuin likainen keittiönpöytä tai työskentelytasot.

Siivoaminen jää aika usein myöhemmäksi. Haluan itsekin syömään, ruuan jälkeen pitää rynnätä pesemään nuorimmaisen naama ja kädet, potattaa ja todennäköisesti vaihtaa vaatteet, ruuat pöydältä jääkaappiin ja kahvi ruuan päälle, astiat koneeseen, sitten alkaakin jo ympärillä pyöriä tasainen lasten tappelu/kohellus/leikkiminen, äitiä huudetaan apuun ja välienselvittäjäksi ja antamaan juttuja ylähyllyltä, koira pitää käyttää pihalla jossain välissä, pyykkiä pitää ladata koneeseen, tarkistaa läksyjä, tehdä sitä tätä ja tota, kantaa pienintä sylissä. Hyvin usein kattiloiden tiskaus ja keittiön siivoaminen jää iltaan, kun ajattelen että silloin olisi rauhallisempi hetki tehdä se ja saisi käyttää molempia käsiä. Sitten käykin usein niin, että sotkut vierähtävät siitä seuraavaan päivään, kun nukahdan itse lapsia nukuttaessa tai olen muuten vaan niin puhki, etten viitsi enää alkaa kattiloita jynssäämään. Näinhän se sotku syntyy. Mutta ällöttää minuakin likainen työskentelytaso, siksi siivoan viimeistään ennen seuraavaa ruuanlaittoa.

Vierailija
27/132 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"raivaa kaikki ylimääräinen pois".. no, se saattaa viedä hieman aikaa ja voimia eli ei välttämättä onnistu.. Ihan jo pelkästään unen puute tekee toisille sen (esim. minä), että on vaikea ajatella saati toteuttaa moista.

Eikö se ole ihan normaalia, että ylimääräistä rojua ja ryönää ei ylipäätään kerätä nurkkiin, vaan tavaroille on omat paikkansa ja sinne ne käytön jälkeen laitetaan? Pyykki menee pyykkikoriin, sitä pestään säännöllisesti ja puhtaat viedään heti kuivumisen jälkeen kaappiin. Samoin likaiset astiat joko tiskataan tai pannaan koneeseen, roskat roskiin jne., ei niitä jätetä mihinkään lojumaan ja seilaamaan.

Ei tuollainen vaadi mitenkään erityisesti voimia, vaan on ihan normaalia taloudepitoa. Olen ollut sekä kotiäiti että työssä käyvä äiti eikä koskaan ole tullut mieleenkään, ettenkö jakasisi kotihommia tehdä.

Vierailija
28/132 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen jää aika usein myöhemmäksi. Haluan itsekin syömään, ruuan jälkeen pitää rynnätä pesemään nuorimmaisen naama ja kädet, potattaa ja todennäköisesti vaihtaa vaatteet, ruuat pöydältä jääkaappiin ja kahvi ruuan päälle, astiat koneeseen, sitten alkaakin jo ympärillä pyöriä tasainen lasten tappelu/kohellus/leikkiminen, äitiä huudetaan apuun ja välienselvittäjäksi ja antamaan juttuja ylähyllyltä, koira pitää käyttää pihalla jossain välissä, pyykkiä pitää ladata koneeseen, tarkistaa läksyjä, tehdä sitä tätä ja tota, kantaa pienintä sylissä. Hyvin usein kattiloiden tiskaus ja keittiön siivoaminen jää iltaan, kun ajattelen että silloin olisi rauhallisempi hetki tehdä se ja saisi käyttää molempia käsiä. Sitten käykin usein niin, että sotkut vierähtävät siitä seuraavaan päivään, kun nukahdan itse lapsia nukuttaessa tai olen muuten vaan niin puhki, etten viitsi enää alkaa kattiloita jynssäämään. Näinhän se sotku syntyy. Mutta ällöttää minuakin likainen työskentelytaso, siksi siivoan viimeistään ennen seuraavaa ruuanlaittoa.

Miksi niitä kattiloita ja kapustoja ei voi laittaa saman tien käytön jälkeen sinne astianpesukoneeseen? Aikaa menee noin sekunti.

Vierailija
29/132 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi syödä lasten kanssa samaan aikaan, koko perhe? Meillä ainakin tehdään näin, että ainakin se yksi ateria päivässä syödään samaan aikaan ja muutoin lapsi syötetään omineen. Paljon helpommalla pääsee ja siitä tulee hyvä tapa muutenkin jonka lapset sitten oppii, että perhe syö päivällisen yhdessä.

Mutta siis enhän minä ole mikään sanomaan miten muilla tulisi tehdä tai olla tekemättä, mutta näin meillä.

Vierailija
30/132 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- liika hygienisyys ei ole hirveän tärkeää

- pientä likaa voi jossain ollakkin

- jos siivoaa ja jynssää LIIKAA, ei sekään ole ihan tervettä touhua ja se aika on pois lapsiltakin

- pyykkivuoria voi kasaantua huoletta, niin puhtaita kuin likaisiakin, kunhan ne on omissa paikoissaan eikä leviteltynä pitkin kämppää

- tiskiä ja tavaraakin saa kertyä, ei kaiken tarvitse olla tip top

- lapselle on tärkeämpää olla läsnä kuin pakonomaisesti koko ajan siivoava vanhempi

-osakaa vetää normaalit rajat, mikä on normaalia sotkua ja mikä on jo liikaa, kyllä tervejärkiset ihmiset tietää rajat

Vierailija
31/132 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei pidä tehdä enempää lapsia, jos ei ehdi edes kotia pitää siistinä. Katsos kun meillä on erilaisia arvoja. Mulle esimerkiksi lapset on kaikkein tärkeintä elämässä, ja arvostan heitä enemmän kuin alati puhtaita lattioita.

Huomaatko edes itse, miten friikki olet? "Joo jätettiin se kolmas lapsi tekemättä, ettei vaan olisi pesemätöntä pyykkiä koreissa tai imurointiväli pääsisi venymään liiaksi".

Mitä arvelet, mitä lapset muistaa lapsuudesta. Että kotona oli siistiä, vai että äidin kansa oli mukavaa?

Perussiistiä olla pitää, mutta mulle ei ole mitää väliä vaikka kotona odottaisi vaate/lelupommi, ja lounaan jäljet pöydässä, jos meillä on ollut kivaa metsäretkellä sillä välin.

Sekin on asia erikseen millainen se vaate/lelupommi on. Jos koko koti on kirjaimellisesti kuin pommin jäljiltä siinä on mielestäni jo ongelma. En ole itse mikään ns. siivousfriikki, mutta keittiö on aika "pyhä paikka" minulle ja tiskipöydät ja muut tasot ovat aina puhtaita.

Vierailija
32/132 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sossu kiinnostu siitä että parin päivän tiskit on altaassa ja lattialla villakoiria ja vaatteita.

Mutta jos siellä on monen kuukauden roskat, astiat, liat, kissanpaskat ja ties mitä lattialla niin se on toinen juttu. Oletteko koskaan ollut jonkun pahoista alkoholi- ja mielenterveysongelmista kärsivän kotona? Minä olen. Sellaisessa ei oikeasti voi antaa lasten olla. Lapsi voi syödä vaikka lattialla lojuvat pillerit tai viiltää itsensä rikkinäiseen pulloon.

Tuo sotkuisuus on vain yksi indikaattori monen joukossa josta näkee onko elämä ylipäänsä ja lasten huoltajuus hanskassa

Vierailija
33/132 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä kattiloita ja kapustoja ei voi laittaa saman tien käytön jälkeen sinne astianpesukoneeseen? Aikaa menee noin sekunti.

Puukapustoja ei pestä pesukoneessa.

Kattila on pöydässä ja ruoka on siinä.

Kattilaa saattaa joutua hinkkaamaan, jos siihen on jumittunut jotain.

Valurautapannua ei pestä pesukoneessa.

Pesukoneeseen ei mahdu.

Tästä varmaan kehittelet lisää miksi-kysymyksiä. Niihin on monenlaisia vastauksia. Asia nyt vaan on niin, että koen siivoamisen heti ruuanlaiton jälkeen hankalana ja epämiellyttävänä, siksi siirrän sitä ja siksi meillä on usein keittiön tasot tiskien vallassa.

Vierailija
34/132 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(vaikka olen ihan poikki työpäivän jälkeen), lapsillekin tuli jopa tiuskittua,

Vierailija
35/132 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/132 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä äiti istuu ihan siinä metrin päässä ja syöttää toista lasta. Toinen repii pyykkejä puhtaanpyykin korista tai telineeltä, molemmat olohuoneen lattialla. Ja kun ne on sieltä lattialta jo poimittu sen seitsemän kertaa ja muutakin pitäisi tehdä, kuten lähteä ulkoilemaan, niin saavat siellä retkottaa hetken.

Löysääpäs sitä nutturaa hieman.

Edelleen: kuka käskee tehdä niitä muksuja sellaiseen tahtiin, ettei pysty kaikkia hoitamaan ja huomioiman?

Kaksoset. Olisko pitäny palauttaa toinen?

Vierailija
37/132 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä arvelet, mitä lapset muistaa lapsuudesta. Että kotona oli siistiä, vai että äidin kansa oli mukavaa?

Mun äiti ei harrastanut siivoamista, käytännössä se tarkoitti ettei meillä käynyt vieraita, ei aikuisia eikä lapsia. Jos ovikello soi piti olla hiljaa, kun ei kehdannut mennä avaamaan.

Ja kyllä se vaikutti kaverisuhteisiinkin, kun ei itse koskaan voinut kutsua ketään meille tai meillä ei voinut järjestää synttäreitä niin se vaikutti niin ettei minuakaan oikein kutsuttu millekään.

Tai alakoulussa, kiusattiin kulkemalla ohitseni nenää pitämällä.

Mutta muuten äitini oli kyllä ihan mukava.

Vierailija
38/132 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppä ihan kamalassa kunnossa. Hiekkaa ja kaikkea möhnää lattialla. Onhan se terveysriski!

Vierailija
39/132 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

home ym. haittoja kotona jotka sitten ovat taas lapsille vaarallisia.

Siivoamattomuudesta tulee myös mieleen että muukin elämä on yhtä retuperällä...siis lastenhoito myös

Vierailija
40/132 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä äiti istuu ihan siinä metrin päässä ja syöttää toista lasta. Toinen repii pyykkejä puhtaanpyykin korista tai telineeltä, molemmat olohuoneen lattialla. Ja kun ne on sieltä lattialta jo poimittu sen seitsemän kertaa ja muutakin pitäisi tehdä, kuten lähteä ulkoilemaan, niin saavat siellä retkottaa hetken.

Löysääpäs sitä nutturaa hieman.

Edelleen: kuka käskee tehdä niitä muksuja sellaiseen tahtiin, ettei pysty kaikkia hoitamaan ja huomioiman?

Kaksoset. Olisko pitäny palauttaa toinen?

:-DDD Aamun paras... juu katsos kun kaikki eivät ymmärrä että sen ainokaisen NicoPetriinan sijaan voi tulla sekä Nico että Petriina. Ja vielä vaikka Liinukkakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi