Tärkeä moraalinen kysymys
Kysynpä varovaisesti täältä mielipiteitä kun en voi tällaisesta millään kenellekään puhua. Toivon etten saa ihan kauheita haukkuja sillä tiedän kyllä, että en pohdi välttämättä ihan moraalisesti ongelmatonta asiaa.
Tilanteeni on se, että olen melko onnellisesti naimisissa ja olemme yrittäneet nyt jo useamman vuoden lasta. Mitään ns. luonnonmukaisesta poikkeavaa tapaa, hedelmöityshoitoja tms. emme ole kokeilleet johtuen mieheni elämänkatsomuksellisesta vakaumuksesta (ei siitä nyt sen enempää). Olemme keskustelleet tästä vaikka kuinka moneen kertaan, mutta mitään muutosta ei ole odotettavissa ja en oikein enää näe muuta vaihtoehtoa kuin kunnioittaa mieheni ehdotonta näkemystä, että lapsi tulee luonnollisesti jos on tullakseen. Olemme kuitenkin käyneet jo aikaa sitten lääkärillä tutkittavana ja silloin selvisi, että mieheni siemennesteessä on melko vähän siittiöitä. Raskaus on kuitenkin täysin mahdollinen.
Jonkin aikaa sitten olin mielestäni periaatteessa hyväksynyt ajatuksen siitä, että haluan elää joka tapauksessa mieheni kanssa ja että on mahdollista etten saa koskaan lasta. Viime aikoina vaan olen miettinyt mahdollista tulevaisuutta ilman lapsia ja en voi olla ajattelematta tätä vähän katkerastikin. Minä todella haluaisin lapsen ja jotenkin en enää oikein jaksa uskoa siihen, että tällä tavoin saisin. Minulla ei mahdottomasti kuitenkaan enää ole aikaakaan tulla raskaaksi. Adoptio on ymmärtääkseni olemassa oleva vaihtoehto, mutta siitäkään mieheni ei halua vielä keskustella.
Nyt kun kirjoitan niin en ole enää varma kuuluuko tämä tälle palstalle vai jonnekin ihan muualle, mutta kysyn silti: Olisiko mahdollista, että hankkiutuisin raskaaksi salaa mieheltäni jonkun muun kanssa? Siinä se kysymys tuli.
En halua muita miehiä ja tiedän, että riskeeraisin kaiken nykyisen jos niin tekisin. En myöskään tiedä voisinko elää tuollaisen salaisuuden kanssa. Asia on vaan niin tärkeä, että jotenkin minun on pakko miettiä pystyisinkö ohittamaan kokonaan moraalikysymykset, jos sen sijaan saisin lapsen ja onnellisen loppuelämän oman mieheni kanssa. Tällä hetkellä en oikein pysty mitenkään hyväksymään sitä ajatusta, että en koskaan saisi lapsia.
En tiedä miten edes käytännössä tuon toteuttaisin. Ilmoitus nettiin? Baaristako? Seuraa varmaankin kyllä löytäisin. Luulisin ainakin. Joku on varmasti joskus miettinyt jotain samanlaista. Täytyyhän niin olla, mutta en löytänyt googlellakaan mitään keskusteluja tms.
Onko tällaisia luvallista miettiä vai oletteko muutkin vaan tyytyneet tilanteeseen. En tiedä koenko olevani hirveän itsekäs kuitenkaan kun tällaista mietin, periaatteessa ainakin luulisin miettiväni myös mieheni onnea. Taidan olla vähän epätoivoinen tällä hetkellä, mutta kyse on loppuelämästä eikö vain. Voi olla, että olisin valmis tekemään niin.
Kommentit (23)
Ensiksi haluan tukea sinua omien ajatustesi kanssa, onhan aina ensi aikaisesti kysymyksessä Sinun elämä ja tulevaisuus johon aikanaan tulee kuulumaan myös vanhuus lähipiirin kanssa.
Ymmärrän kyllä kunnioituksen läheisiä kohtaan, mutta kuten sanoin sinä tulet ensin.
Ymmärrän kyllä kuinka asia pyörii mielessäsi.
Meillä molemmat lapset tulivat ensimmäisen kuukauden yrittämisellä.
Voimia tavoitteeseesi.
Terveisin 2 lapsen isä.
10 vuotta yritimme mieheni kanssa lasta. Ei onnistunut. Sitten menimme tutkimuksiin. Miehessä oli vika. Siinä piti sitten tutkailla, että mitäs nyt.
Halusin valtavasti lasta. Lopulta tein ratkaisun. Pyysin, erästä hyvää miesystävääni lapseni isäksi. Hän lupautui ja tulin raskaaksi. Kerroin tästä vasta silloin miehelleni, kun raskaus varmistui.
Asia vaati vähän sulattelua mieheltäni, mutta nyt on kaikki hyvin. Suhteemme on edelleen kunnossa ja mikä tärkeintä, minulla on ihana vuoden ikäinen tyttövauva.
Lapsen isän kanssa sovittiin, että hän ei ole elämässämme mukana muuta kuin ystävänä. Joskus kyllä kieltämättä näen hänestä eroottisia unia.
Miksi kysyt meiltä, onko luvallista vai ei. Kysy mieheltäsi. Hänen luvastaanhan tässä on kysymys.
Että ei todellakaan, missään nimessä ole OK hankkiutua salaa raskaaksi jonkun muun kanssa, miehellesi kertomatta. Tuollaiset naiset ihan oikeasti oksettavat minua.
Kysyt ensin mieheltäsi, mitä mieltä hän on jonkun muun käyttämisestä siittäjänä. Jos hän suhtautuu negatiivisesti, mutta sinä edelleen palavasti haluat lapsen, niin silloin teidän täytyy oikeasti erota. Muuta tietä ei ole.
Monelle miehelle olisi yksi pahimpia mahdollisia nöyryytyksiä joutua tietämättään kasvattamaan jonkun toisen siittämiä lapsia. Paljastuessaan tuollainen olisi ihan uskomattoman raskas henkinen taakka, joka melko varmasti johtaisi perheen hylkäämiseen. Elatusvelvollisuushan on sillä biologisella isällä, hän huolehtikoon.
Eli todellakin puhut miehesi kanssa asioista rehellisesti etkä lähde tekemään mitään tällaista hänen selkänsä takana.
Terveisin mies, 27v.
Onko tällaisia luvallista miettiä vai oletteko muutkin vaan tyytyneet tilanteeseen. En tiedä koenko olevani hirveän itsekäs kuitenkaan kun tällaista mietin, periaatteessa ainakin luulisin miettiväni myös mieheni onnea. Taidan olla vähän epätoivoinen tällä hetkellä, mutta kyse on loppuelämästä eikö vain. Voi olla, että olisin valmis tekemään niin.
Onhan toki luvallista miettiä mitä vain mutta fantasian toteutus on aivan eri juttu. Lapsettomuus sattuu varmasti miestäsikin niin miltä luulet hänestä tuntuvan että olet käynyt astuttamassa itsesi kykenevämmällä oriilla? En oikein keksi pahempaa toisen itsetunnolle käyvää loukkausta kuin suunnittelemasi..
Mielestäni suunnitelmasi on OK jos kysyt etukäteen luvan mieheltäsi ja hän siihen suostuu, muussa tapauksessa ei ole muuta molemmille reilua ratkaisua kuin erota ja etsiä toinen kumppani jonka kanssa perhettä perustaa jos esim. adoptio tai lapsettomuushoidot eivät tule kyseeseen ja välttämättä äidiksi haluat. Älä nyt ainakaan tuota salasuunnitelmaasi toteuta sillä pilaisit vain miehesi ja ennenkaikkea niiden syyttömien lasten elämän.
M39 viiden lapsen iskä
Tiedän, että asia loukkaisi miestäni aivan valtavasti jos hän saisi tietää. Olen aika varma ettei hän haluaisi jatkaa kanssani. Siksi en voisi kuvitellakaan kertovani hänelle.
Erota en haluaisi missään tapauksessa, mutta en sitten tiedä haluanko enemmän kuitenkin lasta. Tällä hetkellä tuntuu ihan mahdolliselta yrittää hankkiutua raskaaksi vaivihkaa, mutta aion miettiä kunnolla asiaa ja antaa ajan kulua. Mitään hätiköityä en aio tehdä etten sitten kadu myöhemmin.
Rakastan miestäni, mutta jotenkin tuntuu kohtuuttomalta, että nykylääketiede mahdollistaisi luultavasti meille lapsen saamisen. Hän ei kuitenkaan siihen suostu. On se minullekin aika vaikea paikka. Tietenkään en halua häntä loukata.
Uskon, että asia vaivaisi ja ahdistaisikin pidemmän päälle, mutta toisaalta se pitää asettaa sen kanssa rinnan, että saisi sitten lapsen. Olenko kauhea ihminen kun mietin tällaisia?
Ihan tavallinen ihminen. Naiselle äidiksi tuleminen ja lasten saaminen on usein todella tärkeää. En osaa neuvoa. Omasta lapsesta luopuminen miehen vakaumuksen takia on kyllä aika rankka asia. Itselläni on kaksi lasta. Vaikka liitto miehen kanssa ei ole kovin hyvällä mallilla, olen lapsistani todella kiitollinen. Vaikka miehen kanssa käy miten käy, minulla on lapset. Ilman miestä voisin elää, mutta miten tyhjää elämäni olisi ilman lapsiani.
Vaikea tilanne, onnea vain Sinulle ja myös miehellesi!
En tiedä millä tavalla itse ajattelit hankkiutua raskaaksi toisen miehen spermalla, mutta yhdynnässähän sinun ei tietenkään tarvitse vieraan kanssa olla - silloin ei ainakaan ole kyse pettämisestä perinteisessä mielessä. Toki Sinun muuten tulisi ainakin minun mielestä kertoa miehellesi asiasta.
Olisi kuitenkin järkevämpää turvautua keinohedelmöitykseen oman miehesi vähäisillä siittiöillä. Asia voi tulla jossain vaiheessa julki kuitenkin ja silloin on piru merrassa.
Eli se on ero, ellei miehesi suostu keinohedelmöitykseen.
On täysin urbaanilegendaa, että meille kaikille olisi joku "se oikea" joka on meille varattu kumppaniksi. Biologia ohjaa elämäämme ja lisääntyminen on eräs tärkeimmistä tarpeista.
Jos et voi erota niin sitten hankit siitossonnin. Ei monimutkaista. Oma elämäsi, ei sinua kukaan voi määräillä.
Miten voi hankkiutua raskaaksi toisen miehen kanssa jos ei ole yhdynnässä? Voiko spermaa jotenkin muutoin viedä itse sisään???
Voiko spermaa jotenkin muutoin viedä itse sisään???
Esim. äyskärillä voi lappoa mäihää sisää, jos laittaa emättimen aukolle muovitratin.
ketjun aloittajalle eli oletko valmis uhraamaan avioliittosi lapsen vuoksi? Koskaanhan et voi olla varma, jos vaikka lapsi syntyykin vakavan sairauden tms. kanssa ja paljastuukin, että miehesi ei olekaan lapsen isä. Moni mies saattaa siinä hetkessä kerätä kimpsunsa jä lähteä lopullisesti.
Jos avioliiton mahdollinen kariutuminen ei haittaa, niin ei muuta kuin toteuttamaan ajatustasi vaan, chätit on pullollaan noita paljalla panoa vinkuvia, joten raskaaksi tulo ei varmasti ole mikään ongelma ja jos et nyt ihan ämpäriruma ole muutenkaan, kyllä nainen aina miestä saa.
Jos oma vaimoni tekisi näin, ja asia paljastuisi jollain tavalla, saisi hän ihan takuulla hoitaa vilpillä tekemänsä lapsen ihan keskenään.
"muumimukimenetelmää"..Eli spermaa mukiin,siitä ruiskulla syvälle emättimeen..ovis kannattaa varmistaa ennen ;)
Tsemppiä!!Tällä systeemillä et ainakaan ole pettänyt miestäsi!
Voihan tuhkis aviomieskin haluta lasta ja haluta, että akka käy astutuksella. Isä voisi löytyä ihan miehen kaveriporukasta, jolloin siittäminen voisi tapahtua kolmen kimpassa eli aviomies voisi osallistua siittämistilanteeseen ja osallistua aktiin. Siten vois ainakin fantasioida, että oma mälli iti.
Hanki lapsi salaa äläkä tunne syyllisyyttä.
Jos epäröit, lue viestin otsikko toiseen kertaan.
Rohkeutta!
Tämän foorumihistorian paras ja itsekkäin kommentti. :D
Nyt SINULLA on lapsi!
Miksi et edes kysynyt miehesi (sinulle = kynnysmatto, rahoittaja) mielipidettä.
Itse olisin hakannut paskat pellolle tuollaisesta ämmästä.
10 vuotta yritimme mieheni kanssa lasta. Ei onnistunut. Sitten menimme tutkimuksiin. Miehessä oli vika. Siinä piti sitten tutkailla, että mitäs nyt.
Halusin valtavasti lasta. Lopulta tein ratkaisun. Pyysin, erästä hyvää miesystävääni lapseni isäksi. Hän lupautui ja tulin raskaaksi. Kerroin tästä vasta silloin miehelleni, kun raskaus varmistui.
Asia vaati vähän sulattelua mieheltäni, mutta nyt on kaikki hyvin. Suhteemme on edelleen kunnossa ja mikä tärkeintä, minulla on ihana vuoden ikäinen tyttövauva.
Lapsen isän kanssa sovittiin, että hän ei ole elämässämme mukana muuta kuin ystävänä. Joskus kyllä kieltämättä näen hänestä eroottisia unia.
Kyllä itse pitäisin aika pahana pettämisenä jos vaimoni ruiskuttelisi vieraan miehen spermaa muumimukista pilluunsa ja ei olisi kertonut koko asiasta minulle.
En ole ollut itse vastaavassa tilanteessa ja minulla on siis lapsia. Naisena täytyy kuitenkin sanoa, että ymmärrän Todella hyvin, että mietit tuollaista. Itse varmaan hankkisin juuri noin ja en tuntisi huonoa omaatuntoa edes vaikka olisin sängyssä tuon takia jonkun toisen kanssa. Niin tärkeä asia on kysymyksessä.
En ole ollut itse vastaavassa tilanteessa ja minulla on siis lapsia. Naisena täytyy kuitenkin sanoa, että ymmärrän Todella hyvin, että mietit tuollaista. Itse varmaan hankkisin juuri noin ja en tuntisi huonoa omaatuntoa edes vaikka olisin sängyssä tuon takia jonkun toisen kanssa. Niin tärkeä asia on kysymyksessä.
Nainen on eläin joka on valmis hirmuiseen huijaukseen jotta saa oman lapsensa muun kuin isänsä elätettäväksi. Tuollainen nainen on kuin käki, munii väärään pesään!
Ensiksi haluan tukea sinua omien ajatustesi kanssa, onhan aina ensi aikaisesti kysymyksessä Sinun elämä ja tulevaisuus johon aikanaan tulee kuulumaan myös vanhuus lähipiirin kanssa.
Ymmärrän kyllä kunnioituksen läheisiä kohtaan, mutta kuten sanoin sinä tulet ensin.
Ymmärrän kyllä kuinka asia pyörii mielessäsi.
Meillä molemmat lapset tulivat ensimmäisen kuukauden yrittämisellä.
Terveisin 2 lapsen isä.