Onko Suomen Lapissa oikeasti bilemeininki tällaista?
Eräs vanhempi naishenkilö (+55v.) kertoi, että ei voi mennä ystävättäriensä kanssa hiihtämään Lappiin, kun meno on aikamoista. Kyselin, että millaista, kun en koskaan ole aikuisena Lapissa käynyt. Vastaus oli, että suksia ei käytetä nimeksikään ja tuntitolkulla juodaan mökissä ja laittaudutaan ja sitten ravintolaan. Mökille ei tulla yksin yöksi vaan pakko saada joku mies matkaan. Jos ei saa, niin mielummin jonnekin latoon yöpymään kuin yksin mökkiin!! Haloo, onko todella näin epätoivoista meininkiä vanhemmillakin naisilla??
Kommentit (20)
Täällä asuvana pitää todeta, että monet etelänturistit ovat tuollaisia (jos tulevat akkaporukassa/ukkoporukassa), mutta mukaan mahtuu paljon heitäkin, jotka hiihtävät ja rentoutuvat luonnonrauhassa ja bailaavat vain jos jaksavat. Ukkoa ei ole pakko baarista kotiaan raahata, mutta jos raahaa, niin mitäpä se haittaa.
Riippuu myös minne menee. Levi ja Saariselkä ovat todellisia bileluolia, kun taas esim. Ylläs, Luosto ja Pyhä ovat rauhallisempia, vaikka toki niissäkin saa tanssia aamuyhdeksään jos mieli tekee.
Ja sama on homma myös paikallisissa: toiset hiihtää, toiset tanssii, kolmannet sekä että ja loput ei kumpaakaan.
Onhan se aivan kamalaa jos ihmiset pitää hauskaa!
Tiedätkö miksi napapiirin esso myy säkeittäin sitruunaa? Kun etelään matkaavat tarvitsevat jotain hapokasta syötävää bussimatkalle ennen kotiinpaluuta, on muuten liian levee hymy.
Hauskanpito pahasta?
(ylläpito, kelpaako tämä muoto?)
On mullakin ollut nuoruus ja ehkä vanhuus sinkkuna. Mutta nämä ko. naiset olivat perheellisiä, naimisissa olevia naisia. Ja tottakai elämä on opettanut, että on ala- ja ylämäkiä...mutta epätoivoinen en sentään koskaan ole ollut, mitä panemisen suhteen tulee...
t. ap
Tiedätkö miksi napapiirin esso myy säkeittäin sitruunaa? Kun etelään matkaavat tarvitsevat jotain hapokasta syötävää bussimatkalle ennen kotiinpaluuta, on muuten liian levee hymy.
Hauskanpito pahasta?
On mullakin ollut nuoruus ja ehkä vanhuus sinkkuna. Mutta nämä ko. naiset olivat perheellisiä, naimisissa olevia naisia. Ja tottakai elämä on opettanut, että on ala- ja ylämäkiä...mutta epätoivoinen en sentään koskaan ole ollut, mitä panemisen suhteen tulee...
t. ap
Hauskanpito pahasta?
....niiin? söy? :D
tai jopa lusmunneet koko päivän kotona. Ehkä fiksummat av-siskot palstautuvat hieman myöhemmin...
t. ap -sitä odotellessa
Joo, olen ollut sellaisessa paikassa, jossa olisi kelvannut nainenkin (minä!) seuraksi varttuneemmalle varakkaammalle rouvalle, jolla alkoi olla jo miehet vähissä.
Mutta on sellaisiakin paikkoja, joissa oikeasti hiihdetään. Kannattaa mennä silloin vaikka Pallakselle tai johonkin pienempään paikkaan.
Levi ja Saariselkä mainittiin jo pahimpina paikkoina, mutta Ruka kuuluu mielestäni myös tähän kategoriaan. Levillä se panokaverin etsintä alkoi jo lentokentällä. Olin ensimmäisellä kerralla aika järkyttynyt tästä menosta.
Kyseisen naishenkilön kannattaisi jättää muiden mielipiteet asiasta huomiotta ja tehdä niin kuin hän haluaa. Ihan naurettavaa, että ystävien painostuksesta pitäisi tehdä jotain mitä ei halua tehdä.
Lappii voi lähteä myös yksin hiihtelee/laskettelee, niin mä oon tehnyt. Ja en viettänyt viikkoa paneskellen vieraita miehiä, vaan ihan ladulla ja rinteessä.
Ruka EI OLE Lapissa. Sinne mennään kun halutaan nauttia etelän hiihtokeskuksista.
paneminen rentouttaa, kokeile vaikka!
Menen hässimään naapurin Keijoa autotalliin sixpackin kera!
t. ap
että mikä tuolla aloituksen naisella on se ongelma. Jos kaverit haluaa juoda ja nussia niin pakkoko sitä on mukaan mennä noihin bileisiin. Itse ainakin hiihtäisin ja laskettelisin jos johonkin Lapin keskukseen nyt yhtäkkiä lähtisin... en varmaan käyttäisi aikaa mihinkään panemiseen, koska sitä voi tehdä kotosalla ihan tarpeeksi.
mutta Lapissa käyttäytyvät kuin vanhat naiset hunningolla ja itse ei ole alan ihminen, niin kurjaahan se itsekseen on kaverireissua viettää!
että mikä tuolla aloituksen naisella on se ongelma. Jos kaverit haluaa juoda ja nussia niin pakkoko sitä on mukaan mennä noihin bileisiin. Itse ainakin hiihtäisin ja laskettelisin jos johonkin Lapin keskukseen nyt yhtäkkiä lähtisin... en varmaan käyttäisi aikaa mihinkään panemiseen, koska sitä voi tehdä kotosalla ihan tarpeeksi.
repesin täysin :D
ja Ap,miten niin epätoivoisia? Kukin rentoutukoon lomallaan kuten haluaa, meitä on moneksi. Olisiko yhtä paheksuttavaa jos kyse olisi miesten tekemisistä?
mutta Lapissa käyttäytyvät kuin vanhat naiset hunningolla ja itse ei ole alan ihminen, niin kurjaahan se itsekseen on kaverireissua viettää!
hiihtämään ihan yksinäni. Tietysti jos tarvitsee joka asiaan sen kaverin viereen niin onhan se aika ikävää sitten.
On se monessa paikassa niin järjetöntä rypemistä, että vaikea ymmärtää. Eikä pelkästään Lapissa, vaan joku Tahko on ihan kamalimpia. Ylläs oli ennen kiva lapsiperhepainotteinen paikka, mutta nythän sielläkin rinteiden alapuoli on reunustettu baareilla, johon lapset ei pääse edes sisään lämmittelemään.
repesin täysin :D
ja Ap,miten niin epätoivoisia? Kukin rentoutukoon lomallaan kuten haluaa, meitä on moneksi. Olisiko yhtä paheksuttavaa jos kyse olisi miesten tekemisistä?
Ystävättäreni ei kuitenkaan ole mies vaan aikuinen, vanhempi nainen, joka haluaisi olla reissussa omien ystäviensä kanssa eikä muiden miesten.
Kyllä joillakin se meno on juuri sellaista
tuollaisia ja toiset toisenlaisia?