7 henkeä, 100 euroa ja 10 päivää
Noilla mennään seuraavaan palkkapäivään. Uskon, että rahat riittää hyvin. Perusruokaa, itse tehtyä, laskut on maksettu, autossa bensaa kymmeneksi päiväksi. Vaippoja pitänee ostaa, mutta eikähän se onnistu.
Tässä vähän aikaa sitten täällä joku äiti + yksi lapsi olivat tilanteessa, että ruokarahaa oli 4 e per päivä joksikin aikaa. Annoin sille tälle äidille myös sentinvenytysvinkkejä mm. ruokaa koskien. Nytpä oon itse siinä tilanteessa :)
Onneksi pakkasessa ja kuivakaapissa aika hyvin jemmatavaraa, joten puurot ja pakasteet kehiin vaan :)
Joskus sitä joutuu venyttämään euroja, jos osuu isot laskut ja yllättävät menot samalle kuulle. Jos suurin hätä tulisi, niin lasten isovanhemmat auttavat kyllä, mutta siihen ei ole vielä tarvinnut mennä, eikä tarvitse nytkään.
Muita kenen tarvii joka kuukauden lopussa ennen palkkaa laskea hyvinkin tarkkaan jäljellä olevat rahat?
Kommentit (2)
Rahaa pitää olla sen verran, että se ei lopu kesken, tuli (normaaleja) laskuja minkä verran vaan.
Meillä epälukuinen määrä porukkaa syömässä, eli vaihtelee päivittäin 3-7.
Säännönmukaisesti rahat ovat hyvin vähissä aina ennen tili- tai päivärahapäivää.
Olen yrittänyt päästä 50€/viikko ruokarahaa, mutta ei ole ihan helppoa. Meillä kun syödään hyvin ja tingitään mieluummin jostakin muusta. Nytkin on listalla ostoksissa kermaa, kahvia, kaakaota, sokeria (säilöntään), voita ym sellaista, joka ei ole ihan halvinta. Pakastin ei ole vielä ihan tyhjä, ei myöskään kuiva-ainekaappi ja marjoja löytyy metsästä ja muuta ruokaa omalta kasvimaalta.
Marjapuuroa tässä keittelen. Siihen ei ole tarvinnut nyt mitään ostaa, mutta kermaa sentään tarvitaan lisäksi.