Lakimies
Kommentit (53)
Työkokemusta 12v.
Bonusta yhtiön tuloksesta riippuen 0-10 000€/vuodessa, viimeksi muistaakseni n. 6000€.
+ pieni vuosittainen bonus (n. 5000 eur/v). Työkokemusta minulla runsaat 10 v. Ja olen muuten ihan tyytyväinen palkkaani.
kuopassa olevalla tulee suunnilleen sama vuosittainen bonus eli 5000 e. Kokemusta 8 vee, joista 4 kotona..
Onko muilla alaisia?
pankki- ja vakuutusalalla. Vuosittainen bonus n. 1,5 kk palkka
eli pääseekö noille palkoille muka kaikki halukkaat juristit?
luulisin et jep saa halutessaan, ei tota 6700 mut 5000.
2 146,85 brutto... ja siitä pitää maksaa vuokra 870 e, dieselit 140 km/päivä, yksityisen pph:n oma osa, auton lainanlyhennys, ruoat itselle, lapselle ja 2 koiralle, sähkölaskut, puhelinlaskut, vakuutukset...
ootko lakimies?
Yks.puolella ei aina mahtipalkka. Esim.aloitin vakuutusalalla palkka 2400 euroa 5 vuotta sitten.
2 146,85 brutto... ja siitä pitää maksaa vuokra 870 e, dieselit 140 km/päivä, yksityisen pph:n oma osa, auton lainanlyhennys, ruoat itselle, lapselle ja 2 koiralle, sähkölaskut, puhelinlaskut, vakuutukset...
Kaikki juristit eivät todellakaan saa "edes" tuota 5000 eur/kk.
Olen itse nelikymppinen juristi ja väittäisin, että minulla on aika hyvä käsitys eri aloilla ja eri tehtävissä toimivien kollegoiden palkkatasosta. Moni ikäiseni tienaa 4000-4500 eur/kk. Toki niitä oikeasti isopalkkaisiakin (>6000 eur/kk) on, mutta ihan lakimiestehtävissä ei kovin paljonkaan, lähinnä johtavat lakimiehet yrityksissä tai isojen toimistojen asianajajat.
tehtävissä sit noin 4000-4500 e tienaavat on? Valtiolla ja kunnalla? Itse valmistun kohta ja valtio kyllä kiinnostaa paljon..
Itse olen ajatellut että 5000 e peruspalkka noin ja sit pitää olla jo johtaja tms, et pääsee reilusti ton yli.
tehtävissä sit noin 4000-4500 e tienaavat on?
muilla julkisyhteisöillä, piehenköissä yrityksissä tai asianajotoimistoissa.
Vai onko niin, että "maalla" riittäisi töitä, mutta kuuden stadi-vuoden jälkeen ei enää kiinnosta muuttaa muualle...
mut maalla ei oo duunia kaikille.
auskultointia lasketa kun se kestää niin vähän aikaa..