Lakimies
Kommentit (53)
on oikein ok palkka. Oletko tullissa vai ministeriössä tms? Itse haaveilen syyttäjän urasta.
on oikein ok palkka. Oletko tullissa vai ministeriössä tms? Itse haaveilen syyttäjän urasta.
Olen eräässä valtion virastossa, mutta en valitettavasti viitsi kertoa paikasta täällä tarkemmin.
käytännössä tarkoittaa? asiantuntija- vai esimiestehtäviä ts. johtamista? ja vielä että voisiko noissa valtion/kunnan hommissa, joita lakimiehet teette, olla muukin kuin juristi?
6000 euroa/ kk + palkkioita n. 600 euroa/kk. Vuosibonus max kk:n palkka. Nimike ei ole lakimies vaan "joku" johtaja, mutta enempi silti asiantuntijatehtävä. Suoria alaisia 3. Toivoisin, ettei olisi lainkaan. Samalla työantajalla vuodesta 2003. Väillä olen ollut yhteensä 3 vuotta perhevapailla. Tehtävä ja palkka kehtittyneet mukavasti. Ennen tätä ehdin valmistumisen jälkeen auskultoida. Muuta työkokemusta ei ole.
täysin. Ei hyvä henki ole mitenkään pois suljettua.
täysin. Ei hyvä henki ole mitenkään pois suljettua.
Arvelin, että arvaisitte, tai tulisi jotain kommenttia tyyliin "siihen aikaan kun minä auskultoin niin T5 palkka oli..." :)
Jäi ylemmästä viestistä pois. Ja ei, en kerjää sääliä, vaan haluan että palstailijatkin huomaa, ettei joka paikassa tienata sitä viittä tonnia.
kertoisitko tarkemmin tehtävistäsi
Kaikki juristit eivät todellakaan saa "edes" tuota 5000 eur/kk.Olen itse nelikymppinen juristi ja väittäisin, että minulla on aika hyvä käsitys eri aloilla ja eri tehtävissä toimivien kollegoiden palkkatasosta. Moni ikäiseni tienaa 4000-4500 eur/kk. Toki niitä oikeasti isopalkkaisiakin (>6000 eur/kk) on, mutta ihan lakimiestehtävissä ei kovin paljonkaan, lähinnä johtavat lakimiehet yrityksissä tai isojen toimistojen asianajajat.
Olen ihan oikeasti ajatellut, että kaikki lakimiehet tienaavat _vähintään_ 5000e/kk jos heillä on edes hieman kokemusta. Vastavalmistuneet ovat tietenkin asia erikseen.
Mä olen alle nelikymppinen lukion opettaja ja tienaan n. 4500e/kk. Vuositulot lähempänä 60 000e, sillä tuohon tulee tietenkin lomarahat, yo-korjauskorvaukset yms. Työkokemusta reilut 11 vuotta.
opeilla on hyvät liksat ja vielä lomat päälle!
+ bonus, joka voi olla periaatteessa mitä tahansa. Asianajaja, pk-seutu, työkokemusta 12 v.
8000 e kiinteä palkka? vautsi miten iso..Mäkin haluan..
Bonuksia olen saanut n. 2000 - 8000 €/vuosi. Työkokemusta parikymmentä vuotta poislukien yhteensä n. 5 vuotta, jotka olin perhevapailla.
Olen töissä valtiolla ja työkokemusta on 2,5 vuotta.