Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapahtui eilen anoppilassani:

Vierailija
03.09.2012 |

Anoppi (hän on reilusti ylipainoinen diabeetikko)valitteli että hänen selkänsä on todella kipeä.

Sanoin hänelle että olisiko tullut siitä kun vaan istuu sisällä ja katsoo televisiota. Selkä kipeytyy kun ei saa minkäänlaista liikettä. (hän siis katsoo kaiket päivät vain televisiota, tallentaa kaikki mahdolliset sarjat ja elokuvat, ei käy missään paitsi lähikaupassa kun ruoat on aivan loppu)

Sanoin tuon ystävällisesti enkä mitenkään yrittänyt syyllistää tms. Mies sanoi että mun ei olisi kannattanut sanoa niin anopille...Muutenkin mies useasti sanoo että sanon liian kärkevästi mielipiteitäni!?

Olinko minä epäkohtelias eilen anoppiani kohtaan?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit epäkohtelias.

Taas niitä tyyppejä, joilla on kerrassaan pakko päästä laukomaan "totuuksia ihan hyvässä hengessä, ei millään pahalla".

Vierailija
2/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi sanoo noin miniälle, alkaa hirvittävä itku ja valitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit epäkohtelias, vaikka olisitkin tarkoittanut hyvää. Olisit voinut sanoa esimerkiksi, että kannattaisi kokeilla jonkinlaista liikuntaa, sellainen voisi auttaa selkäkipuihin.

Vierailija
4/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei anoppisi tiedä, että hänen pitäisi liikkua ja laihduttaa??? Tai että nämä sinun "ystävälliset" sanasi nyt avasivat hänen silmänsä kertaheitolla ja hän muuttaa elämäntapojaan kuin taikaiskusta ja aloittaa kenties jopa selkäjumpan?

Vierailija
5/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viis siitä, vaikka olisi kuinka tottakin.

Luuletko, että epäkohteliaisuus yhtään kannustaa liikkumaan?

Olisit sanonut vaikka, että kannattaa kokeilla rauhallista kävelylenkkiä ja houkutella ulos raikkaaseen kauniiseen syyspäivään vaikka tarjoutumalla seuraksi.

Vierailija
6/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vakavasti sairaana ja jouduin kortisoni-tiputukseen. Paino nousi 30 kiloa.

Kun sitten lääkitys loppui ja paino tippui entiselleen, tämä ex-vaimo esitteli joka puolella kaikille vanhoja kuvia, joissa olin sairaana ja turpeana ja pällisteli, kuinka "nythän tuo on melkein kaunis!" Tätä lausetta länkytteli mm. häissäni suureen ääneen kaikkien kuullen.

En hirveästi ole pitänyt häneen yhteyttä...

Vierailija
7/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heille on ominaista laukoa juuri tuollaisia "ihan vain hyvässä hengessä" tajuamatta miten moukkamaista se on.

Vierailija
8/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä sellasia ihmisiä, kuin esim. Martina Aitolehti, jotka totuuden nimissä käyttäytyvät törkeästi muita ihmisiä kohtaan. Möläyttelevät näitä tosiasioita välittämättä lainkaan seurauksista ja toisten tunteista. Ihan kaikille kun ei voi sanoa mitä vain, sen verran diplomaatin vikaa pitää ihmisellä olla, että osaa olla hienotunteinen. Asioita voi tuoda esiin niin monella eri tapaa. Kannattaa ihan harjoitella, vältyt monelta konfliktilta ja mielipahalta.

Vierailija
9/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaikka sanonut että "olen kuullut tietynlaisen liikunnan helpottavan selkäkipuja" tai "ystäväni sai apua selkäkipuihinsa liikunnasta" tms.

Vierailija
10/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta epäilen tämän "taipumuksen" olevan peruja äidiltäni, joka oli/on kovin suorapuheinen.

Itse pidän siitä että (mulle) sanotaan suoraan jos joku asia vaivaa vastapuolta ja ehkä siksi loukkaannun kovin harvoin jos koskaan.

Vierailija
11/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä tietysti kauniimpi kutsua suorapuheisuudeksi.

Oikeasti pitäisi pystyä havaitsemaan, kuka on sellainen tyyppi, jolle voi suoraan sanoa.

Vierailija
12/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat nyt perään ja selität ystävällisemmin, mitä tarkoitit. Kehota, tai hanki hänelle jokin liikuntavempain, josta voisi olla apua (tyyliin kävelysauvat) Mahdollisesti kerrot myös, että sulla voisi olla tosi maistuvia ja hyviä keveämmän ruoan reseptejä. Ja vielä parempi, jos veisit niitä hänelle maistettavaksi, jolloin niistä innostuminen voisi olla helpompaa.

Vierailija
13/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian oikean laidanhan sinä sanoit, mutta varsinaiseen kysymykseesi "olinko minä epäkohtelias eilen anoppiani kohtaan?"

KYLLÄ.

Vierailija
14/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaiskohan liikunta? Lähetkö vaikka joku kerta yhessä uimaan/vesijuoksemaan ?

Vierailija
15/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon, että itse tykkäisit että siitä sanottaisiin sulle noin suoraan.

Mitä ihmettä kuvittelit saavasi aikaan sanomalla noin törkeästi?? että anoppi pomppaisi pururadalle?

Et sä voi mitenkään tietää, miltä hänestä ylipainonsa tuntuu, kai hän se itsekin tietää että on ylipainoinen!

Ainakaan sulla ei ole minkäänlaista empatiakykyä = kykyä asettua toisen asemaan.

Vierailija
16/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieluummin ois kannattanu sanoa Auttaiskohan liikunta? Lähetkö vaikka joku kerta yhessä uimaan/vesijuoksemaan ?

"Selkä kipeytyy kun ei saa minkäänlaista liikettä".

(noi yhdessä liikkumiset saatte unohtaa)

ap

Vierailija
17/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan turhaa mennä kertomaan tuota toiselle. Miehesi oli ihan oikeassa, pidä nuo asiat ihan itselläsi, opi olemaan hiljaa.

Vierailija
18/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta epäilen tämän "taipumuksen" olevan peruja äidiltäni, joka oli/on kovin suorapuheinen. Itse pidän siitä että (mulle) sanotaan suoraan jos joku asia vaivaa vastapuolta ja ehkä siksi loukkaannun kovin harvoin jos koskaan.

Tämä on lähinnä sivistymätöntä käytöstä.

Vierailija
19/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo onepäkohteliasta käytössä kenelle tahansa. Asian voi sanoa nätimminkin.

Vierailija
20/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aloittaja lienee niitä ihmisiä, jotka kehuvat olevansa "suorapuheisia" ja sillä varjolla päästävät sammakoita suustaan. Huonoja käytöstapoja se vain on. Itse nämä suoprapuheiset ihmiset muuten eivät yleensä kestä yhtään minkäänlaista suorapuheisuutta.

Olisihan sen saman asian voinut sanoa toisella tavalla, kuten että liikkuminen (siis ihan säännöllinen kävely, ei iäkkäämmän ja sairaan ihmisen tarvitse mihinkään maratonille treenata) yleensä auttaa selkävaivoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi