Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan mun naapureita!

Vierailija
03.09.2012 |

Olen asunut kerrostalossa oikeastaan koko elämäni ns. hyvillä alueilla. Nyt meidän taloon muutti mun ylikertaan lapsiperhe ja voin sanoa että jo kuukauden jälkeen hermot on heikoilla.

1. Jatkuvaa porausta, yleensä näin päiväsaikaan. No, mä olen yötöissä, ja nukun yleensä siihen 2 asti. Arvatkaa nukunko kun naapurit poraa.

2. Riehuvat lapset, jotka siis hyppii ja pomppii koko päivän. AINA! Mun ikkunatkin välillä tärisee kun lapset riehuu niin paljon.

3. Lapset harrastavat ULKOLIIKUNTAA SISÄLLÄ. Pompottelevat palloa, skeittaavat, ja hyppivät hyppynarua.

Yläkertalaiset ovat vuokralla, itse asun omistusasunnossa. Mitä voin tehdä?

Nämä siis tehdään kaikki ihan päiväsaikaan, joskus harvoin (viikonloppuisin yleensä) naapurit saattavat vielä puoli 11 aikaan mekastaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki täsmää meidänkin yläkertaan paitsi et mä olen mennyt sanomaan heille ja lähettänyt postia isännöisijälle pallon peluusta,narun hyppelystä yms.ulkolajeista ja ne loppu.

Ehdotan et ystävällisesti mut tiukasti menet ja kerrot heille.

Meidän yläkerta järkytty kun kuuli et meteli kuuluu meille.

He eivät aidosti tienneet miten huono äänieristys täällä on.

Nyt menee paremmin eikä muakaan muu elämän ääni enää niin häiritse kun naapurit tuli asiassa vastaan=)

Vierailija
2/10 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÄIVÄSAIKAAN saa kotonaan porata vaikka aamusta iltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki täsmää meidänkin yläkertaan paitsi et mä olen mennyt sanomaan heille ja lähettänyt postia isännöisijälle pallon peluusta,narun hyppelystä yms.ulkolajeista ja ne loppu.

Ehdotan et ystävällisesti mut tiukasti menet ja kerrot heille.

Meidän yläkerta järkytty kun kuuli et meteli kuuluu meille.

He eivät aidosti tienneet miten huono äänieristys täällä on.

Nyt menee paremmin eikä muakaan muu elämän ääni enää niin häiritse kun naapurit tuli asiassa vastaan=)

Isännöitsijälle soitin ja keroin että heillä nähtävästi harrastetaan ulkolajeja sisällä. Jos tämä ei ala rauhoittumaan, olen kyllä valmis naapurisotaan.

Vierailija
4/10 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on ihan liikaa ja niillä on ruma talo ja hoitamaton piha!

Vierailija
5/10 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän ne voi tietää että alakerrassa asuu yötyöläinen, luulevat sun käyvän päivätöissä niin kuin suurin osa. Laita lappua postise/ala-aulaan, jossa pyydät vain yleisesti, että jos he voisivat rajoittaa sitä klo 14 jälkeiseksi, kun yötyötä tekevät ei saa nukuttua. Voit samassa lapussa esittää toiveen, että lapset leikkisivät ulkona, eivätkä sisällä. Ei tarvitse ees omaa nimeä/asuntoa laittaa lappuun!

Vierailija
6/10 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta häiritsevä elämä ei, ei edes osakkeenomistaja saa viettää häiritsevää elämää. Osake voidaan ottaa taloyhtiön haltuun jos viettää häiritsevää elämää.

Ja se häiritsevä elämä on tietysti vähän tulkinnan varaista. Luulisin että jos porataan päivästä toiseen viikkokausia, se ei ole enää normaalia, siinähän on jo kaikki seinät täynnä reikiä.

Mulla ole kerran yläkerran naapurit jotka poras kans paljon ja usein, myöhemmin kun olivat saaneet häädön selvisi poraamisen syy; huumehörhöpariskunnan mies oli nähnyt pistorasioista tulevia pieniä miehiä, ja hän oli porannut kaikki asunnon sähköpiuhat seinien sisältä pois. Tuli muuten aika iso remppa siihen kämppään, lapset huostaan.

Vierailija
7/10 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne naapurit voisivat edes tietää, että sinä nukut päivisin? Eikä heillä tietysti ole mitään velvollisuutta olla hiljaa kotonaan keskellä päivää vaikka tietäisivätkin.

Meidän edellisen asuntomme naapurissa tehtiin remonttia yli 6kk, poraaminen, parketin hionta tai muu äänekkäämpi työ aloitettiin lähes joka arkipäivä lounaan jälkeen. Ärsyttihän se ja 2v luopui päiväunien nukkumisesta ja kiukutteli väsymystään iltapäivät, mutta en minä silti vihannut naapureita.

Vierailija
8/10 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uhkaavia lappusia ala-aulaan, vaan mieluiten soitat uudelleen ovikelloa tai soitat heille.

Ja pyydät nätisti, että aamupäivät vältettäisiin palloleikkejä ja skeittailuja, koska yrität yövuoron jälkeen nukkua silloin.

Toinen vaihtoehto on, että pyydät välttämään hyppelyitä juuri makuuhuoneesi yläpuolella (viistoon ääni ei kulje yhtä voimakkaasti).

Sinänsä normaalit elämisen äänet ovat päiväaikaan sallittuja, ja voi olla todella vaikeaa todistaa, että hyppynarulla hyppely ei ole normaalia. Ärsyttävää varmasti, mutta ei välttämättä mikään perusta vuokrasopimuksen irtisanomiseen.

Kannattaa myös ostaa korvatulpat ja totutella käyttämään niitä. Asuu yläkerrassa kuka tahansa, päiväaikaan nukkuminen voi olla haastavaa ilman tulppia.

Vierailija
9/10 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran viikossa basso jyskyttää niin että seinät paukkuvat. On käyty sanomassa asiasta jo monta kertaa, seuraavaksi teen valituksen.

Vierailija
10/10 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene juttelemaan suoraan ja vasta sitten valitus. Ettet vain olisi kerrostalokyttääjä?