Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sf-mitta laskee ja paino ei nouse, onko jollain kokemusta vastaavasta?

03.09.2012 |

Täällä ollaan viikolla 29+0 tänään. Viime viikolla neuvolassa sf-mitta vain 23 cm. Ja paino -1,8 kg lähtöpainosta. Onko normaalia vai eikö vauvveli kasva? Pohjana kaksi lasta 4v ja 6v. joiden kanssa painoa tullut n.12 kg ja sf-mitta ollut kauniisti keskikäyrällä. Mittaa oli lähtiessä 166/67 BMI 24

Kommentit (3)

1/3 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut sama mittaaja. Mulla ainakin nuo sf-mitat aina muuttui, jos oli eri mittaaja. Loppuraskaudesta mulla sf- mitta ei kasvanut vaan pysyi samassa ja th huolestui. Itse sanoin, että itestä tuntuu, että vatsa on laskeutunut ja äippäpolilta th asiaa kysyi ja sieltä kätilö sanoi, kun olin uudelleen synnyttäjä, niin vauvalla on tilaa "pudota alas" lantiossa ja näin ilmeisesti on käynyt, koska itestänkin tuntui, että se vatsa oli laskeutunut. Tuolloin viikkoja oli rv 30-35, kun sf- mitta ei kasvanut. Ja tuota sf- mittaa alettiin tarkkailemaan usein ja loppu raskaudessa se hieman aina kasvoi eikä laitettu mihinkään extra ultraan, missä oltaisiin voitu tarkistaa vauvan kasvu.

Paino mulla ei ole raskauden aikana tippunut ollenkaan, tasaisesti noussut, molemmissa raskauksissa yhteensä n. 12 kg.

Jos huolestuttaa nii varaa extra neuvolakäynti, missä voisi mitata sf-mitan tai puhu th:n kanssa mahdollisuudesta päästä ultraan. Oliko th huolissan tuosta sf-mitasta tai painon noususta?

Vierailija
2/3 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksestasi, aina on sama täti mitannu, siksi tää vähän hämmentää. Th teki kyllä lähetteen ultraan, joka olisi huomenna...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli viimeisessä raskaudessa kahdella kertaa sf-mitta laskusuunnassa,viimeisen 10 viikon aikana. Sanoi neukkatäti että jos kolmaskin mittaus laskusuunnassa niin äippäpolille tarkistukseen. Ja kuis ollakaan sf-mitta pompahti kolmannelle mittaukselle monta senttiä. Voi johtua juurikin eri mittaajasta ja HYVIN paljon siitä, miten vauva sattuu mitatessa olemaan kohdussa, tottakai isompi mitta mikäli vauvan selkä vatsaasi päin, kuin jos on selkä selkääsi vasten. Itselläni ei tästä sf-mitasta haittaa ollut, syntyi liki nelikiloinen vauva:)