Missä ihminen voi tulostaa jolla ei ole tulostinta?
Kommentit (37)
Mustesuihkulla tulostettu kuva/teksti ei kestä kosketusta tai kosteutta. Mustesuihkun jälki saattaa olla jonkin verran "valokuvamaisempi", mutta makuasia. Lisäksi mustesuihkutulostinta pitää käyttää koko ajan, muuten se muste kuivuu. Eli ei käy, jos harvaan tulostelee.
Laser on kalliimpi. Laser "polttaa" värin paperiin kiinni, jolloin se ei lähde irti (esim kosketuksessa).
Ota selvää, paljonko uudet "väripatruunat" maksavat. Joihinkin tosi halpohin malleihin maksaa uudet värit enemmän kuin itse tulostin. Ja ota selville myös, voiko värejä vaihtaa erikseen (eli yksitellen jokainen väri) vai pitääkö vaihtaa kaikki kerralla.
välilyöntipainikkeessa on jotain vikaa ja joskus se ei toimi kunnolla kun kirjoitan nopeesti... käytän kymmensormijärjestelmää ja mulla on vaikea lukihäiriö :)
ap kiitos vinkeistä
En ole ihan varma voiko kirjastossa. Muistaakseni joskus sain kirjastossa tulostettua jotain extratärkeää, mutta sekin tulostui sinne takahuoneeseen ja tädit haki sieltä. Se oli siis poikkeustapaus. Siitä on kauan ja voi olla että nykyään se on jo ihan normaalia tulostaa kirjastossa :)
Jos taas on vaikka työnhakuun tms. liittyvä niin sitten työkkäriin tulostamaan. Tai kaupungin palvelupisteeseen?
Kyllä tulostimen ostaminen voi olla isokin menoerä esim. työttömälle. Ja sitä tarvitsee niin harvoin että tulee lopulta tulosteet aika kalliiksi kappalehinnaltaan verrattuna siihen että käy jossain pientä maksua vastaan tulostamassa.
olin puolivuotta töissä ja joo tulostin kaiken siellä...
tulostimet maksaa mun mielestä paljon, haluisin siihen kuitenkin kopiokoneen ja skannerin samaan...
työhommia en tulostele vaan käsityöohjeita ja muuta kirjoituksia...
ap
http://www.vertaa.fi/monitoimilaitteet/hp/deskjet_3070a_e_all_in_one_tu…
Minä käytän kahviin kuukaudessa enemmän rahaa...
tai tajuun, mutta ei olis voimia tutkia niitä...
olen kuitenkin valokuvaaja ammatilta ja joskus tulee vastaan tilanne että pitäisi skannata valokuva ja sen laatu pitäisi olla hyvä... tai no harvoin sitäkään tapahtuu...
suositelkaa vaan tulostimia... prismassa oli 129€ se oli kallis
pitääkö se olla laaser vai mustesuihku?
ap
nettikahvilassa tai kirjastossa, kirjakaupassa taas voit ottaa kopioita
mitu.fi
Tällä nettisivulla voitte tulostaa plus postitus kotiin. Yksi sivu on vain 0,15€!!! :-)
Hei,
130e tulostinskanneri voi tuntua kalliilta, mutta toisaalta se on pitkän ajan investointi. Lähinnä tuollainen vain vie ikävän paljon tilaa.
Kirjastossa tulostaminen maksaa 40snt / sivu viidestä sivusta eteenpäin. Jos siis tulostaa enemmän kuin 500 sivua vuodessa, voi ajatella tulostimen olevan kannattava valinta. 500 sivua on melko paljon, käytännössä silloin tulostaisit esimerkiksi kirjan luettavaksi; neulontaohjeita tuskin tulee niin paljoa.
Skanneriksi käy miten halpa tahansa; jos kuitenkin tarvetta on skannaukselle enemmänkin (lasten piirroksia tms.), kannattaa ehkä miettiä, olisiko halvin perus skanneritulostin sopiva säästökohde. Kai toimeentulotuestakin kympin saa kuussa säästöön, jos tahtoa riittää.
Tsemppiä!
Meillä päin voi tulostaa ja ottaa kopioita kirjastossa.
Meillä on kyllä tulostin, mutta enpä ole viitsinyt ostaa mustepatruunoita koska kuivuvat kuitenkin. Tulostan työssä ne harvat paperit, joita nykyisin tarvitsen tule huomattavasti halvemmaksi.
Kopiointi ainakin onnistuu kirjastoissa vuonna 2019. Hesassa mustavalko maksaa 0,40/kpl, suuressa osassa Espoon kirjastoja 20 sivua saa tulostaa maksutta. Varmaan tulostaminenkin onnistuisi.
Voi kun en ole tätä keskustelua pongannut aikaisemmin mutta kirjoitan nyt vaikka ei tätä kukaan enää lukisikaan. Kunhan puhkun oman turhautumiseni tänne. Itselleni jää käteen rahaa kuukaudessa 450€ ja sillä ei TODELLAKAAN ostella tulostimia eikä musteita tulostimeen, oli ne sitten vaikka kuinka käytettyjä. Koen, että ruoka ja kaikki muu mitä yleensä pidetään välttämättömänä on yritettävä kuitenkin tuolla rahalla jotenkin saatava kokoon raavittua. Tulostin ja musteet eivät tosiaankaan ole niitä joiden vuoksi alan nälkää näkemään!!!!