Ikuisuusväittely: Voiko raiskatussa naisessa joskus olla syytä itsessään?
Tämä aihe palasi mieleeni kun luin vanhaa aikakauslehteä ja siinä juttu raiskauksista. Siinä myös kerrottiin muutama tosielämän tapaus esimerkkinä.
Yhdessä nainen käveli yksin iltapimeällä, kun joutui raiskatuksi, hirveä tilanne.
Toisessa naisen raiskasi oma aviomies jonkun riidan päätteeksi osoittaakseen valtaansa. Sairasta.
Kolmas tapaus on kuitenkin vähän kaksipiippuinen minusta. Siinä nainen viikkokausia flirttailee uuden työkaverin kanssa, ja meno on melko kuumaa puolin ja toisin. Sitten nainen pyytää miehen luokseen mökille, jossa tarjoaa illallista alkon kera ja ilta päättyy siihen, että nainen haluaa illallisen jälkeen lähteä kotiin, kun mies odotti jotakin muuta. Raiskaus tuloksena.
Mies on tietysti tässä aivan yhtä syyllinen kuin edellisissäkin esimerkeissä, mutta kyllä minusta nainenkin voisi järkeään käyttää, ennenkuin ventovieraan miehen kanssa mökille lähtee.
Samoin naiset, jotka lähtevät jatkoilta kenen tahansa vieraan matkaan, esimerkkinä se yksi hiv-raiskaaja, joka oli otsikoissa muutama vuosi sitten. Hänen hommansa oli helppoa, kun tuntemattomat naiset seurasivat häntä hänen kotiinsa vaikka kuinka monesti. Ja taisivat viedä omaankin kotiinsa.
Raiskaus on väärin, mutta kyllä se uhrikin voi järkeään käyttää, ennenkuin edes uhriksi joutuu.
Jos joku mies marssisi keskelle ravintolaa ja huutaisi muille kännipäille, että olette kusipäitä, ja saisi sitten turpaansa, niin omaa syytään oli, sanoisivat monet.
Huom. en tarkoita, että jokainen nainen saa syyttää itseään, ei todellakaan, mutta osittain jotkut kyllä, sitä mieltä olen.
Kertokaa vapaasti ajatuksianne.
Kommentit (78)
Mielestäni näin käyttäytyvillä naisilla on todellisuudentaju hakusessa. Näin käyttäytyviä naisia on kylläkin erittäin vähän. Ja tietääksesi - olen nähnyt myös typeriä miehiä.
34.
Vierailija:
Ahaa, anteeksi, ihan luulin sinun tässä syyttävän naisia typeriksi.
Valitettavasti osa naisista ei hahmota tätä koskaan, vaan pitää annettuna oikeutenaan käyttäytyä kuten haluaa, milloin haluaa, ja luottaa yhteiskuntasopimuksen kestävyyteen kaikissa tilanteissa. Tämä näyttää välillä miehisestä näkökulmasta aika karmealta.
Pieni realiteettitsekki voisi olla kohdallaan.
Vierailija:
Vierailija:
Lukuisa nainen tulee raiskatuksi kadulla tai lenkkipolulla, onko se itsensä vaarantamista? Sinäkin voit saada parrun perseeseen lenkkipolulla mutta se on tietenkin vähemmän todennäköistä kun naisen! Saimmehan lukea tässä hiljan kun nainen raiskattiin oulun keskustassa ja useat henkilöt katsoivat vieressä. Kyllä raiskaajia on kaikkialla ja myös paikoissa joissa et voi tehdä MITÄÄN itse, piste!" )) mutta se on tietenkin vähemmän todennäköistä kun naisen!
Saimmehan lukea tässä hiljan kun nainen raiskattiin oulun keskustassa ja useat henkilöt katsoivat vieressä. Kyllä raiskaajia on kaikkialla ja myös paikoissa joissa et voi tehdä MITÄÄN itse, piste!
Vierailija:
Mielestäni suomalainen yhteiskunta on jo asteella, jossa raiskauksen uhria ei tuomita. Olenko väärässä?34.
Tästä päästään siihen, että nainen on aina pahempi sovinisti (sellainen ollessaan) kuin pahin miessovinisti.
Mutta silti ihan keskimäärin yleisempää miehillä kuin naisilla.
se on se intressiristiriita, näjetsen...
tilanteita, joissa saattaa joutua raiskatuksi. Eli ei kannattaisi raahata kotiinsa ketään miestä jatkoille, mieluummin muutama euro taksiin kuin lähteä hipralkassa talsimaan polkuja pitkin jne.
Aina tekijän vika. Vaikka nainen kävelisi alasti kadulla (näitäkin sekoilijoita on), tai vaikka nainen olisi missä tilanteessa niin häntä ei saa raiskata! Vaikka provosoiski miestä niin käsiksi ei käydä.
Mies lähteköön paikalta jos ei voi himojansa hallita, runkatkoo vaikka nurkan takana mut väkisin makaus ei missään tilanteessa ole oikeen. Mun mielipide. Ja tuomioita pitäisi koventaa. Raiskaajille vain kovemmat tuomiot.
Olen kyllä valitettavasti omin korvin kuullut että raiskaajia puolustellaan mitä ihmeellisimmillä puolustuksilla. ihan uskomatonta että vielä tänä päivänä löytyy ihmisiä jotka puolustelee tekoa tai syyllistävät uhria..:Z
Ihan totta. Ei MIKÄÄN oikeuta miestä raiskaamaan naista. Vaikka olisi nainen pyytänyt luokseen illalliselle, niin ei se illalliselle pyyntö oikeuta miestä saamaan seksiä eikä varsinkaan väkisinmakuuseen!!!!!!!!!! Seksiä, rakastelua harrastetaan silloin kun kumpikin osapuoli niin haluaa. Sitä et voi kieltää. Jos nainen haluaa vain viettää aikaa miehen kanssa ja mies raiskaa, niin nainen on syyllinen..???
Mut on raiskattu KAKSI kertaa :' ( Olen tapahtuneista syyttänyt itseäni monet kerrat, mutta sen olen ajan kanssa oppinut ettei kumpikaan ollut minun syytäni.
Ihmettelen kovasti miten voit tuollaista edes kysyä, ap! Oletko mieleltäsi jotenkin sairas sadisti? Ihan terve et taida olla.
Mitä vaatteita saa pitää päällä ettei ne ole provosoivia ja täten tee naisesta osasyyllistä? Kenen kanssa saa puhua ja mitä sanoa ettei sitä voi mitenkään tulkita flirtiksi, pitääkö haistattaa pas*aa kaikille meihille päin naamaa, vaikka sekin voidaan tulkita niin että nainen vain esittää vaikeasti tavoiteltavaa? Saako rannalla olla uimapuvussa? Mihin kellonaikaan saa liikkua julkisilla paikoilla? Saako pimeällä kadulla kävellä yksin, sen välttämiinen kun on hankalaa vuorotyöläiselle sekä talviaikaan kun pimeää on aamupäivä ja iltapäiväkin... Saako lähteä työkaverin kanssa illanviettoon?
Entäs jos sattuu olemaan nukkumassa paljastavassa yöpuvussa kun taloyhtiön huoltomies tulee ovikelloa soitettuaan viiden sekunnin kuluttua yleisavaimilla sisään kun ei kerkeä edes itse herätä, jos se huoltomies raiskaa, oliko vika silkkipaitulia käyttävän naisen kun ei käyttänyt flanellipyjamaa?
sinä joka mietit vähänkin että myös uhrin vika osittain, kehottasin sinua miettimään vielä uudestaan! Ihan tosi, ei ole kaikki kotona siellä päänupissa jos etes vähänkään epäilet että uhrissa olisi vikaa.
Myös minun mielestä tuomion pitäisi olla kovempi, liian vähällä pääsevät raiskaajat.
Eikö suurin osa raiskauksista tapahdu kuitenkin jonkun sukulaisen/ystävän/tuttavan taholta? Nämä " pusikkoraiskaukset" ovat harvinaisempia. Ne vaan tahtoo nousta otsikoihin. Kun raiskaaja on joku läheinen niin niistä ei niin kirjoiteta.
Vierailija:
Mitä vaatteita saa pitää päällä ettei ne ole provosoivia ja täten tee naisesta osasyyllistä? Kenen kanssa saa puhua ja mitä sanoa ettei sitä voi mitenkään tulkita flirtiksi, pitääkö haistattaa pas*aa kaikille meihille päin naamaa, vaikka sekin voidaan tulkita niin että nainen vain esittää vaikeasti tavoiteltavaa? Saako rannalla olla uimapuvussa? Mihin kellonaikaan saa liikkua julkisilla paikoilla? Saako pimeällä kadulla kävellä yksin, sen välttämiinen kun on hankalaa vuorotyöläiselle sekä talviaikaan kun pimeää on aamupäivä ja iltapäiväkin... Saako lähteä työkaverin kanssa illanviettoon?
Entäs jos sattuu olemaan nukkumassa paljastavassa yöpuvussa kun taloyhtiön huoltomies tulee ovikelloa soitettuaan viiden sekunnin kuluttua yleisavaimilla sisään kun ei kerkeä edes itse herätä, jos se huoltomies raiskaa, oliko vika silkkipaitulia käyttävän naisen kun ei käyttänyt flanellipyjamaa?
uhrilla olla loppuelämä pilalla tommosen asian takia, jos ei uskalla viedä asiaa eteenpäin. Uhrikin monesti syyttää teosta itseään, se on aika yleistä vaikkei olisi ollenkaan uhrin vika. Senkin tähen on hyvä että raiskaus tapaukset tulisivat aina esille ja raiskaaja saisi tuomion, uhrinkin pääsee toipumaan ja saa apua!
Valitettavasti kaikki raiskaus tapaukset eivät tule ilmi. Ainahan se kuitenkin on raiskaajan vika, EI UHRIN!!!
huono vitsi 62, erittäin mauton. Toivottavasti saat tuomiosi myös!
Jos ystäväni ostaa avoauton, kutsuu minut ajelemaan sen kanssa useita kertoja ja antaa minun ottaa kuvia siitä, niin minun kuuluu saada varastaa se auto.
T. Miehet
Kaveri aikoinaan lähti baarista jatkoille kahden miehen luo. Molempia oli suudellut sielä baarissa ja kiehnänny toisen sylissä . Minä lähdin omaan kotiini nukkumaan.
Seuraavana päivänä kaveri soitti itkuisena ja vihaisena,ei ollut päässyt lähtemään ennenkuin oli antanut molemmille. Ikävä tapaus mutta mitä kaveri luuli siellä tapahtuvan,Kimblen pelaamista?
Ja ei, en alkanut suht.koht. tolkuissaan olevan 30v naisen kanssa vängätä että älä mee sinne. Oletin että halusikin seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Monille naisille tuntuu olevan äärimmäisen vaikeaa hahmottaa se, että yhteiskuntasopimus perustuu siihen, että suuremmat eivät tee pienemmille mitä voisivat tehdä milloin vain tahtoisivat.
Miehet oppivat itsesuojeluvaistoa jo hyvin nuorina. Jos suuremmilleen (tai oikeastaan kenelle tahansa) vittuilee, voi tulla kuonoon. Päiväkodit ja koulut ovat varsinaisia teurastuskenttiä.
Valitettavasti osa naisista ei hahmota tätä koskaan, vaan pitää annettuna oikeutenaan käyttäytyä kuten haluaa, milloin haluaa, ja luottaa yhteiskuntasopimuksen kestävyyteen kaikissa tilanteissa. Tämä näyttää välillä miehisestä näkökulmasta aika karmealta.
Pieni realiteettitsekki voisi olla kohdallaan.
t. mies
Eli miehet pitää nähdä raiskaajina eikä heidän kanssa pidä ikinä mennä kahdestaan minnekään?
Vierailija kirjoitti:
tilanteita, joissa saattaa joutua raiskatuksi. Eli ei kannattaisi raahata kotiinsa ketään miestä jatkoille, mieluummin muutama euro taksiin kuin lähteä hipralkassa talsimaan polkuja pitkin jne.
Ja, jos ottaa taksin ja joutuu taksissa r*iskatuksi, sekin on naisen vika?
Eiköhän meistäkin aika moni ole pyörinyt teinikännissä kaupungilla tai festareilla, luokkaretkiristeilyistä puhumattakaan... Tai lähtenyt treffeille sen ihanan autoilevan pojan kanssa johon tutustui edellisenä iltana tms. Nyt kun vanhempana ajattelee niin kaikkeen sitä tuli lähdettyä ja leikittyä vähän isompien tyttöjen leikkejä... Olin tosi kiltti tyttö mutta joskus piti esittää muuta. Olen äärimämisen onnellinen että kukaan mies ei käyttänyt minua hyväkseen ja samaa toivon jokaiselle muullekin ajattelemattomalle teinitytölle.
Eihän se minun vika olisi ollut mutta tuli tehtyä typeryyksiä ja liikuttua yksin paikoissa joissa ei pitäisi.
Pahin läheltä-piti -tilanne on ollut lenkkipolulla lähellä kaupungin keskustaa ihan päiväsaikaan ja voin kyllä 100% sanoa että silloin minussa ei taatusti olisi ollut mitään " vikaa" .