Mihin aikaan viikonloppu-aamuisin teille saa lapsen kaverit tulla?
Ihmetyttää kun meillä soi lasten puhelimet tai ovikello jo kahdeksan jälkeen lauantai ja sunnuntai-aamuisin.
Siellä kaverit jo kuyselee pihalle tai että pääseekö meille.
No ei pääse. Ei lapset ulos eikä todellakaan meille. Ei ennen kymmentä.
Kyllä niin harmittää kun itse sais nukkua edes viikonloppuna vaikka yhdeksään, niin jo on joku aamulla kahdeksalta ovella kelloa soittamassa.
Eikä auta vaikka ovikellon ottaa pois, silloin koputetaan kunnes avataan.
Toinen asia mikä ihmetyttää on myös aamusoitot, eli kaverit soittelee arkena jo aamuisin ennen seitsemää lapsille.
Ja vielä iltaisin.. meillä muksut valmistuu iltapuuhiin jo kahdeksan jälkeen.. kaverit soittelee vielä yhdeksän jäljistä ja kyselee ulos?!
Kiinnostais tietää miten kukainenkin antaa lapsilleen lupaa hakea kavereitaan?
Itse en anna lasten soitella arkiaamuisin ennenkuin vasta sillä kellonlyömällä kun lähdetään kouluun, eli noin puoli tuntia ennen koulun alkua.
Viikonloppuaamuisin saa kaverille soittaa, tai kaveria hakea klo 10.30 jälkeen. ja kotiintuloaika on klo 19 iltaisin, jonka jälkeen meille ei tule kavereita, eikä kävereille enää soitella.
Kommentit (6)
Soittaa saisi ysin jälkeen mutta mielellään toki vasta klo 10. Vieraita saisi tulla klo 10, mutta kun tiedän, ettei tule, niin olen edelleen yöpaidassa, vaikka makkarakeitto on kiehumassa hellalla ja kohta syödään jo lounasta.
Meillä herättiin seiskan jälkeen, mutta joskus nukutaan puoli ysiin niin kuin lauantaiaamuna. Siksi siis rajana tuo klo 9 soittamiselle.
...mutta äitiäni aikoinaan koulutin, että ennen puoltapäivää en ole tavattavissa.
Ja koska äitini ei ymmärtänyt puheella, niin muutamaan kertaan hän rämpytteli ovikelloa ja ajoi sen jälkeen 20km takaisin kotiin ja tuli myöhemmin uudelleen. Samoin äitiäni saa muutkin syyttää siitä että kännykkä on äänettömällä aamurauhan vuoksi.
Lapsi saa aikanaan vastailla puhelimeensa silloin kun ei nuku, kaverille soitteluun sitten jotain järkevää esim 9-20. Ulos saa lähteä heti kun herää, mutta meille ei tule ketään kylään ennenkuin aikuiset on pukeutuneet...eli joskus lounaan jälkeen. Yövieraat sitten erikseen, ei niiden tarvitse mun yöpaitaa katsella :)
Osa lapsista on jo isoja, mutta silti nuo säännöt, koska kuopuksen täytyy saada riittävästi unta.
Viikonloppuaamuisin meille ei onneksi kukaan ole koskaan tunkemassa ennen 10, joka on jo ihan ok aika, vaikka isommat usein nukkuvatkin vielä silloin. Nukutaan koko perhe yleensä ysiin viikonloppuisin.
Arki-iltaisin meiltä täytyy lähteä seiskan jälkeen ja aamuisin puol kasin jälkeen voi olla yhteyksissä. En tietenkään kyttää isompien puheluita ja tekstareita, mutta mutta pienestä pitäen ollut nuo vierailusäännöt, niin hyvin ovat oppineet kaveritkin :)
Viikonloppuiltaisin meillä voi isompien kaverit olla ysiin ja kuopuksen seiskaan-kasiin.
kymmeneltä saa kaverit tulla / kavereille mennä. Illalla 19 jälkeen ei vierailuja puolin eikä toisin.
koska minä ja mies yleensä nukutaan viikonloppuisin klo 10:00 asti.
Mutta jos lapset herää aikaisemmin, on heidän sallittua lähteä jo ulos 10:00 kyselemään kavereita mutta ei sitä aikaisemmin, koska kaikilla se oma koti-ja viikonloppu rauha.
Tyttö 12v, Poika 9v.
Tytöllä kotiintulo aika viikonloppuisin illalla on 21:00 ja nukkumaan viimeistään 00:00. Poika illalla kotiin jo 19:00 ja nukkumaan 21:00.
Kaverit lähtee meiltä viim. 21:00.
Viikonloppuisin toivon, että aamuisin saa ottaa rennosti sinne kymppiin asti, mutta ei ainakaan ennen ysiä!
Illalla toivon, ettei ysin jälkeen ole enää kenelläkään asiaa puhelimitse.