Jos kadotan passini, jääkö matkoistani "jonnekin" tieto, mustaa valkoiselle?
Tuli mieleen kun passintarkastuksessahan ne aina jonku viivakoodin ottaa, eli eikö kaiken järjen mukaan jos poliisi halua selvittää jonkun matkustamiset niin saa niitä selville?
Kommentit (7)
ottavatko muka aina?
No tätä mä jsut mietin kun siitä no aikaa kun olen viimeksi ollut passintarkastuksessa... :/ ap
hyvä, et se passi sen virkailijan kädessä käväisee parin sekunnin ajan.
vaan eräs tuttuni on jo neljättä kuukautta ulkomailla ja nostaa samalla työttömyysturvaa, niin ois ollu hauska juttu jos jäis siitä kiinni. Sanoi että jos poliisi kyselee niin hän tuhoaa passinsa.
Siksi kyselen :) ap
Ilmeisesti on siis jossain sellaisessa maassa missä vielä passeja leimataan, itse olen matkustellut paljonkin, mutta passi on saman näköinen kuin uutena. Ei sitä passia katsomalla näkisi missä olen ollut ja kuinka kauan, kun sivut ovat täysin tyhjiä
ei helvetti pitääkö aina olla kyseessä joku rikoksen peittely? ai niin, eihän rehellisellä kansalaisella ole mitään salattavaa ja kotiinkin saa valtio asentaa valvontakamerat kun ei ole mitään peiteltävää
Rajavartiolaitos ei säilytä tavallisten matkustajien rajatarkastustietoja (säilytetään max 24 tuntia), joten sinne ei jää tietoa, koska olet lähtenyt Suomesta ja koska palannut.
Pitäisi olla viisumi Suomeen, etsintäkuulutus tai muuta sellaista, että tieto jäisi rekisteriin.
Liikkumisen voi kuitenkin selvittää ainakin lentoyhtiöiden ja luottokortin rekistereistä. Väärinkäytöksiä epäillessään viranomaiset myös kääntävät pöydän niin, että sinun pitää todistaa olleesi vaadittavat päivät Suomessa. Verottaja on hyvin tarkka tällaisten huijausten kanssa, Kela suuripiirteisempi.
käräyttäisin tuon ihmisen. Passinsa kadottamisella ei tule selviämään, heh!
No tätä mä jsut mietin kun siitä no aikaa kun olen viimeksi ollut passintarkastuksessa... :/ ap