Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen kaverin vanhempien ero ja muutto?

Vierailija
31.08.2012 |

Lapsi tuli murheissaan koulusta kotiin ja kertoi, että olivat tänään hyvästelleet lapsen hyvän ystävän, koska tämän vanhemmat eroavat ja lapsi muuttaa n.40 km päähän uuteen kaupunkiin ja kouluun. Itsellekin tuli ihan suru, kun en todellakaan osannut odottaa mitään eroa hiedän kohdallaan.

Lapsi oli ihmeissään miksi aikuiset eroaa ja mitä se tarkoittaa ja toki surullinen, kun hyvä ystävä (ainut tässä meidän lähellä) muuttaa "kauas". Lupasin hänelle, että totta kai he vielä näkevät toisiaan, mutta miten nyt tsemppaisin vain rohkeasti viettämään välitunteja muiden kanssa tai lähinnä minä varmaankin tarvitsen tsemppausta, koska nyt näen hänet vain yksin koulun pihalla :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun vanhemmat eroavat, tämän lapsen perhe menee kahtia ja hän joutuu vielä muuttamaankin, ja sinä itket omasta puolestasi kun näet lapsesi yksin pihalla? Eikö lapsellasi ole muita kavereita?

Vierailija
2/4 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkeviä vastauksia, mutta lähinnä yritin kuulostella, jos olisi ollut muitakin, joille käynyt vastaavanlaisesti.

Toki olen surullinen heidän perheen puolesta ja olen jo kaverin äidin kanssa asiasta puhunutkin, huolissani heidän lapsestaan en ole, koska on todella sosiaalinen ja "mutkaton" tapaus ja varmasti löytää helposti ystäviä, lisäksi isovanhemmat ovat lähempanä ja turvana iltapäivisin. Mutta oma lapseni on herkempi, hiljaisempi ja on kyllä leikkinyt muidenkin kanssa, mutta ei kukaan ole niin tuttu ja läheinen kuin tämä muuttava kaveri.

Mutta jos kenellekään ei ole käynyt mitään tällaista tai lapsellekin sanotaan vain, että that's life, shit happens, niin olen vaikka yhteydessä opettajaan, että kiinnittää huomiota asiaan. Kiitos.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten käy näin. Tämän olen opettanut pojalleni ja hänellä on viisi kaveria.

Kaveri voi muuttaa muutenkin tai kuolla tai löytää uuden kaverin.

Yksi kaveri on liian vähän, koska jos hän häviää niin kavereita on sitten nolla.

Vierailija
4/4 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 9 kun kaverini muutti kauas vanhempien eron takia. Olin surullinen mutta pääsin yli kun ajattelin minulla olevan toinekin hyvä ystävä. Äitini lupasi että voisin käydä kaverini luona kylässä useinkin vaikka asui aika kaukana. Toinen hyvä ystäväni (jonka luulin olevan ystäväni) lopetti kanssani olemisen heti tämän tapahtuman jälkeen ja jäin yksin.

Olin varmasti n. Puoli vuotta yksin kunnes sain uusia ystäviä jotka eivät kuitenkaan pystyneet korvaamaan vanhoja ystäviäni.

Olin todella sosiaalinen ennen tätä ja tulin muiden kanssa juttuun. Kuuluin myös luokan "suosituimpiin" mutta ku kaverini muutti minusta tuli vähitellen sellainen taka-alan katselija. Siitä kuitenkin nousin vaikken koskaan enää ole kuulunut koulussa "suosituimpiin"

Kannattaa rohkaista lastasi menemään mukaan sillä maailma on uusia mahdollisuuksia täynnä😊