Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Olen tuon 8-vuotiaan tytön kuoleman vuoksi

Vierailija
31.08.2012 |

ihan sekaisin. Olen töissä ja en ole koko päivänä pystynyt tekemään mitään. Kamala ahdistus, epäuskoisuus ja suru. Sanokaa, mitä voin tehdä?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika.

Kyllä se on ...meidän jokaisen aikuisen asia.v....tun idiootti

Vierailija
42/58 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakantumppeihin samalla intensiteetillä ja käydä siivoamassa ne pois katukuvasta aina kun näet. Tuollaisia pikkusherlokkeja tarvitaan enemmän niissä kohdissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tämähän se on tärkeintä elämässä..Keskittyä hyvän tavoitteluun ja rakkauteen.

Näitä sekopäitä on aina ollut ja tulee jatkossakin olemaan. Itse olen työn puolesta tätä ihmiselämän sontaa nähnyt niin paljon, että oikein kuvottaa. Nämä tyypit purkavat omaa turhautumistaan ja pahoinvointia heikompiinsa. Eivät he osaa asettua toisten asemaan, tuntea sääliä empatiaa tms....

Maailmassa tapahtuu koko ajan kaikkea paskaa raaempaakin kuin tämä, ei sille mitään mahda, ainakaan nykyisen kaltaisessa maailmassa.

Katsoin jonkun dokkarin, missä ihmisille jaettiin feikki new york timesiä joka oli täytetty sellaisilla otsikoilla, joita ihmiset haluaisivat kuulla...Oli naamat näkemisen arvoisia.

Ainot tapa millä tällaisiin asioihin voitaisiin vaikuttaa olisi se, että koko järjestelmää muutettaisiin. Siis koko maailmassa. Armeijat lakkautettaisiin, valtiot purettaisiin, raaka-aineet käytettäisiin järkevästi, varallisuus jaettaisiin tasan, ihmiset koulutettaisiin ja huolehdittaisiin terveydestä... Keskityttäisiin olennaiseen ainaisen suorittamisen, rahan tavoittelun, sotimisen ja kilpailun sijaan.

Tuo edellä sanottu on mahdollista mehän täällä pallolla asutaan, mutta ei kun uusi Audi olisi kiva ja pitäisi saada se aplen uusin luomus...Kunhan itsellä menee hyvin, mitäs muista.

En nyt väitä olevani Pekkaa parempi mutta jotenkin omien lasten myötä olen näitä asoita alkanut miettimään. Suomen talouden kasvusta ollaan huolissaan ym. No maailmasta loppuu kohta raaka-aineet ja ilmasto on kääntymässä ympäri, että olisiko päättäjillä jotain muutakin pohdittavaa noin niinkuin laajemmin...

Mutta ehkä keskityn sen uuden Audin hankintaan.

Vierailija
44/58 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa olla järkyttynyt? Mä en vatvo asiaa, mutta olen hyvin järkyttynyt siitä että tuollaista voidaan tehdä ja joku lapsi on elänyt helvetissä, yksin. Ja se laittaa miettimään, että missä muualla on tuollainen helvetti vielä menossa. Ja mitä näille asioille voisi tehdä , JUURI NYT. Ainakin nostaa meteliä. Se että vaan vatvoo ja vatvoo ei auta ketään tosiaan, ja helvetissä eläviä lapsia on aivan varmasti tässä maassa muitakin. Että jättäkää tekin tekemättä ne ilmoitukset missä äiti kasvattaa lasta eri lailla kuin te, tai valtataisteluissa, menkää tosiaan koputtamaan ovelle sen sijaan että vaan soitatte johonkin numeroon. Ja jos tuntuu et kaikki ei ole kunnossa niin hirveä haloo sinne viranomaisille, kanssihmisille. Tapaus kuvaa järkyttävällä tavalla tätä aikaa; ihmiset on uusavuttomia, eivätkä osaa edes pelastaa toista pulasta. Vaan soitetaan vain johonkin numeroon. Ja ajatellaan että kyllä joku jossain auttaa. Mut ehkäpä tässä maassa nyt herätään siihen mikä on tärkeää.

Vierailija
45/58 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on aika naiivi käsitys maailman menosta.

Vierailija
46/58 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika.

Kyllä se on ...meidän jokaisen aikuisen asia.v....tun idiootti

Minäkin olin aivan surusta murtunut, kun luin viimeksi uutisen maanjäristyksestä lähi-idässä. Tuhansia ihmisiä kuoli. Itkin silmät päästäni ajatellen niitä surkeita kohtaloita, pienet lapsetkin rusentuivat kuoliaaksi raunioissa!

Miksi yksilön kohtalo koskettaa niin paljon enemmän kuin ison joukon?

Vierailija
47/58 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on normaalia järkkyttyä, mutta jos tuntuu että mitään ei kykene tekemään, voi olla kyse siitä, että lapsen kohtalo herättää omia ikäviä lapsuusmuistoja, turvattomuuden kokemuksia, ehkä jopa henkistä tai fyysistä väkivaltaa sisältäviä muistoja. Jos et ole niitä käsitellyt, tällainen tapahtuma saattaa herättää unholaan painetut tunteet. Hae keskusteluapua. Vähintään keskustele jonkun luotettavan ihmisen kanssa, puolison tai ystävän kanssa.

Mutta mutta, en ole todellakaan joutunut lapsuudessani minkäänlaiseen kaltoinkohteluun tms. Itse arvelen syyksi reaktiooni sen, että minua on hyvin pitkään lapsuudessa suojeltu ikäviltä asioilta ja uutisilta, olen elänyt turvallista elämää ja sitten kun aikuisena kohtaan jotain karmeaa, se herättää hyvin voimakkaita reaktioita. Joskus aikuisuuden kynnyksellä en uskonut pahojen tapausten olevan edes totta.

Esim. pedofiileista en ole tiennyt ihan mitään ennen 24 ikävuotta. Kuulostaa varmaan ihan kummalta, mutta näin on.

Vierailija
48/58 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti tädit ovat vain tyytyväisiä, kun ovat saaneet uuden aiheen päiviteltäväksi kahvipöytään. Tekopyhät paskiaiset.

Vierailija
49/58 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purskahdin itkuun kuin luin tämän 3 päivää sitten. mieleeni piirtyi kaikki kauhukuvat tytön elämän viimeisistä hetkistä. ne itkut ja avun huudot.

Olet samanlainen empatiakykyinen ihminen. et ole epänormaali vaan välität. sille tunteelle että järkyttyy ei voi mitään!! :( lopettaa lukemasta on kuin lopettaa välittämästä. Lue asiasta netistä lisää. keskustele täällä tai jonkun kanssa kahdestaan. äitini on siirtänyt milulle tämän joskus inhottavankin luonteenpiirteen kun ajattelee aina muita ja sille kauhun tai surun tai vihan tunteelle ei voi mitään. :( nukuin oman 8v tytön vieressä yön kun en muuta voinut.olen ollut häntä kohtaan paljon kärsivällisempi kuin aiemmin...tämä liikuttaa.

Enää ei voi mitään muuta kuin hyväksyä että näin kävi. monia muitakin on jotka tarvitsevat apua. kuten ne 5 ja 7 v lapset jotka olivat nälkäänsä syöneet vessapaperia kun ei ollut kotona ruokaa eikä aikuista.menkää sinne lähiöbaariin katsomaan ketä siellä istuu??? sieltä voi ainakin aloittaa ;)

Koita jaksaa. olet hyvä ihminen. välität muista!

Eerikalle voi lausua rukouksen. toivoa että hänen on nyt hyvä olla vaikka olemmekin surullisia miten hän joutui elämänsä päättäämään.Muuta ei voi enää!!!

Vierailija
50/58 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliinpitämätön. et tunne empatiaa vaan säästäätitseäsi kaikelta paskalta joita muut kokevat juurikin kaltaistesi takia.onhan maailmassa hyvääkin mutta jokaista meitä pitäsiis liikuttaa muidenkin ihmisten kohtalot tai maailma ei koskaan tee muuta kuin ummistaa silmät kun toisia tapetaan vieressä!!! herätys hei, sinullekin!!! Yksityiskohtia ei tietysti tarvitsekaan kaivaa mutta pienen VIATTOMAN tytön elämä päättyi kädeyt seläntakan ja lakanoihin tiukasti käärittynä eikä oma isä auta vaikka hän pyytää. kokeileppa itse miltä tuntuisi nukkua noin?laita vaan silmät kiinni nuija!pois silmistä on pois mielestä. sietäisit lausua anteeksi pyyntösi tämän pienen ekaluokkalaisen muistolle!!!

Vierailija
51/58 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella surullinen ja jotenkin ahdistunut, sitten eilen illalla nukkumaan mennessä tuli itku. Itkin ainakin vartin verran ihan kunnolla, aamulla oli vähän helpompi olo. On niin surullinen olo tytön puolesta ja samalla tunnen kamalaa vihaa isää ja äitipuolta kohtaan.

Vierailija
52/58 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettä teitä tuo sen enempää liikuttaa?

Yhtään tytön kohtalon karmeutta vähättelemättä totean vaan että "jaa" ja jatkan omaa elämääni.

Ehkä olen valppaampi lähipiirini lasten hyvinvoinnin suhteen mutta se siitä.

tai ehkä olisit sanonut jaa tuolle tytölle jos hän olisi kävellyt poskimustana vastaan sinua kadulla ja kertonut kohtalonsa???

jumankauta opettele empatiaa. kääri itsesi lakanoihin ja teippiin niin tiedät miltä hänen lintukotonsa on näyttänyt. ;(

Surettaa teidän kaltaiset!

Vierailija
53/58 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä sen verran siirtänyt asiaa taka-alalle, että olen pystynyt normaalit työt tekemään, mutta kyllähän tuo asia ahdistaa koko ajan. Ihan kuin joku tuttu olisi kuollut. Minäkin illalla rukoilin tytön rauhan puolesta, vaikken ole edes uskovainen.

Olen kyllä tyystin eri mieltä sen yhden kirjoittajan kanssa, joka väitti että tuska kumpuaisi jostain omista lapsuusmuistoista. Ja pah! Väitän, että jos on ollut itsellä rakastavat vanhemmat, eikä loskajuttuja ole ollut tapana lukea -sitä järkyttyneempi tuollaisista käsittämättömistä hirmuteoista on. Ja pitääkin olla. Ennemmin se on epänormaalia, jos kohauttaa olkapäitään ja jatkaa kylmästi omia puuhiaan!

samaa mieltä!

Vierailija
54/58 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liikkunut paljon tuossa pihapiirissä ja myös tuossa rapussa lähes viikoittain, koska tuolla asuu tuttujani. En ole koskaan nähnyt enkä kuullut mitään epäilyttävää tuolla alueella. En ole edes osannut epäillä, että siellä tapahtuisi jotain noin järkyttävää! Siksi asia pyörii päässäni jatkuvasti.

Vielä loppuun totean niille, jotka sanovat, että Itä-Helsingin paska-alueella voi tapahtua mitä tahansa. Puotila on oikeasti todella rauhallista aluetta, jossa on hyvä asua.

Vierailija
55/58 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liikkunut paljon tuossa pihapiirissä ja myös tuossa rapussa lähes viikoittain, koska tuolla asuu tuttujani. En ole koskaan nähnyt enkä kuullut mitään epäilyttävää tuolla alueella. En ole edes osannut epäillä, että siellä tapahtuisi jotain noin järkyttävää! Siksi asia pyörii päässäni jatkuvasti.

Vielä loppuun totean niille, jotka sanovat, että Itä-Helsingin paska-alueella voi tapahtua mitä tahansa. Puotila on oikeasti todella rauhallista aluetta, jossa on hyvä asua.

no entä tuttusi? kai tyttö on itkenyt kun häntä on lyöty niin että on poski mustana?!!!

Vierailija
56/58 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen miten toimittaja voi syödä leipää ja tarjota sitä vielä lapselleenkin kun se on saatu tällaisten juttujen vatvomisesta - aamusta iltaan näitä samoja. Kaivetaan kaikkien ihmisten tunkiot esiin ja levitellään ne kaikkien räävittäviksi. Sitten ollaan kuin ei mitään. Minä en voisi tarjota lapselleni leipää joka on tuolla tavalla hankittu. Ehkei niillä omaatuntoa olekaan. Ei voi olla.

Minä kyllä ymmärrän, että osa ihmisistä on herkempiä eikä kestä näitä uutisia. Mutta teidänkö takia meidän muidenkin pitäisi elää asioista pimennossa? Toimittajien työ on tuoda myös epäkohdat julkisuuteen, se on hyvin ansaittua leipää. Jos sinua ahdistaa seurata joitain uutisia, niin älä ihmeessä seuraa. Toimittajien syytteleminen on vihoviimeinen pään työntäminen pensaaseen!

Vierailija
57/58 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut myös todella järkyttynyt asiasta koko viime viikonlopun ja olen vieläkin. En muista, että koskaan aiemmin mikään uutinen olisi koskettanut näin paljon. Itkettää ja tuntuu tosi pahalta, ei löydy sanoja. Mistä nämä pahuudet kumpuavat, millainen ihmissaasta kiusaa pienempiään, lapsia noin?? Ainoa lohdutus on, että tämä pieni tyttöraasu ei enää kärsi. Nytkin alkaa itkettämään. Ette ole yksin, luulen että tämä tapaus inhottaa tuhansia ihmisiä yhtä paljon.

Vierailija
58/58 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääpaskantonkija Rami Mäkinen olisi hyvin voinu kirjottaa kaiken tästä asiasta yhteen lehteen mutta varmaan taloudellisista syistä jaettu usealle päivälle... isot otsikot ja jutuissa ei mitään asiaa. Muutenkin tuntuu että suurin osa nitä juttuja lukeneesta ei ole tajunnut että kuka teki ja mitä. Tämä juttu on paisunut niin isoksi että poliisin olisi ehdottomasti pitänyt pyytää salaista käsittelyä. Nyt on äärettömän moni asioihin kuulumaton joutunut kärsimään. Ja täytyy myös sanoa että jos joku väittää että ihmisten pitää saada tietää niin mitä tässä on niin hienoa ollut saada tietää?Ja miksi ihmeessä pitää yksityiskohtien tulla suuren yleisön tietoon. Mielestäni pelkkä tapahtunut on jo tarpeeksi paha...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä