tyhmin kuulemasi perustelu josta tehty lastensuojeluilmoitus joka todettu aiheettomaksi?
Minä tiedän että esim hammashoitolasta tehty kun ei olla peruttu aikoja :D
Lapsella lievä ylipaino :D
Lapsella maitohampaissa 4 reikää!!!
Siis oikeasti tollaset vie turhia resursseja. Jokainen ilmoitus on tutkittava vaikka minä soittaisin naapurin lapsen rikkinäisistä kengistä.
Kommentit (50)
Olen kuullut naapureiden tehneen vanhemmista ls-ilmon kun istuivat molemmat yhtäaikaa taloyhtiön pihalla illalla nauttimassa vähän olutta itkuhälyttimen kanssa. Toistumiseen! Herranpieksut!
Sossutädit kävivät tsekkauskäynnillä, ja totesivat kaiken olevan näemmä kunnossa, kun oli olkkarin koko seinän kokoinen kirjahylly täynnä Dostojevskiä ja muuta laatuklassikkoa. Lapsi ei edes ollutsilloin kotona.
Olen kuullut naapureiden tehneen vanhemmista ls-ilmon kun istuivat molemmat yhtäaikaa taloyhtiön pihalla illalla nauttimassa vähän olutta itkuhälyttimen kanssa. Toistumiseen! Herranpieksut!
Sossutädit kävivät tsekkauskäynnillä, ja totesivat kaiken olevan näemmä kunnossa, kun oli olkkarin koko seinän kokoinen kirjahylly täynnä Dostojevskiä ja muuta laatuklassikkoa. Lapsi ei edes ollutsilloin kotona.
Aivan älytön aihe tämäkin tehdä ilmoitus !!!
Samoin voisi tehdä ilmoituksen, jos lapsi on sisällä nukkumassa ja itse teet pihatöitä - heitteillejättö.
Tai olet kodinhoitohuoneessa tai saunassa kellarikerroksessa ja lapsi on sisällä, menee siitä sitten omakotitalon pihalle ulos...
tai siitäkin, jos istut siinä kotipihan ok-talon terassilla ja juot saunakaljasi, ja laosi on sisällä, ei kait se matka sinne sisälle sen lyhyempi ole..
ja edelleen sossujen käynti ei täyttänyt lain kirjainta, lapsi olisi pitänyt tavata ja tsekata, esim. antaa sossuille ilman vanhempia ja seurata miten lapsi toimii, vauvakin , ottaako kontaktia jne. Ja jos parkuu, on laiminlyöty.. sinänsä hyvä, etteivät tuhlanneet resursseja ilmiselvään turhaan ilmoitukseen mutta toisaalta tiedä, että aikaa ja vaivaa voidaan käyttää myös tähän tällaiseen, että vauvat "haastatelleen" jne jne
Tyhmin kuulemani on se kun lapselle valittu nimi oli neuvolan terkkarin mielestä liian omituinen ja vanhemmat vielä kasvissyöjiä niin tästäpä sitten tuli ls-ilmoitus. Sillä kertaa sattui olemaan arkijärkinen sossutantta vuorossa ja hän pisti ilmoituksen vähin äänin sivuun. Mutta kertoo kyllä tästä "varhaisesta puuttumisesta" - ihan mikä tahansa voi olla huolenaihe ja on täysin arpapeliä, kehen kohdistetaan suojelutoimia. Yksittäisille työntekijöille ja heidän subjektiivisille, arvolatautuneille näkemyksilleen on jätetty suuri temmellyskenttä.
naapuri teki lastensuojeluilmoitukset, koska tulivat illalla yhdeksän jälkeen lapsen kanssa taksilla kotiin. Olivat siis tulossa matkalta ja juna oli perillä suht myöhään, joten ottivat taksin että lapsi pääsee aikaisemmin kotiin nukkumaan. Seuraava päivä oli koko perheellä lomaa, joten saivat kaikki nukkua myöhään.
Lapsi oli isänsä kanssa mummolassa toisella paikkakunnalla ja itse yksin kotona.
musta tehtiin sossuilmo ku olin pari viikkoo vajaa 18, tekijänä oma täti joka vissii järkytty ku otin sukujuhlissa ihan alkopitoisen alkumaljan enkä pommista :) soitti ne sossut kerrran ja kävin siel kerran mut onneks jäi siihe..
automaattisesti lastensuojeluilmoitus, jos ei tule paikalle hammslääkäriin, jonka aikaa ei ole edes itse varannut? Nyt haloo, jos tuo on totta, niin tuostahan saisi aivan järkyt iltapäivälehtilööpit!
Tää viestiketju kannattaisi lähettää iltalehdelle tai -sanomille. Nyt on vähän jutuista pulaa. Iltikset voisivat itse laittaa kyselyn, että mistä asioista on tehty ilmoja. Veikkaan että viestejä tulisi solkenaan.
Sisko 15.w kävi lenkillä 3,5 kk pikku veljen kanssa suvikelillä klo. 21.00 jälkeen (koska vauvva on iltaisin kiukkuinen ja nukahtaa vaunuun). Onko tämä lastensuojelu aihe?:D
olen unohtanut peruuttaa kahden lapseni hammashoito ajan. Siis ihan oikeesti, niillä oli yhteisaika kun ehdottivat, että voivat tulla vaikka samalla molemmat. unohdettiin mennä ja siitä on jo aika kauan aikaa. Meillä on kolme lasta ja nyt pitää hävetäkseni myöntää, että eivät ole siis kukaan koskaan käyneet hammaslääkärissä. jotenkin se on vaan jäänyt.
Muuten kyllä huolehditaan lasten kaikki lääkäri käynnit ja neuvola käynnit, mutta en tiedä miksi tuo hammaspuoli on jäänyt. Ehkä siksi kun itsellänikin tuli eka reikä hampaaseen vasta aikuisena ja miehelläni ei ole vieläkään, niin jotenkin sitä kuvittelee, että omilla lapsilla on samanlaiset hampaat, että eivät reikiinny. Ja kun ei meillä juoda mehuja eikä syödä karkkia kuin lauantaisin ja pestään hampaat, niin tiedän, että hampaat on ihan kunnossa. Mut nyt alkoi kauhistuttamaan, että olen kyllä laiminlyönyt aika pahasti tämän puolen lasteni kohdalla :( pitääkin heti maanantaina varata kaikille kolmelle aika. Tuleekohan mulle huutoa kun huomaavat, että 6vuotiaskaan ei ole koskaan käynyt hammaslääkärissä....?