Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks nykyään iso osa duuneista menee rekryfirmojen kautta?

Vierailija
31.08.2012 |

Mä oon tosi skeptinen sitä kautta työllistymään, mutta kun nyt ei muutakaan ole tarjolla, niin pakko tyytyä siihen.

Minkälaisia kokemuksia teillä on ollut?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä mahdollisesti rekryfirman kautta saa "näyttävämpiä" työntekijöitä kun rekryfirmat varjelevat omaakin mainettaan.

Itse olen päässyt pari kertaa haastatteluun rekryfirman kautta eikä rekryäjillä selvästikään ole ollut kunnollista ja oikeanlaista käsitystä työstä, johon ovat työntekijöitä hakemassa.

Vierailija
2/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole firmassa omaa kykyä tai aikaa rekrytointiin.

Tai sitten, kuten, minulla, päätös vakinaisen palkkaamiseksi pitää saada jostain Keski-Euroopasta, joten sitä päätöstä odotellessa jatketaan kuukausi kerrallaan rekryfirman kautta...

Ei sillä, mulla on niin kurjia kokemuksia työelämästä, että tämä sopii ihan hyvin. Lomaa ei kerry, kun kaikki maksetaan rahana (eli työntekijä on hyvä ja pitää lomansa omalla ajallaan), sairaslomaa ei todellakaan uskalla pitää...

...mutta jos ne vaikka kokisivat mut tarpeelliseksi ja saisivat jonkun vakinaistamaan. Tai sitten alan katsella taas kuukauden kuluttua (työsopimusta 2kk jäljellä) uutta paraempaa paikkaa...

Voit uskoa, ettei se aina nosta työintoa ja motivaatiota. Mutta paremmalta tämä näyttää cv:ssä kuin tyhjä kohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritykseen haastatteluun, vielä toiseen haastatteluunja sitä kautta nykyiseen duuniin. Ihan ok kokemus.

Vierailija
4/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse töissä isossa firmassa joka ostaa mielellään työvoiman vuokrattuna. Työvoiman vuokraus on yritykselle helppoa, vuokratyöläisen voi helposti vaihtaa ilman yt-menettelyä toiseen, irtisanoa (vain sopimussakot maksamalla) tai ylipäätään liikutella työvoimaa niin että välillä otetaan, sitten taas laitetaan pois.

Sitä en sano että tämä on ettisesti tai moraalisesti oikein mutta tätä tehdään ja paljon. Toimenksiantajayritys voi vaan ilmoittaa että "sen ritun ei tartte enää tulla huomenna", ja yritys voi jatkaa elämäänsä iloisena ilman yt-neukkoja, lakimiesten kyselyitä ja liittojen yhteydenottoja laittomasta irtisanomisesta. Kaikki nämä "sotkut" hoitaa se vuokravälitysfirma.

Vuokratyössä on tavallaan porsaanreikiä yrityksille, ja siksi se on niin tavattoman suosittua. Ja tulee lisääntymään. Työntekijän kannalta asia ei ole niin mukava, itsekin olen ollut urani alkuvaiheissa vuokratyöntekijä ja kyllä se oli omassa tapauksessani riistoa. Tein toimenksiantajafirmassa samaa työtä ilman lomia, ja sain palkkaa 2000e siinä missä ne firman omat samaa työtä tekevät kollegat saivat 4000e.

Vierailija
5/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole kiva tyyppi, siitä pääsee eroon. Jos työ häviää, siitä pääsee eroon, jos on sairana ei kuluja jne.

Toki ala vaikuttaa millaisia hommia pääsee tekemään, mutta itsekin voi vaikuttaa. Hyvät tyypit palkataan usein vakinaisiksi.

JAitseensä ei kannata ottaa asiakkaan kummallisia tapoja ulkopuolisia kohtaan.

Vierailija
6/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikkoja, mutta myöhemmin ei ole ilmoitettu enempää.

Vierailija
7/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saaneet jotenkin jalan oven väliin. ennen tuli rekrykuluja firmalle nyt maksetaan jonnekin et ne tekee sen. plus miinus nolla. varmaan vaan haitta enemmän kun muuttujia välissä lisää

Vierailija
8/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tosi skeptinen sitä kautta työllistymään, mutta kun nyt ei muutakaan ole tarjolla, niin pakko tyytyä siihen. Minkälaisia kokemuksia teillä on ollut?

Vierailija
9/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse aikoinaan puhelinpalvelussa töissä ja siellä vuokrafirmalainen maksoi kolme kertaa enemmän kuin taloon suoraan rekrytty.

Vierailija
10/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa suht isoon ja kansainväliseen firmaan töihin tälaisen rekryfirman kautta ja tiedän varmaksi, että kyseisellä firmalla on myös oma rekrytoija tällä paikkakunnalla.

Siksi kyselen.

Vierailija
11/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen useampaankin firmaan ilmoittanut tietoni mutta yhteydenottoja ei ole tullut

Vierailija
12/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa suht isoon ja kansainväliseen firmaan töihin tälaisen rekryfirman kautta ja tiedän varmaksi, että kyseisellä firmalla on myös oma rekrytoija tällä paikkakunnalla. Siksi kyselen.

firmassa minäkin olen ja varmaan se rekryfirma valitsee ensin parhaat päältä jatkohaastatteluun firmaan. Näin meilläkin meni.

Vierailija
13/13 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa suht isoon ja kansainväliseen firmaan töihin tälaisen rekryfirman kautta ja tiedän varmaksi, että kyseisellä firmalla on myös oma rekrytoija tällä paikkakunnalla. Siksi kyselen.

joku Mercuri Urval tms vai että sinut palkataan töihin vuokratyöfirman kautta? Olen nyt hiukan pudonnut kärryiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi