Tyhmä kyselee..Voiko supistukset tuntua "kakkahädän" tunteena?
Menossa rv 40+4 ja mitään merkkejä synnytyksestä ei ole ollut ilmassa. Nyt on kuitenkin alkanut tämän päivän aikana useasti tulemaan olo, että olisi kakkahätä. parilla ekalla kerralla tulikin jotain mutta yleensä tulee olo että pitää mennä vessaan, mutta mitään ei tule. Tunne menee ohi ja tulee sitten jonkun ajan päästä uudelleen.
Maha ei mielestäni sen kummemmin kovetu tämän tunteen aikana eikä kipua ole selässä eikä mahan puolella.
nyt aloin miettimään voisiko synnytys olla vihdoin käynnistymässä?
Kommentit (15)
Kätilö varotti synnärillä ettei saa mennä vessaan puskemaan vaikka siltä tuntuu, se on vain se vauva :) Tosin supistuksiakin oli jo siinä vaiheessa jonkin verran.
alhaalla, että painaa sua todella paljon.
Synnytys on joka tapauksessa lähellä -malta vielä vähän mielesi!
Joillakin ihmisillä voi olla suolentoiminta vilkastunut supistusten yhteydessä, luonto ikään kuin hoitaa homman niin, ettei peräruisketta tarvita.
On totta, että ponnistusvaiheen alkaessa tulee sietämätön kakkahädän tunne, mutta ei se ponnistaminen nyt ihan suorilta ala ilman supistuksia. :)
Minulla on ollut loppuraskauksissa paljonkin tuollaista lievempää kakkahädän tunnetta. Kyllähän siellä aikamoinen paine kohdistuu alapäätä kohden, kun vauvan pää on laskeutunut.
Loppuvaiheessa juuri sellainen kakkahädän tunne. Siihen auttoi kun ponnisti hieman, aivan kuten itse ponnistusvaiheessakin. Vauva ilmeisesti asettui näin paremmin tai jotain. Koko raskausajan vauva oli hyvin alhaalla ja turvotti puolivälistä asti koko alapään kipeäksi. Synnytys oli tosi nopea, juuri ja juuri ehdin sairaalaan, vaikka meiltä ajaa sinne vajaa 15min.
ja ripulia tiedossa, mutta ei laannut niin varuiksi sairaalaan mentiin ja olikin jo 6,5cm auki.
siltä loppuajasta, että olisi menkat alkamassa, myös tuli hetken ihan kamala ummetus. Vauvan pää tosiaan varmaan painaa. Ei ne kuitenkaan supistuksia ole, valitettavasti supistus on aika lailla kamalampi. Kivuton supistus tuntuu siltä, että maha menee vaan kovaksi ja pitää hengähtää kovasti, jotta maha rentoutuisi. Alkusupistukset tuntuu puristukselta. Supistuksia sanotaan myös poltoiksi, koska se todella tuntuu siltäkin, tai suonenvedolta mahassa tai kovalta noidannuolelta. Kun on kova supistus, ei pysty liikahtamaankaan ja tajunta tuntuu häviävän, kun sattuu niin paljon.
Ehkä vauva on sitten vihdoin laskeutunut. Vielä eilen neuvolassa ei ollut. En ajatellutkaan että kyseessä olisi synnytyssupistukset, mietin voisiko olla jotain harjoitus/valmistelevia supistuksia. Koko raskauden aikana en ole kertaakaan tuntenut mitään mitä olisi edes ajatellut että olisi ollut esim kivuton harjoitussupistus. Kuullostaa loogiselta että vauva olisi nyt alhaalla ja painaisi siellä.
Eihän tässä missään tapauksessa enään viikkotolkulla voi mennä, tai no puolitoista viikkoa kaiketi voi vielä mennä..
ap.
menossa kanssa nyt rv 40+5 ja eilen illalla oli just sama tunne eli aivan kun olis pitänyt vessaan mutta mtn ei tule, istuminen oli mahdotonta edes pehmusteella, uskon että vauva on vaan tosi alhaalla ja painaa päälle. :)Mulla on silleen että päivisin en tunne mtn, iltasin yleensä alkaa oireilla. Miten sulla?
Toivottavasti emme joudu kauaa enää odotella !!Tsemppiä viimesille metreille ja toivottavasti kaikki menee hyvin :)
Täällä yö meni ihan rauhassa ja ei mitään tuntemuksia missään. Eli en taida minä ainakaan päästä tänään vielä tosi toimiin.
Toivottavasti edellinen vastaaja jo pääsisi ja tsemppiä sinnekin viimeisiin päiviin!
Ap
vasta sillä hetkellä, kun vauva on ollut tulossa ulos. Joten veikkaisin, että pää on aika alhaalla. Tai sitten ihmiset ovat erilaisia, niin kuin yleensä onkin.
Täällä yö meni ihan rauhassa ja ei mitään tuntemuksia missään. Eli en taida minä ainakaan päästä tänään vielä tosi toimiin.
Toivottavasti edellinen vastaaja jo pääsisi ja tsemppiä sinnekin viimeisiin päiviin!
Ap
täällä minäkin vielä olen , illalla taas oli samoja tuntemuksia mutta nyt taas "normaali" olo -.-
lähellä. Sitä ennen en ole tuntenut melkein mitään.
arvioi pelkällä katseella, että olisin n. 5 cm auki. Kivut eivät olleet kovat, mutten pystynyt "kakkahädältäni" enää istumaan kunnolla.
menossa kanssa nyt rv 40+5 ja eilen illalla oli just sama tunne eli aivan kun olis pitänyt vessaan mutta mtn ei tule, istuminen oli mahdotonta edes pehmusteella, uskon että vauva on vaan tosi alhaalla ja painaa päälle. :)Mulla on silleen että päivisin en tunne mtn, iltasin yleensä alkaa oireilla. Miten sulla?
Toivottavasti emme joudu kauaa enää odotella !!Tsemppiä viimesille metreille ja toivottavasti kaikki menee hyvin :)
alapääni jos tunne on oikeasti voimakas, ja istuminenkin sen takia vaikeaa. Minulla ei kakkahädän tunteen jälkeen mennyt kuin minuutteja vauvan syntymään.
Itselläni jo pelkät menkat aiheuttaa jatkuvan kakatuksen ja synnytyksen aikaan siitä oli sen verran hyötyä, ettei peräruisketta tarvittu :)