salapoliisin hommia
Millä keinoin voi ottaa yhteyttä ihmiseen niin ettei hän saa tietää kuka minä olen? Olen tehnyt omia pohdintojani mutta onko jollain ehdottaa hyvää tapaa?
En aio kyseistä ihmistä uhkailla tai muutenkaan laittomasti toimia, tahdon vain kertoa hänelle asian joka hänen täytyy saada tiedää mutta olisi vahingollista meille molemmille jos joku saisi tietää minun puuttuneen kyseiseen asiaan.
Parhaat ideanne nyt salapoliisimammat!! täällähän on nähty vaikka mitä väijytys tarinoita :D
Kommentit (23)
sen voi lähettää nimettömänä eri palveluista. Toinen vaihtoehto on keksitty sähköpostiosoite, sellaisen voi kuka tahansa itselleen perustaa.
Jos olet oikein salapoliisi, niin teet sen hansikkaat kädessä, ettet jätä sormenjälkiäsi, etkä nuolaise postimerkkiä (tarrapintaisiahan nuo nykyisin ovatkin).
jos et suoraselkäisesti voi omalla nimelläsi toimia ja viestiä. Tuskinpa sulla mitään oikeaa asiaa sitten onkaan. Ei hyvältä kuulosta.
prepaid liittymälle pitää sitten olla uusi, käyttämätön puhelin. Puhelin pitää ostaa väärällä nimellä... jään kameroihin yms. Ei hyvä.
E-kortti vois toimia mutta pitää sitten siinäkin olla jossain yleisellä päätteellä poissa näkyvistä vilkkaalla paikalla.
Kirje tuntuis helpoimmalta toteuttaa... kirjottaa koneella, hanskat kädessä, lähettää eri kaupungista, ei sylkeä... jotain tällaista ehkä?
Kuulostan varmaan hyvin hyvin vainoharhaiselta mutta mun on pakko olla tarkka tässä. Eikähän tota prepaid liittymää vaikka kukaan tavallinen ihminen tietoonsa saa mutta poliisi kyllä.
prepaid liittymälle pitää sitten olla uusi, käyttämätön puhelin. Puhelin pitää ostaa väärällä nimellä... jään kameroihin yms. Ei hyvä.
E-kortti vois toimia mutta pitää sitten siinäkin olla jossain yleisellä päätteellä poissa näkyvistä vilkkaalla paikalla.
Kirje tuntuis helpoimmalta toteuttaa... kirjottaa koneella, hanskat kädessä, lähettää eri kaupungista, ei sylkeä... jotain tällaista ehkä?
Kuulostan varmaan hyvin hyvin vainoharhaiselta mutta mun on pakko olla tarkka tässä. Eikähän tota prepaid liittymää vaikka kukaan tavallinen ihminen tietoonsa saa mutta poliisi kyllä.
ja silloin poliisia ei kiinnosta.
jatkan vielä...
tää on vaan sellainen juttu että en uskalla muutoin toimia. Ja jos ei turvallista tapaa löydy, en toimi. Silloin joudun vaan katsomaan vierestä miten tälle ihmiselle käy lopulta huonosti :(
Niin en mä aijokaan mitään laitonta tehdä mutta tämä ihminen voi niin säikähtää mun asiaani ennenkuin tajuaa mistä on kysymys.. tai sitten tähän asiaan liittyvät henkilöt voivat vahingoittaa mua tai häntä. Mutta mä en siis aijo mitään laitonta tehdä, vain varoittaa tätä ihmistä ja saada hänet toimimaan omaksi parhaakseen.
ap
jos asia on noin arkaluontoinen niin leikkaa sanomalehdistä kirjaimia ettei sun käsiala jää todisteeksi ja lähetä kirje toisesta kaupungista.
hanki vaikka kirppikseltä, maksa käteisellä. Siihen prepaid ja nakkaat kännyn ja prepaidin menemään, kukaan jäljitä. Paikannustiedot voi kytät saada, mutta lähetä viesti jostain toisesta kaupungista/kaupunginosasta.
Tekaistuun spostiin kytät pääsee äkkiä käsiksi.
Mutta mahdollista myös kirjeen lähettäminen
varoittamasi ihminen pystyy aika helposti päättelemään, että kenellä kaikilla ihmisillä on niin paljon tietoa hänen elämästään, että pystyy tuollaisen varoituksen lähettämään. Sitten vain vähän luonneanalyysiä peliin ja epäiltyjen joukko on aika pieni. Loppuhaastattelu paljastaa kirjeen lähettäjän.
olet nytkin sitten julkisella koneella, ettet jää tätä kautta kiinni ;)
jos olet noin tyhmä, niin parempi kuin et laita mitään viestiä millään keinolla. Jäät kuitenkin kiinni.
Vaikka vähän muunneltuna jos et muuten voi :)
Mikä on sellainen tieto,josta sinä siis päätät julkistatko, tuolle ihmiselle? Onko sinun kaapissasi jokin luuranko jonka et haluaisi tulevan julki esim nykyiselle puolisollesi? Jokin nuoruuden tyhmä temppu?
Kaiken sähköisen viestinnän voi jäljittää. Ehkä prepaid+löydetty/varastettu kännykkä + flunssainen ääni.
Kiitos kaikille :)
Tässä totuus, pahoittelen jos jotkut pettyy. Siis haluaisin ihan oikeasti yhdelle kaverille viestittää jollain hänen miehensä puuhista mutta tiedättehän miten siinä käy jos menen ystävänä kertoilemaan asioita miehestänsä...
mutta ajattelin vain laittaa vettä lisää myllyyn ja kokeilla miten huimia ideoita palstan naisilta lähtee :) pahoitteluni :D
Siis käsittääkseni kuitenkin poliisi saa selvillä häiriköintitapauksissa paljonkin vaikka olisi prepaid liittymä ja jo käytössä ollut puhelin.
Mua nyt täällä naurattaa että millaisia salaliittoteorioita rikollisjärjestöistä mammojen päässä on liikkunut mutta siis oikeasti pohdin tossa vaan että puuttuakko mitenkään tohon kaverini/ystäväni tilanteeseen ja jos niin miten kun ei sellainen kuitenkaan helppoa ole.