Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

viljelijä perheet hoi!

Vierailija
30.08.2012 |

Hei!

Mua on mietityttänyt jo kauan, että miten teillä muilla maanviljelijöiden perheissä jaetaan kotityöt. Eli jos molemmat työskentelee tilalla niin kuinka kotityöt jotka ei kuulu siihen toimeentuloon niin jaetaan.

Meillä vastuu kotitöistä jää kyllä mulle. Molemmat työskennellään tässä tilalla ja osallistun kyllä ihan kaikkiin töihin myös konetöihin. Lisäksi hoidan paperitöitä ja pankkiasiat. Meillä on kolme lasta ja iso huusholli sekä iso puutarha. Isäntä ei myöskään osallistu puutarhan hoitoon.

Tekee kyllä välillä jotain jos pyytää mutta muuten ei kyllä tapahdu mitään.

Miten teillä muilla?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA minä teen lyhyempää päivää pellolla/metsässä joten olisi melko kohtuutonta vaatia 12h traktorissa istunutta miestä laittamaan ruokaa.

Lapset, myös pojat joutuvat osallistumaan kotitöihin.

Kylvö- ja puintiaikaan meillä on usein sotkuista ja pyykit ovat viikkaamatta kodinhoitohuoneessa.

Vierailija
22/23 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten varmaan valtaosalla maatilojen perheistä naisella on. Minä hoidan sataprosenttisen yksin pyykkihuollon ja leipomisen. Mies laittaa talvella ruokaa aika useinkin, mikä tarkoittaa jopa useamman kerran viikossa. Tiskikone meillä käy pari kertaa päivässä. Mies lataa ja käynnistää tiskikoneen melkein joka ilta. Minä hoidan päivällä sen.

Siivouksessa mies jeesaa sen, että kerran viikossa kerää lasten kanssa lelut. Ja siivouspäivänä pöllyttää mun kanssa matot.

Ja lasten kanssa on sen minkä ehtii. Ja lapset tietysti istuu välillä traktorin tai puimurin kyydissä mukana.

Ihan hyvin tuo mies osallistuu. Silti välillä ja etenkin kiireaikoina tuntuu siltä, että oma työtaakka on kova. Johtuu tietenkin siitä, että töitä ylipäätään on niin loputtomasti. Ja miehen asenne kuitenkin vähän sovinistinen myös. Ja rassaa ne yhdessä tehtävät kotiprojektit, jotka ei etene yhtään. Joku naulakon poraaminen seinälle voi kestää neljä kuukautta tai kaksi vuotta ihan kevyesti. Kaikki muu kun menee aina edelle, koti ja perhe tulee listassa viimeisenä.

Meillä on lapset vielä pieniä, joten sekin minua työllistää. Tilan töitä teen kotihuollon lisäksi vähän kiireapuna peltotöitä. Ja olen myös kodin ulkopuolella osa-aikaisena palkkatöissä omalla alallani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä asiallista vastauksista !

juu meilläkin se pakkaa olla niin , että minä joudun enemmän ja enemmän osallistumaan näihin ns. miesten töihin , mutta naisten töihin ei ole oikein sitten halukasta väkeä :(

josko olis taas keskustelun paikka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi