Jos eroan miehestäni tai hän kuolee, mulle jää sitten osuus
mieheni ja hänen exänsä omistamastaan mökistä, eikö niin? Eli vasta sitten mä voin sanoa tälle exälle että pitäköön mökkinsä, niinkö? Juu, olen tyhmä kun en tajunnut aiemmin. Tosin en ole eroamassa. Olenko ainutlaatuinen?
Kommentit (7)
Se on edelleen miehen, exsineen kaikkineen.
ehkä ihan siksi että jos mies omistaa exän kanssa puoliks mökin, niin erotessaan Ap:lle kuuluu puolet miehen mökistä. Eli 1/4 mökkiä on Ap:n.
Jos Ap:n mies kuolee, eikä miehellä ja exällä ole lapsia, eikä Ap:llä ja miehellä ole yhteisiä lapsia niin Ap perii miehen, eli omistaa exän kanssa puoliksi sen hemmetin mökin. Eikö?
t. Ei ap, mutta avioliitossa minäkin
ehkä ihan siksi että jos mies omistaa exän kanssa puoliks mökin, niin erotessaan Ap:lle kuuluu puolet miehen mökistä. Eli 1/4 mökkiä on Ap:n.
Jos Ap:n mies kuolee, eikä miehellä ja exällä ole lapsia, eikä Ap:llä ja miehellä ole yhteisiä lapsia niin Ap perii miehen, eli omistaa exän kanssa puoliksi sen hemmetin mökin. Eikö?
t. Ei ap, mutta avioliitossa minäkin
edellinen (tuplana tulleen) viestin kirjoittaja tarkoitti että Ap:lle kuuluu eron sattuessa puolet miehen OSUUDESTA.
kaikkea ei jaeta puoliksi.Koska ap:lla itsellään tuskin on mitään omaisuutta, niin mies saa ihan itse päättää mitä antaa erossa tasinkona ja mökki jossa on rasitteena exän puolikas omistus, tuskin tulee laskettavaksi kovin kalliilla summalla omaisuuteen. Jos ei ole lapsia ja ovat naimisissa niin tällöin ap pääsee kiinni mökkiin. et voi voi...
Mitä hänen omaisuudestaan saat jos sulla ei ole kerran itsellä ole mitään.
Mies voi tehdä testamentin ihan kenelle vaan ja jos lapsia niin luultavasti heille. Ja jos mökki on puoliksi eksän niin voi vaikka antaa puolikkaan hänelle.
Avioliittolain mukaan yhteinen omaisuus lasketaan yhteen ja jaetaan kahdella, se enemmän omistava saa ihan itse valita, mitä antaa tasinkona toiselle.
Nähtävästi vain tyhmät menevät avioliittoon, jos eivät edes tunne alkeellisimpia lakipykäliä