Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolleiden läheisten "tapaaminen" unissa

Vierailija
21.03.2015 |

Olen itse nähnyt useita kertoja unia minulle läheiseistä jo edesmenneistä ihmisistä. Unet ovat aivan erilaisia kuin ns. normaalit unet. Jotenkin todempia. Aina unen päättyessä halaamme ja koko kehoni täyttyy lämmöllä ja rakkaudella ja monesti heräänkin juuri tähän hetkeen (yleensä keskellä yötä). Näissä unissa myös keskustelemme ja käymme läpi niitä asioita, mitä emme kerenneet heidän vielä eläessään. Tämä keskustelut ovat siis molemmin puoleisia, esim. siskoni joka teki itsemurhan (nuoruuden huumassa ja humalassa) pyysi näissä unissa anteeksiantoa ja selitti että ei hän oikeasti halunnut kuolla, että se oli vahinko. 

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Ovatko nämä vain unia, vai jotain muuta?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini näki tuollaisen unen edesmenneestä läheisestään ja hän koki sen unen todella ihanana ja koko onnea senkin jälkeen.

Kuitenkin, eikös Raamatussa sanota, että oikeasti ihminen ei voi keskustella kuolleiden kanssa. Eli nuo ovat vaan mukavia unia.

Vierailija
42/45 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jos näen vanhemmistani unta(yllättäen)

He ovat etäisiä eivätkä puhu minulle. Oikeessa elämässä oli näin asiat.

Olen vähän kateellinen niille, jotka näkevät hyviä unia kuolleista läheisistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä unessa tajua sitä että on kyse kuolleesta läheisestä, ne ovat hetkiä menneisyydestä, lapsuuskodissa äiti istui tuolilla ja se oli niinkuin silloin 30 vuotta sitten.

Kotiakasn ei ole enää, on vain muistot.

Herätessä huomaa että mistä on kyse.

Vierailija
44/45 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt unta kuolleesta läheisestäni, ja unessa tiedostin tämän olevan kuollut. Järjestimme unessa perhepiirissä suurta juhlapäivällistä hänen kunniakseen, kun kerrankin saatiin syödä koko porukalla. Unessa en tuntenut mitään ristiriitaa tai hämmennystä siitä, että hän osallistui päivälliselle, vaikkei enää elä. En unessa miettinyt, miten se on mahdollista, vaan näin se nyt vaan oli, nautin harvinaisesta vieraasta. Lämmön ja rakkauden minäkin tunsin tuossa unessa, ja heräsin siihen.

Vierailija
45/45 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on melkein erikoisempaa jos ei näkisi kuolleista läheisistä unta. Unethan tulevat muistoistasi joista merkittävä osa on noita edesmmenneitä koskevia. Ne on vaan muistojasi ja mielikuvitustasi. Kristinuskon kanta on etteivät kuolleet voi vaikuttaa tämän maailman tapahtumiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän