Kuolleiden läheisten "tapaaminen" unissa
Olen itse nähnyt useita kertoja unia minulle läheiseistä jo edesmenneistä ihmisistä. Unet ovat aivan erilaisia kuin ns. normaalit unet. Jotenkin todempia. Aina unen päättyessä halaamme ja koko kehoni täyttyy lämmöllä ja rakkaudella ja monesti heräänkin juuri tähän hetkeen (yleensä keskellä yötä). Näissä unissa myös keskustelemme ja käymme läpi niitä asioita, mitä emme kerenneet heidän vielä eläessään. Tämä keskustelut ovat siis molemmin puoleisia, esim. siskoni joka teki itsemurhan (nuoruuden huumassa ja humalassa) pyysi näissä unissa anteeksiantoa ja selitti että ei hän oikeasti halunnut kuolla, että se oli vahinko.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Ovatko nämä vain unia, vai jotain muuta?
Kommentit (45)
Menetin äitini lapsena sairaudelle. Silloin näin paljon unia, jossa esim olin väkijoukon keskellä, ja näin äitini. Äiti sanoi aina, että ei voi jäädä ja on siitä pahoillaan, ja lopulta hän katosi aina väkijoukkoon vaikka yritin juosta häntä kiinni. Kerran heräsin kesken tälläisen unen itkuuni, avasin silmät ja "näin" äitini seisomassa keskellä huonettani ja hymyilevän minulle. Suljin silmät ja hän oli kadonnut. Koin tuon ahdistavana siihen aikaan.
Nykyään äiti vierailee harvemmin, enkä koe unia niin ahdistavina tai pelottavina.
Mun unissa on usein kuolleita, usein vierailevat isovanhemmat ja niissä paikoissa joissa elivät. Kivoja unia, mun molemmat mammat on alkaneet nyt näyttäytyä kun ovat olleet kuolleina yli 20-vuotta.
Unet kuolleista läheisistä on ihania. En silti usko niiden heijastelevan muuta kuin ikävää, kuten joku aiemmin sanoikin.
Miksi tapaaminen lainausmerkeissä? Etko unessasi siis tapaa heitä vai mitä?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:13"]
Unet kuolleista läheisistä on ihania. En silti usko niiden heijastelevan muuta kuin ikävää, kuten joku aiemmin sanoikin.
[/quote]
Voihan se olla näinkin. Mutta mikä selittää sen, että näistä unista jää (ihan fyysinenkin) lämmön ja rakkauden tunne ja että unet ovat niin todentuntuisia - ihan erilaisia kuin muut näkemäni unet? Olen esim. aikoinaan kaivannut paljon myös ex-miestäni ja nähnyt hänestä unia, joita ei kuitenkaan voi millään tavalla verrata näihin uniin. Ap
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:14"]
Miksi tapaaminen lainausmerkeissä? Etko unessasi siis tapaa heitä vai mitä?
[/quote]
Mielestäni tapaan, mutta ehkä arastelin kuitenkin sanoa sitä suoraan. Ap
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:51"]
Googleta asiaa. Erin Pavlinan blogissa on muistaakseni asiaa tälläisistä hengellisistä kohtaamisista unissa. Nuo kuvailemasi unet kuulostavat juuri siltä, että menehtynyt läheisesti on ottanut sinuun yhteyttä unen kautta. Ne ovat juuri tuollaisia ei-unen tuntuisia. Ne ovat aitoja kohtaamisia. Olet onnekas! Katri Helena on myös kirjoittanut kirjan aiheesta. Kannattaa tutustua. :)
[/quote]
Kiitos vinkistä! Olen nähnyt tämmöisiä unia jo n.20 vuotta (en tietysti jatkuvasti, mutta aina silloin tällöin). Ja ne todella ovat ihan erilaisia kuin muut näkemäni unet. Lohtu, lämpö ja rakkaus mikä niistä välittyy on erittäin kokonaisvaltaista ja vaikeaa kuvata.
Ap
[/quote]
Löysinkin tämän:http://www.erinpavlina.com/blog/2007/09/are-dreams-about-deceased-loved-ones-real/
Kuvastaa juuri näkemiäni unia. Kiitos sinulle vielä :)
[/quote]
Kivaa, että kerrankin mun "hömppä"-tiedoista on jollekin apua. :)
Ei ne ole pelkkiä unia, tiedät sen kyllä itsekin.
Saan viestejä kuolleilta läheisiltä unissa ja ne käyvät toteen. Esim miehelle osasin kertoa milloin hänen tätinsä kuolee. Meillä on aina nähty asioita,unissa ja ilman.
Meidän äiti kuoli 70-luvulla, näin puoli vuotta joka yö saman unen jossa hän selitti ettei olekaan kuollut.
Yhtenä yönä sanoin että lakkaa kun kuitenkin olet kuollut.
Myöhemmin selvisi että hänet laitettiin mielisairaalaan koska pelättiin hänen juoruavan, todellisuudessa hän vaikeni kuin muuri.
Hän kävi koulun pihan laidallakin itkemässä kun ei voinut tavata veljeäni ja minua.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:25"]
Ei ne ole pelkkiä unia, tiedät sen kyllä itsekin.
[/quote]
Totta, niin kai tiedänkin. Ehkä halusin vain kuulla, että on muitakin jotka näitä näkevät. Jonkinlaista vertaistukea ;) Ja haluan painottaa sitä, että olen todella iloinen että näitä näen. Ovat tuoneet paljon hyväämieltä, mielenrauhaa ja lämpöä elämääni. Ihan samoin kuin nämä ihmiset toivat eläessään. Ap
Niin kauan kuin uni kestää, se on totta.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:04"]
Miksi joidenkin on tarve tulla tänne opettamaan toista ihmistä, että hänen kokemuksensa on vain mielikuvituksen tuotetta. Mistä teistä skeptikoista kukaan tietää mitä tässä universumissa ja todellisuudessa tapahtuu fyysisen kokemuksen ulkopuolella. Kuvitteletteko oikeasti tietävänne 100% varmuudella mikä on todellista ja mikä ei. Skeptikot ovat ihmisiä, jotka eivät itse ole kokeneet mitään ns. normaalista poikkeavaa ja pitävät näin ollen toisten kokemuksia epäpätevinä hatusta vedetyiltä sepustuksilta. Tottakai asialla on monta puolta ja useat vastaavat kokemukset voivat olla mielikuvituksen luomaa tuotetta, mutta olisi hyvä antaa mahdollisuus sille, ettei sinun todellisuutesi ole ainoa oikea. Lopettakaa se ainainen järkeistäminen ja toisten "maan pinnalle" palauttaminen vain sen takia, että te itse ette pysty samaistumaan kokemukseen.
[/quote]
Juuri näinhän se on! Kukaan meistä ei varmuudella voi tietää mikä on todellista ja mikä ei.
Mitä enemmän olen nyt asiasta lukenut, haluan uskoa että läheiseni ovat vierailleet luonani. Monilla on juuri samankaltaisia, hyvin vahvoja kokemuksia kuolleiden tapaamisista unissa. Jos tämmöisiä unia ei ole nähnyt, on kokemusta hyvin vaikeaa yrittää selittää. Itselläni on näiden unien lisäksi koko elämäni ajan ollut myös muita ns. selittämättömiä kokemuksia esim. enneunia, vahvaa telepatiaa ja olen myös nähnyt "viikatemiehen-kuoleman" (tästä kerroinkin jossain aikaisemmassa ketjussa). En näistä asioista puhu avoimesti kuin harvoille ja valituille, koska ymmärrän kyllä kuinka hullulta nämä asiat monen mielestä kuullostavat. Pidän itseäni kuitenkin järkevänä ihmisienä, olen korkeasti koulutettu ja työelämässä hyvässä asemassa. Kummallakin isoäidilläni on ollut muuten myös vastaavia kokemuksia läpi heidän elämänsä.
Ap
Kuulostaa ihan minun kirjoittamalta tuo aloituksesi! Minä kans näen noita unia ja ne tosiaan on ihan erilaisia kun tavalliset unet. Näissä unissa tiedän koko ajan että se henkilö joka siinä on, on kuollut mutta kuitenkin voimme jutella. Sitä ei oikein voi edes selittää... Ja se kaipauksen määrä kun herää, se on jotain uskomatonta. Mutta kuitenkin samalla tietää että kyllä me vielä nähdään... Kun näin ensimmäisen kerran tuollaisen unen ja kerroin miehelleni siitä, niin hänkin vain totesi että "Sami on halunnut tulla kertomaan sulle jotain" :) Anteeksi jos teksti on sekavaa, olen just herännyt ja oli pakko vastata tähän aloitukseen kun sen ekana huomasin :D
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:59"]
Kuulostaa ihan minun kirjoittamalta tuo aloituksesi! Minä kans näen noita unia ja ne tosiaan on ihan erilaisia kun tavalliset unet. Näissä unissa tiedän koko ajan että se henkilö joka siinä on, on kuollut mutta kuitenkin voimme jutella. Sitä ei oikein voi edes selittää... Ja se kaipauksen määrä kun herää, se on jotain uskomatonta. Mutta kuitenkin samalla tietää että kyllä me vielä nähdään... Kun näin ensimmäisen kerran tuollaisen unen ja kerroin miehelleni siitä, niin hänkin vain totesi että "Sami on halunnut tulla kertomaan sulle jotain" :) Anteeksi jos teksti on sekavaa, olen just herännyt ja oli pakko vastata tähän aloitukseen kun sen ekana huomasin :D
[/quote]
Kiva kun kirjoitit tämän :) Juuri näin, ehkä se suurin ero ns. normaaliin uniin on se että se yhteys mikä unen välityksellä on tähän läheiseen on niin kokonaisvaltaista ja vastavuoroista. Dialogista keskustelua, fyysistä läheisyyttä esim. kun herää tuntee vielä halauksen lämmön kehossaan. Ja kyllä, ikävä on myös kova näiden unien jälkeen. Kauniita unia sinulle myös vastaisuudessakin :)
Näin yhtenä uudenvuodenyönä unta, jossa tapasin äitini. Mitään ei sanottu, mutta äiti halasi minua pitkään, kuin tunteja. Äidillä olin kultaisella värillä lakatut varpaankynnet.
Äiti oli kuollut sen vuoden keväällä ja minusta tuntui tosi pahalta siirtyä seuraavaan vuoteen, sellaiseen jota äiti ei elä. Uni tuntui erilaiselta ja erityiseltä ja mun on edelleen vaikea ajatella sitä, kun en usko mihinkään tuollaiseen vaikka yritän. Tuntuu että olisi helpompaa jos voisin oikeasti turvautua siihen että äiti katselee minua jostain.
Itse en ole kokenut tätä, mutta haluaisin nähdä kuolleen kummisetäni, joka oli minulle tosi rakas. En nähnyt häntä monta kertaa mutta aina kun näin hänet se momentti oli elämäni kohokohtia. Toivon että nään hänet taas joskus. Kiitän ja kumarran
Useimmille ketjuun vastanneille tulee Ultra-lehti
Olen, Papastani, Isästäni sekä lapsuuden ystävästäni ja itse uskon kyllä "hömppään" eli siihen että he todellakin ovat olleet läsnä.. olen kokenut myös selittämättömiä asioita hereillä ollessani, ja jostain kumman syystä on aina tullut se olo että juuri tietty edesmennyt on lähelläni :)
Kuullostaa hullulta mut enpä välitä muiden mielipiteistä. Saa sitä uskoa mihin haluaa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:51"]
Googleta asiaa. Erin Pavlinan blogissa on muistaakseni asiaa tälläisistä hengellisistä kohtaamisista unissa. Nuo kuvailemasi unet kuulostavat juuri siltä, että menehtynyt läheisesti on ottanut sinuun yhteyttä unen kautta. Ne ovat juuri tuollaisia ei-unen tuntuisia. Ne ovat aitoja kohtaamisia. Olet onnekas! Katri Helena on myös kirjoittanut kirjan aiheesta. Kannattaa tutustua. :)
[/quote]
Kiitos vinkistä! Olen nähnyt tämmöisiä unia jo n.20 vuotta (en tietysti jatkuvasti, mutta aina silloin tällöin). Ja ne todella ovat ihan erilaisia kuin muut näkemäni unet. Lohtu, lämpö ja rakkaus mikä niistä välittyy on erittäin kokonaisvaltaista ja vaikeaa kuvata.
Ap
[/quote]
Löysinkin tämän:http://www.erinpavlina.com/blog/2007/09/are-dreams-about-deceased-loved-ones-real/
Kuvastaa juuri näkemiäni unia. Kiitos sinulle vielä :)