Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonikierukan hyödyt ja haitat? ev

Vierailija
29.08.2012 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ken siihen syyllistyy, tekee kauhean kuolemansynnin. Etsipä vaikka aiempia keskusteluita aiheesta, niin huomaat sen. Ne onnelliset joille kierukka sopii, uskovat että se sopii ihan jokaiselle, ja jokainen joka oireita saa, on joko itse oireisiinsa syyllinen, tai sitten latvastaan laho.

lääkeinfo.fi sivustolta saat oikeasti asiallista tietoa kierukan mahdollisista haittavaikutuksista, mutta ainoastaan kokemus kertoo miten se sopii juuri sinulle.

Vierailija
2/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipukohtausta, joissa lähti taju. En tiedä varmaksi johtuiko kierukasta, mutta ilmeisesti. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia, pelkkää hyvää sanottavaa.

Parasta on, ettei menkkoja ole tullut ollenkaan noin 1,5 vuoden käytön jälkeen. Sitä ennenkin menkat olivat hyvin niukat hormonikierukkaa käytettäessä. Nyt kierukka ollut jo 5 vuotta eikä menkkoja edelleenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille joille kierukka sopii. Itselleni tuli turvousta, vatsakipuilua, päänsärkyä ja iho-oireita. Pidin kierukkaa kuitenkin 3 vuotta kun se vei kuukautiset kokonaan, mutta lopulta totesin kuukautiset pienemmäksi pahaksi kuin em. oireet ja otatin sen pois. Oireet hävisivät, joten olivat varmastikin juuri kierukan aiheuttamia eivätkä vain sattumalta samaan aikaa ilmaantuneita vaivoja.

Vierailija
4/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hormonikierukka on sopinut todella hyvin. Haittoina voisi sanoa pari-kolme kuukautta kestänyt tiputteluvuoto, jota oli aluksi ja kasvojen lievä rasvoittuminen ensmmäisen kuukauden aikana. Tiputteluvuoto loppui noin 10 viikon kuluttua ja kasvoihin auttoi kertakäynti kosmetologilla. Muutoin en ole huomannut mitään negatiivista. Olen saanut olla viisi vuotta ilman huolta kuukautisista tai raskaudesta. Ja suosittelen sitä lämpimästi! Ensi kuussa pitäisi poistaa nykyinen kierukka ja ehkäisyvaihtoehtoa täytyy miettiä. Hormonikierukka olisi ehdottomasti paras, mutta ei voi enää kovin montaa vuotta pitkittää vauvan tuloa, joten se ei ole järkevä vaihtoehto.

Vierailija
5/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuukautisten jääminen pois oli luonnonvastaista. Lisäksi kierukka on elimistölle vierasesine ja hormonit ovat aina haitaksi, jos niitä kehon ulkopuolelta lisätään.

Vierailija
6/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuukautisten jääminen pois oli luonnonvastaista. Lisäksi kierukka on elimistölle vierasesine ja hormonit ovat aina haitaksi, jos niitä kehon ulkopuolelta lisätään.

Vierailija
7/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin kun aina piti olla side tai tampooni. Seksissäkin alkoi kyllästyttää kun aina oli pientä vuotoa.

Vierailija
8/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähensi invalidisoivat megamenkkani normaaleiksi. Haittapuolena oli ensimmäisen käyttövuoden ajan tiputteluvuotoa ja pitkittynyttä (2 vko) kuukautisvuotoa. Ja finnejä tulee hieman herkemmin. Muuten ei mitään ongelmia!

Vierailija
9/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasarjasyöpää on vähemmän e-pillereiden ja hormonikierukan käyttäjillä. Hormoniehkäisy pikemminkin muistuttaa naisen luonnollista hormonitilannetta, jolloin suurin osa fertiilistä elämästä oltiin raskaana tai imetettiin. Munasarjoja ei ole tarkoitettu tuottamaan uusia munasoluja ja keltarauhasia joka kuukausi vuosikymmenien ajan, vaan se lisää syöpäriskiä.

Vierailija
10/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin kasvoissa. Jonka seurauksena arpinen otsa ja leuka. Vuotohäiriöt; tiputteluvuoto kestää 3-4vko:oon, joista muutama päivä kunnon vuotoa. Ei mitään ennustettavuutta vuodoissa. Josta seuraa se, ettei esim kylpyläreissuja voi suunnitella etukäteen, kun ei tiedä, voiko ko ajankohtana uida sitten ollenkaan. Jatkuvasta rättihousuissa kulkemisesta johtuvat alapään iho ongelmat.....joo ja kierukka on ollut nyt 2v. Alkaa mitta tulla täyteen ja mielestäni olen nyt odottanut tarpeeksi kauan "hormonien tasautumista", joten uutta ehkäisymuotoa mietitään täälläkin..

Vierailija
11/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta ollut ja joka kuukausi ihan kunnon menkat jotka kestävät viikon. En todellakaan aio enää toista laittaa. Karvojen kasvu kasvoissa on kaikkein ikävin sivuvaikutus...

Vierailija
12/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hiukset lähti, paino nousi ja naama kukki

Vierailija
13/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitä päivää ei tule. Otatan kierukan pois. Ei mene päivääkään etteikö olisi jonkinasteista alavatsakipua alkaen pinestä jomotuksesta sellaseen kipuun että taju meinaa lähteä. Kuukautiset tulevat ihan kuin ennenkin ja lihonut olen.

Aika on varattuna poistoon.

Vierailija
14/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt toinen menossa. Toisaalta niin ovat sopineet myös e-pillerit, minipillerit ja ehkäisyrengaskin, joten odotinkin, että kierukan kanssa ei tulisi ongelmia.

Minulta kuukautiset ovat jääneet kokonaan pois (no, ihan silloin tällöin, muutaman kerran vuodessa tulee vähän pyyhkäisyvuotoa, mutta ei muuta). Alkuun oli muutama viikko tiputtelua, mutta sen jälkeen ei tosiaan mitään. Ja se on kuin taivaassa olisi: aiemmin menkat olivat kivuliaat ja kestivät 10 päivää.

Finnejä tulee pikkuisen aiempaa herkemmin, jos on syönyt epäterveellisesti (tosin en tiedä, johtuuko se kierukasta vai esim. iästä). Kasvoihin kasvaa yksittäisiä tummia karvoja, mutta en tiedä, onko sekään kierukasta johtuvaa vai keski-iän lähestymisen mukanaan tuomaa...

Halut ovat säilyneet ennallaan, itse asiassa lisääntyneetkin, kun ei tarvitse pelätä raskautta. Mielialat eivät heittele, pillereitä syödessä olin huomaavinani mielialan muutoksia, ei tosin mitään vakavaa, mutta nyt ei ole niitäkään.

Minulla on siis vain positiivisia kokemuksia, mutta eihän kierukka tietysti kaikille sovi. Kokeilla kyllä mielestäni kannattaa, jos ei sitten ole ihan katastrofi, jos kierukan joutuu poistamaan kesken "kauden".

Vierailija
15/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo menkkoja näkynyt sitten viime raskauden jälkeen. Kuopus nyt 2v ja kierukka ollut 1,5v. Helppo ja vaivaton. Ei ainakaan tähän mennessä oo mitään huonoa sanottavaa.

Vierailija
16/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintasyöpä palstaa seuraamalla huomaa, että aikas monella tämän dg:n saaneella ollut h.kierukka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä