Monilla kauniilla naisilla on aika rankkaa keski-iässä
He ovat tottuneet olemaan niitä kauniita joka paikassa, naisia, joihin kiinnitetään huomiota ulkonäön vuoksi, ja se oma identiteetti on muodustunut aika tavalla ulkonäköpainotteiseksi. Mutta kun ikää alkaa tulla, eikä luonto ole aina kovin armelias, tuleekin kriisi, kun kukaan ei enää huomaakaan ja kaunis muuttuu tavikseksi.
Tavallisemman näköinen nainen ei ole koskaan ollutkaan niin kiinni ulkonäköpaineissa ja elää paljon vapautuneemmin myös keski-iässä.
Kommentit (26)
kaverini 37v on jo tämän "taudin" kourissa. Ja hän on myös tosi fiksu ja kiva, kouluttautunut ja arvostettu työssään ja niin edelleen, eli miesten huomio ulkonäöstä ei todellakaan pitäisi olla mikään tärkein tekijä itsetunnossa. Niin vain tuntuu ottavan koville.
Ikä tekee tehtävänsä meissä kaikissa. Nuoret miehet eivät enää katso, mutta ei tarvitsekaan. Omanikäiset ja vanhemmat näyttävät kyllä katselevat edelleen. Oikeastaan on ihan mukavaa olla vaihteeksi tavis ja hukkua massaan. Eikä ole enää sitäkään ongelmaa, että joutuisi todistelemaan olevansa myös älykäs eikä pelkästään kaunis.
Oman ikäisten miesten huomio ei lopu vanhenemisen myötä. Normaalia ja fiksua 50-v miestä kiinnostaa 50-v naiset. 50-v mies joka vilkuilee kiinnostusmielessä nuoruudenkauniita 20-v naisia on omituinen ja hänen kiinnostuksensa "kauneuteen" on surullisesti jäänyt kehityksessä jälkeen.
Kauneus muuttuu iän myötä, se on totta, mutta olen nähnyt myös hyvin kauniita vanhoja naisia, jotka selvästikin saavat huomiota ikäsiltään miehiltä.
Tottakai jo vanheneminen sinänsä on kurjaa, mutta eise siitä johdu että jäisi nuorempien jalkoihin. Sitä vaan kilpailee eri sarjassa! ;)
Ja tärkein ja ihanin huomio on aina omalta mieheltä. Juhlien keskellä on ihana kuulla oman vanhentuneen ja komean miehen kommentti siitä, kuinka hän on taas päässyt juhlimaan salin kauneimman naisen kanssa. Subjektiivinen mielipide, mutta aivan ihana silti.
En voisi edes katsella oman ikäisiä vanhoja akkoja. Nuoressa naisessa naiskauneus ei ole vielä päässyt pilaantumaan ja nuori nainen on nöyrä ja ihailee vanhempaa miestä ja on kokeilunhaluinen seksissä. Nuori nainen on jokaisen miehen märkä päivä uni.
vaikken mikään kaunis ole ollutkaan, mutta nyt kun alkaa näyttää suohirviöltä, niin kyllä meinaa itku päästä.
Olen 46 v mies jolla 26 v tyttöystäväEn voisi edes katsella oman ikäisiä vanhoja akkoja. Nuoressa naisessa naiskauneus ei ole vielä päässyt pilaantumaan ja nuori nainen on nöyrä ja ihailee vanhempaa miestä ja on kokeilunhaluinen seksissä. Nuori nainen on jokaisen miehen märkä päivä uni.
Täällä 32-v. "akka", joka ei todellakaan kahdesti vilkaisisi kaltaiseesi roikkomunaan. Varsinkaan, jos noin pelkäät naisia. Aika säälittävältä kuulostat, ellet sitten ollut porvoon mammoja...
Ikä tekee tehtävänsä meissä kaikissa. Nuoret miehet eivät enää katso, mutta ei tarvitsekaan. Omanikäiset ja vanhemmat näyttävät kyllä katselevat edelleen. Oikeastaan on ihan mukavaa olla vaihteeksi tavis ja hukkua massaan. Eikä ole enää sitäkään ongelmaa, että joutuisi todistelemaan olevansa myös älykäs eikä pelkästään kaunis.
Oman ikäisten miesten huomio ei lopu vanhenemisen myötä. Normaalia ja fiksua 50-v miestä kiinnostaa 50-v naiset. 50-v mies joka vilkuilee kiinnostusmielessä nuoruudenkauniita 20-v naisia on omituinen ja hänen kiinnostuksensa "kauneuteen" on surullisesti jäänyt kehityksessä jälkeen.
Kauneus muuttuu iän myötä, se on totta, mutta olen nähnyt myös hyvin kauniita vanhoja naisia, jotka selvästikin saavat huomiota ikäsiltään miehiltä.
Tottakai jo vanheneminen sinänsä on kurjaa, mutta eise siitä johdu että jäisi nuorempien jalkoihin. Sitä vaan kilpailee eri sarjassa! ;)
Ja tärkein ja ihanin huomio on aina omalta mieheltä. Juhlien keskellä on ihana kuulla oman vanhentuneen ja komean miehen kommentti siitä, kuinka hän on taas päässyt juhlimaan salin kauneimman naisen kanssa. Subjektiivinen mielipide, mutta aivan ihana silti.
En voisi edes katsella oman ikäisiä vanhoja akkoja. Nuoressa naisessa naiskauneus ei ole vielä päässyt pilaantumaan ja nuori nainen on nöyrä ja ihailee vanhempaa miestä ja on kokeilunhaluinen seksissä. Nuori nainen on jokaisen miehen märkä päivä uni.
Tykkään siitä, että minulle on ilmaantunut ihan tyhjästä tiettyä auktoriteettia, vaikken ole työskennellyt sen eteen sen kummemmin. Miehet ottavat mielipiteeni jotenkin vakavammin nykyään, monilla eri osa-alueilla.
Itsevarmuuteni on myös aivan eri luokkaa kuin parikymppisenä. Se epävarmuus omasta minuudesta oli loppujen lopuksi aika kamalaa, vaikkei sitä siinä iässä tietenkään edes huomannut. Nyt huomaan näin jälkikäteen.
Olen nykyään myös fyysisesti paremmassa kunnossa kuin koskaan (kuntosali, koiralenkit) ja jotenkin iloisempi ja suvaitsevaisempi erilaisia ihmisiä kohtaan. Nuoria ja vanhoja. Ymmärrän elämän rajallisuuden ja jokaisen ikävaiheen tärkeyden ihmisen elämänkaaressa. : )
On mukavaa olla tälläinen Rouvasihminen ja Täti!
35-vuotias, mutta ainakin tähän mennessä on ollut vain positiivinen asia tämä vanhentuminen. Minusta elämä on oikeastaan vasta alkanut kunnolla kolmikymppisenä kun tapasin vähän alle kolmikymppisenä mieheni, menimme naimisiin ja saimme kaksi lasta.
Olen aina ollut kaunis, mutten silti kaipaa miesten katseita, eikä kauneus ole tärkeimpiä asoita elämässäni...
Terveys sitä vastoin on tärkeää, sitä yritän vaalia pysymällä hoikkana ja syömällä pääsääntöisesti terveellistä ravintoa.
Itsetuntoni on aina rakentunut vahvasti muille asioille kuin ulkonäön varaan. Koulutus, työ, oma osaaminen ja onnistumisen kokemukset, parisuhde, perhe-elämä jne. Nyt kun olen ollut onnellisesti naimisissa yli 10 vuotta, en edes kaipaa muiden miesten huomiota kuin omani. Olen saanut pelata niitä pelejä ihan tarpeeksi nuorempana. Eli eipä iske romahdus ei kun joka tapauksessa olen aina "ikäisekseni" kivan näköinen - ja ennen kaikkea vitaalinen, positiivinen, eteenpäin menevä ja iloinen :)
Nyt ikää 38 eikä vielä ole näkyvissä merkkejä... Mulle sosiaalisten tilanteiden pelkoisena olisi pelkästään hyvä ettei miehet tuijottaisi ja yrittäisi ottaa kontaktia, mutta niin ne vaan tekevät vieläkin.
minä olen ollut kaunis, mutta identiteettini perustuu ihan muulle (Työlle, lahjakkuudelle , kiinnostuksen kohteille, rakkaudelle tiettyihin ihmisiin jne). Ei minulla mielestäni ole kovinkaan rankkaa nyt keski-ikäistyessäni ja minusta minuun on aina kiinnitetty huomiota muustakin syystä kuin ulkonäön takia.
minä olen ollut kaunis, mutta identiteettini perustuu ihan muulle (Työlle, lahjakkuudelle , kiinnostuksen kohteille, rakkaudelle tiettyihin ihmisiin jne). Ei minulla mielestäni ole kovinkaan rankkaa nyt keski-ikäistyessäni ja minusta minuun on aina kiinnitetty huomiota muustakin syystä kuin ulkonäön takia.
Minäminäminäminä... Juu, mutta ap sanoikin "monille". Ei "kaikille".
Nyt ikää 38 eikä vielä ole näkyvissä merkkejä... Mulle sosiaalisten tilanteiden pelkoisena olisi pelkästään hyvä ettei miehet tuijottaisi ja yrittäisi ottaa kontaktia, mutta niin ne vaan tekevät vieläkin.
Olen 41 ja mua inhottaa kun vahdataan ja ehdotellaan jopa ruokakaupassa. Tänä kesänä tuli olo, että vedän joka kelillä kunnon vaatekerran päälle, pitkine housuineen, kun alkanut niin inhottaa miesten läpitunkevat katseet ja törkeät kommentit
Olen 41 ja mua alkanut niin inhottaa miesten läpitunkevat katseet ja törkeät kommentit
silloin aletaan rankata keski-ikäiseksi naiseksi, ja keski-ikäinen nainen ei ole mitään. Tai voi toki olla kaunis keski-ikäiseksi naiseksi, mutta nuoret naiset vievät kuitenkin aina päähuomion.
eikä vaan pidetä typeränä vain siksi että on isot rinnat ja nätti naama. Keski-ikä ja lisäkilot on tuonut vapauden.
Tietysti jos ei päässä olisi yhtään ajatusta ollutkaan voisi kyseeseen tulla kriisi.
Itseäni ei vanheneminen nyt ajateltuna pelota. Se pelottaa, että tuleeko minustakin sellainen katkera, ilkeä keski-ikäinen akka joka kiusaa nuoria kauniita naisia vaan siksi koska ei itse saa enää huomiota :( Kovasti olen yrittänyt tehdä töitä sen eteen, ettei persoonani ja itsetuntoni rakennu pelkästään upean kropan ja nätin naaman varaan. Mutta varmasti se tulee olemaan aikamoinen shokki, kun miehet eivät enää tuijota perään. Koko pienen ikänsä kun on tottunut olemaan ihastelujen kohteena...
Miksi rankkaa? 40 - 60v. naisilla paras ikä....
Halit vaan mieheltä....
että tuntuu vaan helpottavalta kun ei enää saa huomiota esim. ulkonäön takia. Minä kärsin nuorempana ihan todella siitä, kun usein minua jäätiin katsomaan (toljottamaan) pidempäänkin missä vaan tilanteissa ja miehet joista en ollut kiinnostunut, tulivat iskemään vähän liikaakin. Jotkut alkoivat katkeriksi ja veemäisiksi esim. työkuvioissa, kun torjuin. Ja vielä sekin, että osa naisista suhtautui minuun todella vihamielisesti ihan pelkän ulkonäön takia, todellakin ennenkuin olin ehtinyt edes suutani avata, ennenkuin tunsivat minua alkuunkaan. Mutta näinhän ei saisi sanoa, tai on itserakas ja vaikka mitä.
kun piristätte meidän miesten arkea saa mukavasti energiaa päivään..kiitos!