Kokemuksia minipoppoo myymälästä
Kumpi on kannattavampi tapa myydä lastenvaatteita, ostopalvelu vai myyntitili? Ostopalvelun helppous houkuttelisi, enkä tiedä osaanko hinnoitella vaatteita itse oikein, kun ei juuri kokemusta kirppareista ole. Mutta voisiko hyväkuntoisista vaatteista saada enemmän rahaa, jos hinnoittelisi itse? Vai jääkö osa aina myymättä, jolloin ostopalvelu sittenkin hyvä? Kummasta itse tykkäät enemmän ja miksi? Ymmärsin myös, että ottavat vain kauden vaatteita myyntiin, mutta mites esim. T-paidat tai tyttöjen farkkuhameet? Voiko niitä myydä nyt syksyllä vai lasketaanko kesävaatteiksi? Kaipaan selvästikin vähän kannustusta näihin myyntihommiin:)
Kommentit (21)
Minipoppoossa sen jälkeen kun muuttivat Kannelmäkeen. Mulla on jatkuvasti lapsen kaapissa laatikko ja reunasn olen laittanut monta vaatetta siellä on. Kun on 90 täynnä, vien vaatteet Minipoppooseen. Viedyistä vaatteista n 80 % on mennyt kaupaksi.
Mulla on valmiiksi täytettyjä lappuja, voin joko tehdä sitä mukaanntai kaikki kerralla. Pakko kehua, se mitä vien menee kyllä kaupaksi.
Paljon pienempi vaiva kuin huutiksessa. Ja suurempi ostoprosentti.
Enemmän rahaa saa kuin kirppiksellä, myyntihinnan päälle voi suoraan littaa komikan. Esim jos myosin housut kirppiksellä 2 eurolla, pyydän nyt 2,5.
Myyjät todella mukavia ja ostajia on ina paikalla.
Olen kahdesti myynyt. Ensin myyntitilillä, jolloin melkein kaikki meni. Hinnoittelussa oli vain niin kova homma, että toisen kerran jätin ostopalveluun. Sain saman, mitä olisin kirppiksillä saanut, mutta ilman vaivaa ja pöytävuokraa. Mutta minulla ei ollut mukana kalliita merkkivaatteita. Ne myyn aina Huutiksessa.
Hmmm, kävin minäkin nettisivuillaan ja sielähän on ihan puoli-ilmaista tavaraa, joten jos noista hinnoista saa myyjä sen 40% niin aika halvalla menee. Ostajan markkinat kyllä, sillähän tuo homma tietysti pyörii ja business kannattaa.
Olen vienyt myytäväksi. Mutta ei sieltä mitään saa. Pussillinen hyvää laatuvaatetta, mukana ulkovaatetusta 20 euroa... Mutta kun ei aina ehdi kirppikselle tai laittaa huutonettiin.
Hyvä tapa kierrättää helposti. Ei tosiaan varmaankaan sama tuotto kuin jos myisi itse kirppiksellä tai netissä, mutta jos on tavoite vaan päästä pieneksi jääneistä eroon niin sitten oikein hyvä. Liikkeestä on myös helppo etsiä jotain tiettyä kun vaatteet ovat koon mukaan järjestyksessä, ulkovaatteet yhdessä paikassa, sadetakit toisessa jne.
vie lapseni vaatteita Minipoppooseen.
Mulla sama kokemus, vein talvitakkeja ja haalareita yhteensä 6 kpl ja sain 30 euroa.
Kaikki merkkituotteita Luhta, Bogi.....ja viimesen päälle siistejä, niistä ei olisi voinut ees sanoa, onko ne ollut käytössä.
TÖRKEÄÄ ALIHINNOITTELUA!!!!!!!!!!!!!!!
Paikka mainostaa, että myyvät uudenveroisia merkkivaatteita, itse en löytänyt ainuttakaan vaatetta, jonka olisi tyttöni päälle laittanut.
EI KOSKAAN ENÄÄ.............
Moi,
tällainen vanha viestiketju löytyi. Onko uusia kokemuksia Minipoppoo ostopalvelusta? Sain nimittäin juuri tarpeekseni myyntitilistä, hirrrrveä homma ja kaupaksi meni ehkä 20%. Ja ei, en pyytänyt liikaa, mutta ilmeisesti aika ja paikka oli tällä kertaa huonot, aiemmin on mulla kauppa käynyt hyvin. on kuitenkin hyväkuntoista laatuvaatetta, en ainakaan ihan suorilla haluaisi UFF:lle vielä viedä. Mutta vähän siis ihmetyttää nuo ukaasit sivuilla eli "huippukuntoista, uudenveroista laatuvatetta, joka pitää tutkia tarkkaan kotona kirkkaan lampun alla"... Nauraakohan ne sieltä ulos, jos joku tahra sattuisikin löytymään vaatteesta, huih ;)
Mä olen vienyt muutaman kerran sinne ja ihan tavallisia vaatteita ottavat vastaan. Tahroissa ovat tarkkoja mutta se nyt tuskin mikään ihme on? Kaikki hyväkuntoinen nykyajan vaate on kelvannut. Sinne varmaan kärrätään sellaista tavaraa, että pitääkin olla tarkat ukaasit. Kaikki kun ei varmaan ymmärrä mikä on sellaista, jota muut haluavat ostaa..
Saisivat olla tarkempia. Siellä on ihan kulahtaneita vaatteita. Trikoopaitoja jotka on pesty lyhyiksi ja leveiksi. Kovia koppuraisia farkkuja. Vaatteita, joista ompeleet purkautuvat. Vanhaa rääsyä, vaikka eivät muka ota yli 5 v vanhaa.
Mä melkein meinasin tarjota tonne vaatteita, mut se niitten tyyli on jotenkin niin ylimielinen, et päätin etsiä toisen paikan vaatteiden kauppaamiseen.
Kirpputoriksi ovat mielestäni liian kranttuja vaatteiden suhteen. Näin syksyllä eivät esim. ottaneet ollenkaan myyntiin hyväkuntoista lyhythihaista Marimekon bodya eivätkä lähes uutta vastaavaa Legon mekkoa, joka ei edes ollut ns. kesämekko. Ehkä olen ollut sitten väärässä, kun olen ajatellut että merkkivaatteet menevät kaupaksi jatkuvasti (muualla tuntuvat menevän)... Kiertelin läpi liikkeen tarjonnan ja totesin, että ovat ottaneet paljon huonokuntoisempaakin tavaraa myyntiin. En aio toista kertaa enää käyttää tätä paikkaa vaatteiden myymiseen. Iso miinus myös siitä, ettei heillä ole ainoatakaan parkkipaikkaa asiakkaille.
Uudistuivat nyt ostopalvelun kilohintaiseksi, jotta saisivat myyntihintoja alemmas. Right, hinnat nousseet ihan perus tavarallakin.
muutama vuosi sitten mulla oli pöytä minipoppoossa konalassa vuokralla 10pvää ja tienasin hiukan 1100E, eli todella hyvin mielestäni.
Löysin tällaisen ketjun. Oletteko vieneet vastetta myyntiin tuolla kilohinnalla? Oletko ollut tyytyväinen saamaasi hintaan?
Ovat ilmeisesti muuttaneet, onko siellä parkkipaikkoja enemmän, edellisessä paikassa Kaaren vieressä ei ollut kyllä ainoatakaan!
Entä palvelu?
Mietin tässä minne nämä vaatteeni kättään, kiitos jos joku jaksaa vastata!
mulla on päässä minipipo.
down ehdottomasti down eikä koskaan enää up.
Minä kävin tarjoamassa jättikassillista uudenveroisia merkkivaatteita heille myyntiin. Ensinnäkin palvelu oli hieman nihkeää ja toiseksi vaatteet hinnoiteltiin niin törkeästi alakanttiin etten jättänyt heille mitään myyntiin.
Esim. tarjosivat vuosi sitten ostetusta Tintun asukokonaisuudesta (housut,huppari ja hattu) 15e, josta olisivat maksaneet minulle 40% eli 110e asukokonaisuudesta olisin saanut itselleni hulppeat 6e. Ja sama linja jatkui kaikissa merkkivaatteissa (Burberry, Gymboree, Gant).
Eli en voi suositella ja itse myyn jatkossakin vain huuto.netissä ja tori.fi:ssä. (Joista tuo jälkimmäinen kyllä vetää tällä hetkellä parhaiten)