Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen matkustanut ulkomaille viimeksi vuonna 2004

Vierailija
29.08.2012 |

Kävin silloin työmatkalla Saksassa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö matkustelu kiinnosta vai onko muita syitä? Eihän se mikään pakko tai itseisarvo käsittääkseni ole.

Vierailija
2/17 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin just välimerellä, jouluksi mennään kaukoitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri muutama päivä sitten tultiin lomamatkalta. 3 uutta lomaa tiedossa.

Kaikki ei tykkää. Jotkut satsaa autoon, lemmikkiin, sisustukseen, pihaan jne.

Vierailija
4/17 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen joutunut pitämään pitkiä taukoja matkojen välissä tosin en ihan noin pitkiä mutta pisin väli etten käynyt Tukholmaa pidemmällä oli 7 vuotta. Taloudellisista ja perhesyistä.

Vierailija
5/17 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai eikö huvita / rahat riitä?

Minä tulisin hulluksi, jos ei olisi matkoja suunnoitteilla. Ihan hotellimatka Tukholmaankin kelpaa oikein hyvin, jos ei kauemmaksi ehdi.

Vierailija
6/17 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut tänään lähdetään illalla Turkkiin viikoksi koko perheen voimin (4 lasta).

Pikkasen perhosia vatsassa jo.

Vierailija
7/17 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kauhean arka matkustelemaan yksin kun on paniikkihäiriötä ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa, ja koska olen aina ollut sinkku ei ole tullut matkalle lähdettyä vaikka tekisi mieli. Mutta tosiaan yksin en pysty, en selviäisi millään siellä kun kotipiireissäkin tekee tiukkaa.

Vierailija
8/17 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on käyty ulkomailla n. 5 vuoden välein jos Viroa ja Ruotsia ei lasketa...Virossa ehkä 2 krt vuodessa ja Ruotsissa harvemmin.

No, nyt asutaan Keski-Euroopassa ja edelleen käydään vain naapurimaissa ehkä pari kertaa vuodessa :)

Vierailija
9/17 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis rahaa, menisin kyllä..

Vierailija
10/17 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai eikö huvita / rahat riitä? Minä tulisin hulluksi, jos ei olisi matkoja suunnoitteilla. Ihan hotellimatka Tukholmaankin kelpaa oikein hyvin, jos ei kauemmaksi ehdi.

Vaimon mielipide on että ei matkusteta, vaikka minä haluaisin. Ja häntä ei saa ylipuhuttua millään. Rahaa olisi matkustamiseen useamminkin mutta vain säästöluokan omatoimimatkoihin, eli max 3 tähden hotelleihin ja liikkumiseen julkisilla kulkuneuvoilla ja halpalennoilla. Rantalomat eivät kiinnosta lainkaan, meillä on kesämökki omalla rannalla joten emme kaipaa rannalla löhöilyn vuoksi Thaimaahan emmekä Kanarialle. Kotimaan kylpylöissä olemme piipahtanet joskus talvella.

Kävimme tosdellakin Itävallassa Wienissä sekä yhdessä pikkukaupungissa reilu vuosi sitten ja sain vaimon silloin ylipuhuttua koska täytin pyöreitä vuosia ja äitini maksoi matkan.

Ne Tukholman matkamme eivät ole sisältäneet hotellissa yöpymistä valitettavasti, vain max 5 tuntia maissa laivan pysähdyksen aikana.

Vierailija
11/17 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos puoliso on samaa mieltä. Meidän perheessä taas on sellainen tilanne että toinen haluaa matkustaa ja toinen ei. Ja eron partaalla ollaan. Okei, siis toinen voi matkustaa yksin tai lasten kanssa, mutta jos lapset on pieniä niin kyllä musta lomia ois kiva perheenä viettää. Eli olkaa onnellisia jos ootte samaa mieltä puolison kanssa, on se sitte matkustamista tai ei.

Vierailija
12/17 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään lentämistä ja laivalla matkustamista. Siis todella pelkään: näen painajaisia etukäteen, enkä saa nukuttua laivalla.

Pitäisi matkustaa perheen kanssa. Se maksaa liikaa, eikä lasten kanssa todennäköisesti pystyisi nauttimaan mistään kiinnostavasta. Kaksin mieheni kanssa en halua matkustaa, koska pelkään että kuolemme matkalla ja lapset jäävät orvoiksi. Yksin en halua matkustaa, koska en ole käynyt juuri missään ja tarvitsen jonkun tuekseni.

Matkustaminen maksaa mielestäni liikaa siihen nähden, että siitä ei jää mitään "käteen". Tuntuu ihan hirveältä laittaa monta sataa matkalippuihin, sen sijaan kukkapenkkiin upotan saman summan surutta :)

Siinäpä ne keskeiset syyt. Voisi kai lisätä, ettei ulkomaanmatkalle lähteminen oikeastaan koskaan tule edes mieleen, kun mietitään lomatekemisiä.

ap

Vierailija
13/17 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehestäni olisi kiinni, oltaisiin matkusteltu enemmän. En ole koskaan pystynyt suhtautumaan mitenkään innokkaasti matkalle lähtemiseen, mies puoliksi pakotti minut lähtemään tuolle työreissullekin.

ap

Vierailija
14/17 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen ei ole minusta mukavaa.

Lapsuudenperheessä matkusteltiin, viimeinen matka oli tuo 1983 New Yorkiin, se oli 10-vuotissynttärilahjani.

Teini-ikäisenä sain sitten jo jäädä kotiin, vaikka muu perhe reissasi.

Matkustaminen ei vain ole mun juttuni. Rahanpuutteesta ei ole kyse.

Vierailija
15/17 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan että kun mainitset nuo pelot lentämistä ja laivoja kohtaan, hintaongelmat jne niin onko niin että nämä rajoitteet estävät sinua matkustamasta vaikka muuten tykkäisit, vai oletko niitä joita ei oikein huvittaisi varmaan matkustella vaikkei pelottaisi ja rahaakin olisi?

Vierailija
16/17 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitan rahat mieluummin lapsiini, kotiin ja lemmikeihin. Pelkoja ei ole, rahat varmaan järjestyisi, mutta kiinnostus puuttuu täysin. Inhoan pakkaamista, matkustamista, reissussa ryytymistä ja sitä kaikkea sellaista. Kotona on parasta olla, mun mielestä. Itse asiassa olen sellainen nainen, että en haluaisi matkustaa, vaikka joku maksaisi matkani :D Näin erilaisia me ihmiset siis olemme.

Vierailija
17/17 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman pelkoja ja rahan rajallisuutta jäisi vielä kolmas syy: lapset. En yhtään pysty kuvittelemaan, että reissussa olisi hauskaa kolmen pienen lapsen kanssa. Menisi rahat ja matka ihan hukkaan, kun ei voisi rauhassa käydä missään museoissa ja nähtävyyksissä.

Mikään rantaloma ei kiinnosta missään suhteessa. Kiinnostaisi kyllä käydä tutustumassa esim. Euroopan vanhoihin kaupunkeihin. Ehkä sitten, kun ei ole enää kakaroita mukana raahattaviksi eikä omalla kuolemalla ole enää niin väliä = eläkkeellä ;D

ap