Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jenkeissä 3,5-kiloinen vauva iso?

Vierailija
29.08.2012 |

Kattelin just Vauvan tarinaa, ja siinä syntyi 3,49 kg painava ja 48 cm pitkä poikavauva, josta lääkärit totesivat, että onpa iso poika. Siis ihan keskikokoinen vauva, vähän normaalia lyhyempi (ainakin Suomessa olisi). Syntyykö siellä tosiaan ihan minivauvoja vaan?

Mitähän siellä olisi tuumattu meidän 4,2-kiloisesta ja 54 senttiä pitkästä pojasta? ;)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse painoin 3,7kg. Pituutta en muista.

Esikoinen oli taasen 4,5kg ja pituutta 53cm.

Vierailija
2/10 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kääntäjillä ei ihan mene paunat ja unssit oikein. Ja samoin on jalkojen ja tuumien kanssa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja painoi 3550g. Tuntui että synnärillä kaikki päivittelivät että miten iso vauva.

Vierailija
4/10 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnytin toisen vauvani joka painoi 3650 g Espanjassa ja kyllä sen vauvan kokoa oikein joukolla päiviteltiin, ja sitä miten pullea oli. Ne paikallisten lapset oli semmoisia aika hoikan näköisiä ja mun lapsi monien suomalaisvauvojen tapaan todella pyöreäposkinen palleroinen.

Vierailija
5/10 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnytin toisen vauvani joka painoi 3650 g Espanjassa ja kyllä sen vauvan kokoa oikein joukolla päiviteltiin, ja sitä miten pullea oli. Ne paikallisten lapset oli semmoisia aika hoikan näköisiä ja mun lapsi monien suomalaisvauvojen tapaan todella pyöreäposkinen palleroinen.

En oo koskaan ajatellut että suomalaiset lapset olisi isoja, tosi jännä juttu. Luulin että vauva kuin vauva, mistä tahansa on n. 3-4 kg. Siis jos ei nyt mistään kehitysmaista puhuta.

Vierailija
6/10 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti kiinnostaa niin varmaan jostain loytyy syntymapainot tilastoituina.

USA-mamma

Vierailija
7/10 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehka on sellainen kulttuuriero etta kehutaan vauvan kokoa.

Ja kyllahan sita vauvan kokoa siina syntyman jalkeen ihmetellaankin, ilmoitetaanhan paino ja pituus kaikille josta syntymasta ilmoitetaan. Vaikkei silla mitaan oikeaa merkitysta kenellekaan ole, vai?

Vierailija
8/10 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllahan sita vauvan kokoa siina syntyman jalkeen ihmetellaankin, ilmoitetaanhan paino ja pituus kaikille josta syntymasta ilmoitetaan. Vaikkei silla mitaan oikeaa merkitysta kenellekaan ole, vai?

Vierailija
9/10 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pohjoismaita yleensäkin. Sama juttu vähän kuin esim. työhevoset, jotka ovat ns. kylmäverihevosia. Ne nyt vaan ovat raskastekoisia verrattuna lämminverisiin...

Pohjoiset kansat ovat omaa tyyppiään, jota ei oikein voi verrata muihin. Meillä pohjoismaalaisilla on omat piirteemme.

Vierailija
10/10 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten täällä isompia myös, jos kerran vauvatkin? Kuka osaa sanoa, itse en ole paljon matkustellut niin en osaa arvioida.

Ainakaan jenkeissä ei äidit varmaan ole sen hoikempia :)