Pyysin kavereilta rahaa lapseni synttärilahjaksi - mitä mieltä olet?
Kutsuin ystäväperheet lapsineen lapseni synttäreille, ja kuten meidän porukassa on tapana, he kysyivät, mitä haluamme lahjaksi. Meillä ON KAIKKI, mitä lapsi tarvitsee. Mietin asiaa pitkään enkä keksinyt MITÄÄN, mitä olisin voinut heille antaa lahjavinkiksi. Selitin asian ja sanoin, että jos heille sopii, pieni rahasumma on ihan OK. lapsi voi sitten myöhemmin käyttää ne rahat mihin haluaa (lapsi 9 v.)Enkä halunnut sanoa, että tuokaa mitä itse keksitte, koska säilytystilamme ovat hyvin rajalliset.
Nyt minulla on hirveä morkkis. Tuntuu niin mauttomalta pyytää rahaa. Hävettää niin, että en teidä, miten olisin vieraiden kanssa, kun ne tulee. Tuntuu, että pitää jotenkin "hyvittää" tai pehmentää tämä rahan pyytäminen. Mitä ajattelisin, jos olisit meidän vieras? Kyseessä eivät ole minun läheiset kaverini.
Kommentit (22)
että siitä ei sitten tiedä, mihin se menee. Äidin meikkeihin vai isän kaljoihin?
Menet synttäreille, annat syntympäiväsankarille parikymppisen käteen, niin tosissaanko meinaat, että juhlien jälkeen vanhemmat tulee, nappaavat lapselta setelin kädestä ja ajavat nauraen kaljakauppaan??
Rahan sijasta olisitte voinu toivoa lahjakorttia