Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saako työnantaja pakottaa pitämään kertyneitä..

Vierailija
28.08.2012 |

..lomia hoitovapaalla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantsii kysyä ammattiliitosta asiasta.

Vierailija
2/6 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajahan loppupeleissä voi määrätä, milloin lomat pidetään. Valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta esim. äitiysloman ja hoitovapaan välillä voi ja sitten hoitovapaapätkien välissä.

Vierailija
4/6 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen hoitovapaalle jäämistä. Näin ainakin minulla.

Vierailija
5/6 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni lomat tulee pidettäväksi vanhempainvapaan jälkeen. Ennen hoitovapaalle jäämistä. Näin ainakin minulla.

Vierailija
6/6 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisellä sektorilla voit olla oikeasti yhtäaikaa sekä vuosilomalla että hoitovapaalla. Ja niinhän kannattaakin - saa sekä kotihoidontuen että loma-ajann palkan. Kyllä, tämä on totta!

Työantajan tulee järjestää tyäntekiälle mahdollisuus vuosilomaan, jos tyntekijä ei itse huolehdi lomien pitämisestä, joten siinä suhteessä työnantaja voi määrätä loman ajankohdan. Yleensä ne sovitaan kuitenkin yhdessä.

Itse olen jäänyt suoraan vanhempainvapaalta aina hoitovapaalle JA noin kuukaudden vuosilomalle - saa siis kh- tuen ja palkan kuukauden ajan molempia. Lisäksi siinä on se etu, että jos on yt:t käynnissä niin hoitovapaalainen on suojassa irtisanomisilta (joskaan ei 100% varmuudella).

Kuntapuolen työpaaikoissa/valtioln töissä homma toimii eri tavalla, joten siihen en kommentoi kun en siellä ole koskaan ollut töissä,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi