Mistä voi johtua huomattavan tummat renkaat nuorella tytöllä silmien ympärillä ja
Kommentit (10)
Kun on tulossa kipeäksi. En tiedä mistä johtuu!
mielestäni todella tummat silmänalukset ja siihen ei ole todellakaan vaikuttaneet unet ym. Ne vain on..sama miten elää :(
Oli myös lapsena, eli on ihan geneettistä. Tosin jos ovat todella pahan näköiset, niin silloin minulla on silmätulehdus. Lapsillani nuo renkaat/ pussit korostuvat aina sairauksien ja allergian yhteydessä.
Minulla vaikuttaa myös nukkumisasento silmäpusseihin. Jos nukun vatsallani, ne näyttävät heti pahemmilta.
usein silmäpussit ja tummat silmänympärykset.
Oli sellaiset tänäkin aamuna, vaikka nukkui viime yönä 14 tuntia putkeen...
Voisko olla että oksentelee ruokansa? Tarkista nilkat,onko niissä turvotusta ja hampaat.
Lääkäri sanoi, että syy on perinnöllinen, eikä sille oikein mitään voi (paitsi yrittää peittää meikillä).
Silmäpusseista en sen sijaan onneksi ole koskaan kärsinyt.
t. äiti 40 v.
Mulla on ollut pienestä pitäen mielestäni todella tummat silmänalukset ja siihen ei ole todellakaan vaikuttaneet unet ym. Ne vain on..sama miten elää :(
Geenit, valvominen, elämäntavat, allergia...
Itselläni myös suolainen ruoka saa silmäpussit aikaiseksi.
Lapsi ei saa nukutuksi tarpeeksi, kun elämä on levotonta, pelkää äitinsä puolesta ja joutuu olemaan vastuussa sisaruksista ja/tai eläimistä. Tällaista ainakin olen sivusta seurannut. Silmäpusseilla voi olla yhteyttä myös suolaiseen ruokaan.