Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten jaksaa kaikkea kun on raskaana?

Vierailija
28.08.2012 |

odotan 1. lastani ja olo on iltaisin toiden jalkeen aivan vetamaton.

Opiskelen toiden ohessa, joten iltapuuhina pitaisi jaksaa lukea tenttikirjoja, olisi vaatteiden pesua/ silitysta, ruuanlaittoa tms.

Miten ihmeessa te raskaana olevat jaksatte hoitaa kaiken kunnialla? Minua jo uuvuttaa ja olen viela 6kk pitaisi jaksaa ponnistella. Olenko ihan pullasorsa vai onko normaalia, etta on kovin vasynyt iltaisin eika keskittymisesta tule mitaan?

Varmaan helpottaisi kun nukkuisin oisin, enka heraisi pissille vah. kerran. Mutta kun vahan valia pissittaa ja janottaa jatkuvasti.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskiraskaus on helpompaa, saatat olla yhtäkkiä elämäsi kunnossa.

Jos väsyttää, niin älä silitä ja syötte eineksiä. Laitat jalat ylös ja mies hierokoon niitä. Harva nainen nyt on elämänsä aikana kovin montaa kertaa raskaana.

Vierailija
2/14 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskiraskaus on helpompaa, saatat olla yhtäkkiä elämäsi kunnossa.

Jos väsyttää, niin älä silitä ja syötte eineksiä. Laitat jalat ylös ja mies hierokoon niitä. Harva nainen nyt on elämänsä aikana kovin montaa kertaa raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen kolmannes väsyttävää aikaa.

onhan hemoglobiini hyvä?

Voimia. :)

Vierailija
4/14 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhersin jo itkua kun on tentti tulossa, enka jaksa lukea niinkuin aiemmin jaksoin.

Kavi sama mielessa, etta onko veriarvo/sokeri kohdillaan ja kavinkin eilen verikokeissa. Tuloksia pitaisi tulla viim. ensi vkon alussa... Tietaa sitten ainakin etta selittyisiko vetamattomyys niilla.

Tuntuu vaikealta arvioida, mika on normaalia ja mika ei, kun on 1. raskaus niin kaikki on uutta ja kroppa tuntuu reagoivan ihan oudosti (vessassa ramppaus, ilmavaivat, turvotus jne. vaikkei se ruokakaan niin erikoisesti ole muuttunut).

Kiitos viela,

ap

Vierailija
5/14 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuppaa olemaan kropalle sellainen mullistus ettei toista samanlaista taida olla... Ne kuuluisat hormonit saa ihmeitä aikaan. Tee se minkä jaksat ja that's it. Älä yritä tehdä enemmän kuin kroppa jaksaa. Itse olin alkuraskaudessa niin vietävän väsynyt, en jaksanut mitään. Nukuin yöllä helposti 14 tuntia ja silti väsytti niin että piti mennä päikkäreille. Keskiraskaudessa se todennäköisesti helpottaa niin kuin jotkut on jo sanoneetkin. Itse painoin keskiraskaudessa menemään ihan muutaman tunnin yöunilla ja energiaa riitti vaikka kuinka!

Vierailija
6/14 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 6kk poika, ja uusi raskaus aluillaan, oksettaa väsyttää ja kaikkea siltä väliltä... Hyvää totuttelua kahden lapsen arkeen! Sinulla se vielä on helppoa..!

Vierailija
7/14 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliväli ja loppu on mennyt paljon helpommin. Olenkin sitten vetänyt reippaasti viikolle 42 + ennen synnytyksiä. :)

Ota rennommin siinä, missä voit. Ansaitset helpotuksia.

Vierailija
8/14 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni toinen raskaus loppumetreillä ja vihaan tätä paksuna oloa yli kaiken. Mitään ei kertakaikkiaan jaksa ja pysty tekemään. Toisille sattuu ne huonot kortit tässä raskaus asiassakin ja ottaa kovemmala kuin toisilla. Itelläni vaan vähän pakkokin olut jaksaa, kun yksi pieni kuitenkin päivisin hoidettavana. Tee se minkä jaksat. Mene omien rajojesi mukaan. Synnytyksen jälkeen jaksaa taas.

Vierailija
9/14 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös loppuraskaus... :) Mutta tosiaan pian koitata keskiraskaus ja silloin monesti enrgiaa riittää. Teet minkä jaksat ja lopun aikaa lepäät ja nautit raskaudestasi! Pian tunnet vauvan liikkeetkin ja se on ihmeellisen ihanaa!

Vierailija
10/14 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lepää tarpeeksi! Mulla toinen raskaus nyt alussa, välillä väsyttää ja erityisesti viikonloppuisin nukun lapsen kanssa yhdessä päikkärit. Siivous ja muu taloudenhoito jäänyt nyt vähemmälle... Ehtiihän sitä. Pidä huolta itsestäsi!

Vierailija
11/14 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä olen joka kerta ollut ihan kanttuvei koko raskauden ajan. Olo kirjaimellisesti paranee jo synnytyssalissa, heti kun vauva on syntynyt. Mulla on hyvä terveys muuten, hoikka jne.

Ja siis: raskaana olo voi olla raskasta.

Mulla on raskauksiin liittynyt vaikka mitä ongelmaa, mutta vauva-ajan olen jaksanut tosi hyvin. Älä sitä pelkää.

Vierailija
12/14 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4000 IU/day (100µg/vrk( is recommended for pregnant women as safe and effective in producing a 50% reduction in many comorbidities of pregnancy such as preeclampsia and preterm labor. These results are from a randomized clinical trial done by Dr. Carol Wagner and Dr. Bruce Hollis of the Medical University of South Carolina. Dr. Wagner is interviewed here about that trial.

Vierailija
13/14 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpottaa. Mulla oli ekat 11 vkoa esikoista odottaessa ihan helvettiä. Töistä lähdin joinakin päivinä tunnin pari aiemmin, koska olisin nukkunut pystyyn. Nukuin nukuin nukuin. Sitten kun helpotti niin jaksoi taas toimia ihan normaalisti

Vierailija
14/14 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muut jo sanoi niin toi kyllä helpottaa pian, vaikka nyt ehkä tuntuisi että siihen menee ikuisuus.

Toisekseen tenteistä tulee uusintoja. Sulla on nyt ihan oikea syy olla lukematta, et ole lusmu jos et saa luettua. Aina ei pysty. Yritä hyväksyä että tentit ei nyt ehkä mene ekalla kerralla läpi tai ainakaan hyvin arvosanoin ja suo se itsellesi. Sä oot raskaana, se on nyt tärkeintä. Eläkkeellä et todennäköisesti muistele näitä tenttejä ja niiden epäonnistumisia, vaikka ne nyt tuntuukin isoilta asioilta. Raskautta sen sijaan saatatkin muistella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä