Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä koirarotu sopii allergiaperheeseen?

Vierailija
28.08.2012 |

Harkitsemme koiran hankkimista, mutta perheessä on yksi astmaatikko ja kahdella muullakin eläinallergiaa (lähinnä kissat). Tiedän kuitenkin, että myös allergiaperheissä on koiria, eivätkä kaikki rodut allergisoi yhtä paljon. Kuulisin mielelläni kokemuksia, koska jos koiran hankkii, on siitä sitten vaikea luopua jos sitä ei voikaan pitää.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut allerginen kaikille tapaamilleni koirille, kuulin jostain että samojedin erittäin paksun aluskarvan takia hilsettä ei juurikaan irtoa ja siksi se sopii allergikko perheisiin. Meillä on samojedi ollut ny muutaman vuoden ja mitään oireita en tästä rodusta saanut. Rotu sopii myös todella hyvin lapsiperheisiin koska on todella lapsirakas.

Vierailija
22/32 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläinallerginen astmaatikko. En etenkään kun kyse on lapsesta. Meitä on kyllä moneen junaan...

t.lapsesta asti astmalääkitystä syönyt eläinallergikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

allergikko ei välttämättä ole allerginen kaikille koirille. Mutta jos allergia on oirehtiva (ei pelkästään testissä todettu), niin on sulaa hulluutta lähteä kokeilemaan omalla koiralla.

Hyvä, että teillä on asiat hyvin nyt. Minulla on kunto ja psyykkinen puoli olleet oivat ilman koiraakin.

Vierailija
24/32 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsella sitä lastas joka yrittää vetää tukehtumaisillaan henkeä kun on saanut koirasta pahan astmakohtauksen.

Kannattaa ainakin muistaa hyvin ulkoa hätänumero!

t. astmaattisen ihmisen kaveri

Vierailija
25/32 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira pitäisi valita sen perusteella, miten sen todennäköinen luonne sopii talouteen, harrastuksiin, asuinympäristöön ja niin edelleen - ei hilseen määrän perusteella!

Voi jessus. Jos tämä on tosiaan kriteeri, niin ottakaa oikeasti joku heppoinen sylikoira älkääkä missään nimessä vehnäterrieriä tai samojedia.

Vierailija
26/32 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että astmaperheissä on koiria, eikä meidänkään astmaatikko ole kertaakaan koira(tai kissa)taloudessa saanut ahdistusta. Itse olen allerginen kissoille, mutta minulla on ollut Labradorinnoutaja, jolle en ollut allerginen.

Oikeita kokemuksiako kaipaat? Tässä. Ei mikään. Mistään rodusta ei voi mennä takuuseen. Itselleni nämä allergiaystävällisiksi mainostetut rodut aiheuttavat kamalat oireet.

Vierailija
27/32 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näitä oikeita kokemuksia!

"Oikea" kokemus on, että jollekin sopii rotu, joka toiselle ei sovi ollenkaan. Se, että jollekin sopii jokin rotu, ei siis merkitse sitä, että se sopisi teille. Mutta tätähän on täällä toistettu loputtomiin. Enempää rautalankaa en minäkään osaa käyttää.

Testata voitte aina, jos eläimen hyvinvointi on toissijaista omiin haluihin nähden.

Vierailija
28/32 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava peheellä on astmaa ja heillä on Labradoodle. Ei ole aiheuttanut allergia oireita kellekkään.

Vierailija
29/32 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava peheellä on astmaa ja heillä on Labradoodle. Ei ole aiheuttanut allergia oireita kellekkään.

Astma ja allergia eivät ole yksi ja sama asia sitten.

Vierailija
30/32 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havannankoira.

Meidän koko perhe on allerginen eläimille, mutta tästä rodusta ei tule äidilleni ja siskolleni ollenkaan allergiaa. Sen sijaan mulle koira aiheuttaa jonkun verran allergisia oireita, mutta ei läheskään niin paljon kun muut rodut. :)

Vierailija
31/32 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on eläinallergiaa usealla, tosin ei pahasti kellään. Viitisen vuotta sitten otettiin bichon eikä hetkeäkään olla kaduttu! Maailman ihanin koira. Välillä nenää kutittaa vähän mutta siinä se.

Vierailija
32/32 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AUSTRALIAN LABRADOODLE

Se on kulma auttanut monia allergia ja astmaperheitä.

Itselläni ei ole koiraa mutta meidänkin perheessä on yksi allergikko ja jos koiran ottaisin se olisi ehdottomasti tämä:). Ne ovat vaan suhteellisen kalliita, suurin piirtein 2200€ molemmin puolin! Luonne ja terveyskin tuntuu olevan aika kohdallaan, joten aika täydellinen koira...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän