Vinkki: Jos lainaat rahaa kaverille tai sukulaiselle "avuksi" niin älä koskaan lainaa ilman korkoa
Moni lainaa rahaa ystävilleen ja sukulaisilleen "auttaakseen" tai "ihan vain avuksi" mutta jos ihmiset täällä haluavat oikeasti tulla täällä rikkaiksi niin elkää koskaan lainatko toiselle ihmiselle rahaa ilman korkoa. Esimerkiksi jos lainaat 5e niin pyydä takaisin 10e, jos lainaat 10e pyydä takaisin 20e tai jos lainaat 50e niin pyydä takaisin 100e. Näin kaksinkertaistat sen rahan määrän jonka lainasit kaverillesi tai sukulaisellesi.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että kukaan lainaa mitään 50% korolla?
Yleensä lainaajat on addikteja joten kyllä. Itse työttömänä tienaan muutamia ylimäärisiä kymppejä kuussa lainaamalla kavereille korolla.
Oikea vinkki: jos haluat yrittää turvata lainasi, tee velkakirja. Tosin, varaudu menettämään suhteesi kun lähdet oikeuden kautta perimään saatavia. Tosin, siinä vaiheessa se suhde on varmaan muutenkin about nolla jos lainaillaan rahaa eikä makseta takaisin.
Vielä parempi vinkki: älä lainaa rahaa.
Mä en lainaa rahaa vieraille ihmisille, enkä myöskään halua hyötyä rahallisesti ystävieni puutteesta. Viinaan, pelaamiseen tms taas en lainaa yhtään kenellekään.
Kannattaa lainata sellaisille ihmisille, joista haluaa päästä eroon. Jos laina maksetaan takaisin, se ei haittaa. Jos taas ei makseta, silloin on todennäköistä että henkilö alkaa välttelemään lainaajan seuraa, ja se menetetty rahasumma on toivon mukaan pieni hinta siitä, ettei tarvitse enää katsella ko tyyppiä.
Kun puhutaan jostain 10 eur tai 20 euron pikkurahoista, niin aivan sama maksaako takaisin.
Ensimmäinen sääntö on että älä lainaa rahaa kenellekään, edes läheisille koska siinä on aina riski että se pilaa välit jollain tavalla.
Koronkiskonta on laitonta. Enkä lainaa yleensä kellekään, omia lapsia autan en lainaa.
Kokeileppa tehdä sopimus, että pyydät palvelusta /työsuorituksia ennen rahan antamista. Usein tämä ei käykään. Vaikka kyse olisi jostain helposta hommasta asianosaiselle.
"Saat 50, kun katsot meidän muksuja 4 tuntia."
Kavereille ja sukulaisille ei saa ikinä lainata rahaa.
Jos lainaat niin lainaa vain sen verran minkä olet valmis menettämään.
Voin lainata kerran tai kaksi suht järkevän summan (ei mitään suurta summaa). Ja jos en rahaa saa kohtuullisessa tai sovitussa ajassa takaisin, niin en lainaa sen jälkeen mitään. Ruokaa voin antaa että hengissä pysyy jos on tosi tiukka tilanne, mutta rahaa ei enää tipu.
Itse lainaan vain vaimolle, enkä ota mitään korkoa.
Niin kuin Trump lakimiehelleen tai lakimies Trumpin puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, mutta aloituksen korkoprosentti on 100.
On kerrottu, että monet juutalaiset olisivat muun muassa sen vuoksi niin menestyneitä, että lainaavat sukulaisilleen/perheenjäsenilleen pyyteettömästi rahaa kun apua tarvitsevat. Eivätkä potki lapsiaan pois kotoa heidän täytettyä 18 vuotta.
Itse lainaan rahaa kaikille rahaa ilman korkoa, Juuta Lainetta lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lainaajat on addikteja joten kyllä. Itse työttömänä tienaan muutamia ylimäärisiä kymppejä kuussa lainaamalla kavereille korolla.
No niin. Laitahan kiljupöntön kansi jo kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, mutta aloituksen korkoprosentti on 100.
Ei kerrottu laina-aikaa. Jos pääoma on 10e, korko 10e ja laina-aikaa 20v, niin vuotuinen korkoprosentti on 0.5%.
Lainaan rahaa aina korottomasti. Luotan ystäviin, lähisukulaisiin ja puolisoon sen verran että tiedän saavani rahat takaisin. Kaukaisemmille tuttaville en lainaisi rahaa ollenkaan, korolla tai ilman.
Jos joskus saan lapsia ja olen taloudellisesti hyvässä tilanteessa niin, että voin lainata rahaa isompiin hankintoihin, esim. autoon tai asuntoon, niin sitten pyytäisin kyllä jonkin pienen nimellisen koron.