Vituttaa kasvissyöjät
Onko teidän häissä (tai häissä joissa olette olleet) otettu menussa huomioon kasvissyöjät? Suunnittelen häämenua eikä yhtään kiinnostaisi mikään kasvisvaihtoehto, ja perkeleen kalliiksikin tulee... Riittääkö joku gratiini?
Kommentit (75)
Onko teidän häissä (tai häissä joissa olette olleet) otettu menussa huomioon kasvissyöjät? Suunnittelen häämenua eikä yhtään kiinnostaisi mikään kasvisvaihtoehto, ja perkeleen kalliiksikin tulee... Riittääkö joku gratiini?
Että tiedänpä varmalla, että sinun häihisi en tule. Voit siis rauhassa tarjota yksistään niitä saarioisten roiskeläppiä, kuten olit alunperisn ajatellut.
Hei 7 :) eli aluksi mm. pastasalaatti ja muitakin salaatteja, eli nämä käyvät kasvissyöjillekin. Pääruoat mietityttää, eli tulossa jonkinlaiset perunat sekä liha&kala..mietin siis kasvisvaihtoehtoa joka sopisi perunoiden kanssa?
vaikka jotkut papu- tai linssipihvit tai vaikka dhal-kastiketta linsseistä. Kasvismureke myös yksi vaihtoehto mutta ne on huomattavasti työläämpiä jo.
falafel tosiaan myös yksi vaihtoehto, niitä saa ihan hyviä valmiinakin ainakin Ruohonjuuresta VegiDeli -merkkisiä muistaakseni. Sen sijaan ne Finduksen kaupan pakastealtaan falafelit on kuivikkaita ja pahoja.
Muuten sieltä pakastealtaastakin kyllä löytyy varsin maukkaita vegelisäkkeitä Hälsans Kök ja Terra -sarjoista. Esim. Hälsans Kökin soijanuggetit tai Terran leivitetyt soijasuikaleet vaikka tomaattikastikkeen kanssa oikein hyvä lisäke perunalle!
Että tiedänpä varmalla, että sinun häihisi en tule. Voit siis rauhassa tarjota yksistään niitä saarioisten roiskeläppiä, kuten olit alunperisn ajatellut.
Tuskin sinua on kutsuttukaan, joten voit jatkaa itujen järsintää kotonasi.
niin kärsiköön sitten ne muut kasvissyöjät ja sekasyöjät (mieti, vanhuksia ja lapsiakin ehkä joukossa!!!) niistä saarioisen pitsoista?! Oletpas itse TODELLA humaani ja hurmaava ihminen. Oikea itsekäs ilkiö!
Falafel olisi muuten hyvä, mutta kerran kun oltiin syömässä, kävi ilmi että nämä kasvissyöjävieraat ei niistä tykkää :/ ehkä kyllästyneet ylitarjontaan?
Et kylläkään ole kasvissyöjä
Vaikka sitä karjalan paistia, jos ei muuta ole tarjolla. Ja olen kyllä kasvissyöjä.
"Ettet ole kyllin luja uskossasi, oi kasvissyöjäsiskoni! Siksi halveksumme sinua ja olemme sinua parempia. Lihaa et saa IKINÄ syödä, koska se on SYNTIÄ!"
Niinhän? :)
Falafel olisi muuten hyvä, mutta kerran kun oltiin syömässä, kävi ilmi että nämä kasvissyöjävieraat ei niistä tykkää :/ ehkä kyllästyneet ylitarjontaan?
ja nämäkin on muuten tosi hyviä pannulla paistettuna:
Moni ilmoittaa, että hei, mä olen sitten kasvissyöjä. Ok. Sitten tilataan pitopalvelusta kasvissyöjille oma menu. Ja kappas vain, juhlissa nämä paskiaiset syövät kalaa ja kananmunaakin - ja ne kasviruoat jäävät syömättä ja kalaruoka loppuu kesken tai menee hilkulle, että loppuu, kun "kasvisyöjät" syövätkin kalaa. Samoin on käynyt kotona, kun on ollut vieraita ja joku ilmoittanut olevansa kasvissyöjä.
Mä en tiennyt, että kala ja kananmuna ovat kasviksia. Mä sitten viime juhlien jälkeen päätin, että ei kasvismenua erikseen, vaan syököön sitten salaattia :(
Päättäkää jo, mitä syöjiä olette ja ilmoittakaa selkeästi. Kala ei ole kasvis!!!!
Mua ei v...uta kukaan, mutta ihmetyttää. Esimerkiksi poikani rippijuhlissa huomioin karppaajat parilla vhh-suolaisella piirakalla, ja eikös siellä ollut ensimmäisenä ei-karppaajat rohmuamassa niitä ruokia - olin selvästi laittanut lapulle, että on vhh....
niin kärsiköön sitten ne muut kasvissyöjät ja sekasyöjät (mieti, vanhuksia ja lapsiakin ehkä joukossa!!!) niistä saarioisen pitsoista?! Oletpas itse TODELLA humaani ja hurmaava ihminen. Oikea itsekäs ilkiö!
Samaa ajattelin. Näille idunpurijoille kuskataan saastuttavilla lentokoneilla ja laivoilla ympäri maailmaa tofut ja soijat, mutta maalla asumiseen, jossa voi itse kasvattaa ruokansa, heistä ei kauan ole, mutta muiden ruokatapoja osataan kyllä solvata.
Sinnemäen kanssa vaan sorsaa syömään ja silleen...
Moni ilmoittaa, että hei, mä olen sitten kasvissyöjä. Ok. Sitten tilataan pitopalvelusta kasvissyöjille oma menu. Ja kappas vain, juhlissa nämä paskiaiset syövät kalaa ja kananmunaakin - ja ne kasviruoat jäävät syömättä ja kalaruoka loppuu kesken tai menee hilkulle, että loppuu, kun "kasvisyöjät" syövätkin kalaa. Samoin on käynyt kotona, kun on ollut vieraita ja joku ilmoittanut olevansa kasvissyöjä.
Mä en tiennyt, että kala ja kananmuna ovat kasviksia. Mä sitten viime juhlien jälkeen päätin, että ei kasvismenua erikseen, vaan syököön sitten salaattia :(
Päättäkää jo, mitä syöjiä olette ja ilmoittakaa selkeästi. Kala ei ole kasvis!!!!
samoin maitotuotteita. Kalaakin syöviä ei kyllä lueta enää minkään lajin kasvissyöjiksi, heille on oma termi pescovegetaristi.
<a href="http://www.halsanskok.fi/" alt="http://www.halsanskok.fi/">http://www.halsanskok.fi/</a>
ja nämäkin on muuten tosi hyviä pannulla paistettuna:
Okei no pitää tutustua noihin kun siellä oli niin monta vaihtoehtoa :) Ruoat siis kyllä tekee pitopalvelu, mutta kai niille voi jotain noista ehdottaa.
samoin maitotuotteita. Kalaakin syöviä ei kyllä lueta enää minkään lajin kasvissyöjiksi, heille on oma termi pescovegetaristi.
Ihme porukkaa, luulisi sitten vesi kelpaavan ja vaikka sienet kananmunien tilalla jos niiiin kasvissyöjää ollaan.
No sitäpä juuri :D tollanen kyllä korpeaa... onneksi tiedän sentään nämä mun kasvissyöjät oikeiksi kasvissyöjiksi eli tällaista yllätystä ei pitäis nyt tulla. Mutta ei ole ennenkuulumatonta tuollanen meininki.
Hei noi sienet on hyvä idea. Vaikka paistettuja suppiksia, niin niitä voi ottaa muutkin kuin veget. Nam! Noin itse tekisin jos siis häät on nyt syksyllä.
vuosikymmeninä kasvisruokavalioon, sillä vesivarannot eivät riitä lihantuotantoon.
Hyvähän sitä varten jo treenata ; )
Kasvisvaihtoehto riippuu siitä mitä lihapuolella on tarjolla, esim. chili con carnesta on helppo tehdä myös chili sin carne -versio, eikä ole kalliimpaa. Jos tarjolla riisi + lihaa sisältävä kastike, voi kasvissyöjille tehdä linssimuhennoksen, ja sekin tulee halvemmaksi kuin lihainen versio.
Tofulla voi korvata kalan/paistin.
Suomesta ei ihan heti vesi lopu...saati metsä. Mutta silitellään toki lisääntyjien päätä ja annetaan omastamme, kunnes kaikkialla on autiomaata.
ei paljoa lisähintaa tule jos vaikka tarjoat pastaa tms. jos siitä osa erotellaan niin että käytetään lihan sijasta tofua. Jos pitopalvelun otat niin he hoitavat tuollaisen käden käänteessä. salaateista riittää kun parissa ei ole lihaa mukana. esim. fetasalaatti ja vihreä salaatti, ei heidän ole sitten pakko ottaa tonnikala tai kinkku tms. salaattia jos eivät halua. Kyllä kasvissyöjät vatsansa tuolla saavat täyteen, lisänä leipää ja levitteitä. Meillä on muutama ystävä jotka kasvissyöjiä niin yleensä lasten synttäreille leivon fetapiirakan, ja karjalanpiirakoita voivat meidän tarjottavista syödä. panostan kuitenkin voileipäkakkuihin.. ja onneksi syövät maitotuotteita niin leivonnaiset maistuvat..
http://www.hs.fi/ulkomaat/Tutkijat+Vesipula+voi+pakottaa+ihmiskunnan+ka…
Vähän ot, mutta tuossa jutussa on ihan mielettömän herkullisen näköinen kasvisruoka-annos kuvituksena. Oikein vesi herahtaa tällä sekasyöjällä kielelle.
hyvältä kuulostaa, saahan sitä salaatillakin jo vatsaansa täytettä. esim. tomaatti-mozzarella salaatti on aika täyttävää, samoin vaikka halloumisalaatti.
Tosiaan joku kasvisgratiini voisi muillekin maistua (esim. karppaajat), ja mitäs jos sen lisäksi tulisi vaikka falafel-pyöryköitä? Ei tosin erityisen juhlavaa, mutta kauniisti koristeltuna voisi mennä...
Itse en ole kasvissyöjä, olisiko vegeillä itsellään ajatuksia?