Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SSRI-lääkkeiden aloituksesta

Vierailija
28.08.2012 |

Otin ensimmäisen Setralinin n. 5 tuntia sitten, ja vielä en aikakaan huomaa mitään kamalia sivuoireita (ehkä vähän väsyttää). Voinko jo huokaista helpoituksesta peloiteltujen aloitusoireiden suhteen, vai voiko oireet tulla vasta myöhemmin?

Kokemuksia?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista mitä sivuoioireita ko. lääkkeestä saattaa tulla mutta varmaan osa tulee (jos tulee) vasta viiveellä. En muista mikä mielialalääke väsytti alusta asti jatkuvasti. Aamusta iltaan ja illasta aamuun. Toinen lääke taas aiheutti oireita vasta lopetusvaiheessa. Ja yksilöllistähän kaikki nämäkin ovat.

Vierailija
2/27 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. pahoinvoinnista, ripulista, levottomuudesta, ahdistuneisuudesta ym ym.

nämä kyllä pelottavat - pitäisi pysyä työkykyisenä ja hoitaa lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi n. viikko sitten Sepram ja sivuoireet tuli vasta parin päivän kuluttua. Ahdistus voimistui todella paljon, väsytti aivan tolkuttomasti ja vatsa oli kuralla aamusta iltaan. Uniongelmiakin ilmeni aiempaa enemmän. Nyt, kun reilu viikko takana, alkaa noi sivuoireet ehkä jo hieman helpottaa. Vatsa edelleen kuralla ja ahdistusta ilmenee voimakkaana ajoittain, mutta jotenkin on ehkä hitusen parempi olo kuin eilen tai sitä edellisenä päivänä. Sivuoireet kestää yleensä sen 2-3 vkoa, sitten alkaa paraneminen.

Vierailija
4/27 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireet käsittääkseni heti ekan tabletin ottamisen jälkeen ilmaannu, ehkä menee muutama päivä tai viikko. Ei lääkäri tai farmaseutti mitään kertonut?

Vierailija
5/27 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ovat tullakseen eli ei ole vielä aika huokaista helpotuksesta.

Vierailija
6/27 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattavat tulla vasta huomenna tai ylihuomenna.

Minulla ahdistus lisääntyi alussa aika pahasti, mutta se kesti vain viikon-pari. Yritä se aika sinnitellä ja pyydä tukea läheisiltä, ota rennommin, pysy vaikka kotona. Kyllä se sitten helpottaa, kun lääke alkaa tehota.

Vierailija
7/27 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitusoireista yleensä, ei siitä, kuinka nopeasti ne tulee. En siis ilmeisesti voi vielä huokaista..

Vierailija
8/27 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ekan pillerin ottopäivänä. KEstivät 4 pv. Pahoinvointia, väsymystä, huimausta.

Vierailija
9/27 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/27 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Vierailija
11/27 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lihosin 25kg kun käytin ssri-lääkkeitä. Ennen niitä olin ollut aina samoissa mitoissa mutta heti kun aloitin lääkkeet niin tuli läskiä

Vierailija
12/27 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lihosin 25kg kun käytin ssri-lääkkeitä. Ennen niitä olin ollut aina samoissa mitoissa mutta heti kun aloitin lääkkeet niin tuli läskiä

Söitkö enemmän vai loppuiko liikkuminen?

Vierailija
13/27 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne lihottaa? Miksi?

Vierailija
14/27 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muistaakseni parin napin jälkeen oli pahimmat. :)

Vierailija
15/27 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin ensimmäisen Setralinin n. 5 tuntia sitten, ja vielä en aikakaan huomaa mitään kamalia sivuoireita (ehkä vähän väsyttää). Voinko jo huokaista helpoituksesta peloiteltujen aloitusoireiden suhteen, vai voiko oireet tulla vasta myöhemmin?

Kokemuksia?

olit onnekas

Vierailija
16/27 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et voi. Sivuvaikutuksia voi tulla vaikka viikon päästäkin. XD

Vierailija
17/27 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, ne aloituksen aiheuttamat sivuoireet ilmaantuvat vasta päivien kuluessa, yleensä. Jotkut toki saman tienkin, mutta ekat pari kolme viikkoa ovat sisäänajovaihetta, jolloin sivuoireet ovat olemassa, jos ovat. Sitten ne alkavat yleensö helpottaa. Positiivinen vaikutus ilmaantuu vasta parin viikon kuluessakin, joten älä heti luovuta.

Vierailija
18/27 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap hyvä, ne aloituksen aiheuttamat sivuoireet ilmaantuvat vasta päivien kuluessa, yleensä. Jotkut toki saman tienkin, mutta ekat pari kolme viikkoa ovat sisäänajovaihetta, jolloin sivuoireet ovat olemassa, jos ovat. Sitten ne alkavat yleensö helpottaa. Positiivinen vaikutus ilmaantuu vasta parin viikon kuluessakin, joten älä heti luovuta.

Mulla vielä kuukausienkin päästä huomaa muutosta parempaan mielialassa.

Vierailija
19/27 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
20/27 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muista mitä sivuoioireita ko. lääkkeestä saattaa tulla mutta varmaan osa tulee (jos tulee) vasta viiveellä. En muista mikä mielialalääke väsytti alusta asti jatkuvasti. Aamusta iltaan ja illasta aamuun. Toinen lääke taas aiheutti oireita vasta lopetusvaiheessa. Ja yksilöllistähän kaikki nämäkin ovat.

Joillekin ne lopetusoireet on kuulemma pahat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä