Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaivaako sinua tai kiinnostaako, jos tiedät jonkun olevan vain kotona?

Vierailija
28.08.2012 |

Mietitkö millä tulee toimeen jne?

Oletko päätellyt henkilön tekevän etätöitä, opiskelevan, olevan vain muuten laiska?

Mietitkö millä kustantaa asunnon, auton, ulkomaanmatkat jne.

ärsyttääkö sinua tällainen henkilö?

Ja vielä: Mitä itse tee päivät, ammattisi, tutkintosi?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheinen sukulainen. :) en jaksa edes ihmetellä,on aina ollut kotona. hänellä ei ole ammattia. ei ärsytä koska hänellä on painavat syyt olla kotona, ja myöntänyt ettei haluaisi olla. tulee toimeen kelan avulla.

Vierailija
2/34 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun muun olevan kotona, niin en mieti hänen syitään. Itse olen saanut niin paljon paskaa niskaan tästä kotona loisimisesta ettei todellakaan kiinnosta muiden tekemiset elleivät ne vaikuta jotenkin mun perheeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain tapauksissa oletan/tiedän ko. tyyppien elävän sossun (eli työssäkäyvien ihmisten) rahoilla ja tietenkin se ärsyttää. Tekis mieli välillä jättäytyä itsekin yhteiskunnan elätiksi, ärsyttää koko ajan olla toisten oleilun maksumiehenä. Itse käyn siis töissä, 3-vuorotyössä. Sosiaalialan tutkinto on.

Vierailija
4/34 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta en kerrostalossa edes tunne kaikkia naapureitani edes kasvoilta, joten miten heitä edes voisi kytätäkään. :) Aika anonyymia on elo kaupungissa. En sitten tiedä tarkoitatko jossain rivarissa tai omakotitalossa toimettomana asuvaa. Tällaiseen ihmiseen joku naapuri voisikin kiinnittää huomiota.

Vierailija
5/34 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä mieti hänestä yhtään mitään.

Niin, ellei hän sitten itse jotenkin tyrkytä sitä kotonaolemistaan, ala puhua siitä, selitellä sitä tai peräti selittää kuinka hienoa se on. Tai jollei hänellä ole jotain ilmiselvää asiaan liittyvää ongelmaa (niin, parilla tutulla on mielenterveyspuolella ongelma, joka muodostaa noidankehän kotonaolemisen kanssa: kun ei ole terve, ei pysty töihin, mutta kun ei ole töissä, seinät kaatuu päälle).

Minä olen päivisin töissä joko työhuoneella tai kotona, ammatiltani olen vanhempi tutkija ja tutkinto on FT.

Vierailija
6/34 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ap:lla on sinänsä hauska ajattelumalli, että toisten raha-asiat edes kuuluisivat hänelle. Ihmisillä on monenlaisia tulonlähteitä, ei ainoa tapa saada rahaa ole palkkatyö tai kelan tuella eläminen.

Vierailija
7/34 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oma elämänpiiri on sen verran laajempi, että ei jaksa miettiä mitä muut tekevät tai mihin heillä on varaa tai ei ole. Uskon siihen, että jokainen tekee omat ratkaisunsa omista lähtökohdistaan. En jaksa myöskään uhrata montaa ajatusta sille pohtiiko tuntemattomat miten minulla on varaa tai aikaa tehdä jotain juttuja.

Jos joku on kotona työttömänä tai työkyvyttömyyseläkkeellä, pitkäaikaissairaana tms. tuskin se on mikään kadehtimisen aihe. Kohta tulevat taas viime vuoden verotiedot ja sitten av:llakin tiedetään paremmin miksi naapuri on kotona ja milla varoilla.

Vierailija
8/34 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti jaksa kiinnostua muiden asioista tai miettiä niitä. Naapurin rouva on ollut kotiäiti koko sen ajan kun olemme naapureina olleet. Lapset ovat nyt 20 ja 17.

Yksi sopii yhdelle, toinen toiselle. Minä en kadehdi kotona olevia. Haluan käydä töissä. En jaksaisi kotona olemista päivästä toiseen. Lapsenikin ovat kaikki koululaisia

Vierailija
9/34 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta en kerrostalossa edes tunne kaikkia naapureitani edes kasvoilta, joten miten heitä edes voisi kytätäkään. :) Aika anonyymia on elo kaupungissa. En sitten tiedä tarkoitatko jossain rivarissa tai omakotitalossa toimettomana asuvaa. Tällaiseen ihmiseen joku naapuri voisikin kiinnittää huomiota.

Henkilöhän voi olla tietämättänne kannattavan nettikaupan pyörittäjä, perinnön saanut, sijoitusasuntojen omistaja tai lottovoittaja. Hän saattaa kirjoittaa kirjaa, tai jatkokertomuksia eri julkaisuihin peitenimellä. Hän saattaa tehdä lopputyötä haluamatta asiasta kertoa...

Vierailija
10/34 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuvat hulppeassa omakotitalossa, lapsia 5 koululaista, joilla on kalliita harrastuksia ja äiti on aina kotona. Miehelläkin näyttää olevan lyhyet työpäivät. Viikonloppuisin pitävät sijaislapsia (siltä ainakin näyttää, "ongelmaisen" näköisiä lapsia useana viikonloppuna pihalla jne)

Asia ei mitenkään minulle kuulu, mutta kieltämättä olen asiaa miettinyt ja kehittänyt päässäni sellaisen teorian, että ovat it-boomin aikana rikastuneet ja elävät vieläkin niillä rahoilla. (Äiti on kertonut, että silloin kun vielä oli työelämässä oli it-alalla...)

Vierailija
11/34 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän syytkin. En ymmärrä sitä,että töitä ei voi hakea,vaikka olisi työkykyinen. Tiedän kyllä millä kustantavat ylimääräiset herkut elämässään,enkä niitäkään aina jaksa sulattaa. Toisin sanoen en itse niin tekisi. Parempi ettei ajattele liikaa toidten asioita.

Vierailija
12/34 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän kysyn teidän mielipidettä? :D

Lue uudelleen kysymykset...

Vierailija
13/34 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä kotiäitiys valintaa on monet ihmetelleet... Miksi olet VAAN kotona. Kun aina nää jutut ei oo niin yksiselitteisiä. Mä eläisin mieluummin sellaista tavallista arkea. Tällä hetkellä toisen vanhemmista täytyy olla kotona, kun yksi lapsistamme sairastaa toooodella paljon. Koulusta tulee vähän väliä poissaoloja. Tänä syksynä päiviä on ehtinyt kertyä jo 6, vaikka koulua on käytynyä muutama viikko. Lääkärireissut, ensiapureissut, sairaalajaksot ym. kuuluu meidän tämän hetkiseen arkeen. Mitään tukia emme mistään saa, paitsi Kelasta alle 16-vuotiaan vammaistuen sekä tietty lapsisilisät, mutta ne nyt saa kaikki muutkin. Edes asumistukea ei meille myönnetty. Joskus harmittaa tosi paljon muiden arvostelu, kun on joku tosi rankka jakso takana. Silloin tekisi mieli sanoa, että tuu elään meidän arkea hetkeksi ja kerro sitten kuinka tästä töihin pystyis lähtemään. Mä teen itekseni (sen mitä jaksan ja pystyn) käsitöitä ja myyn niitä. Joskus jonkun euron niistä saan. Verottajaltakin asiaa kysäsin ja sain sieltä selkeet neuvot ja ohjeet kuinka voin ilman omaa firmaa tämmöstä pyörittää. On siis ihan laillista hommaa, ei pääse kukaan sitten sanomaan mitään, eikä olemaan kateellinen mun 100€ tuloista. Onpahan mustaa-valkoisella asiasta. Joten miksi olla kateellinen toisille, kun jokainen tekee ihan varmasti parhaansa jutuissaan ja päätöksissään. Joskus ne päätökset tuntuvat muista kummallisilta, mutta mitä sitten. En mäkään mene arvostelemaan toisia ihmisiä heidän päätöksissään, vaikka itse en niin koskaan tekisi. Mikä sopii toiselle, niin ei välttämättä sovi toiselle. :)

Vierailija
14/34 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi itse olen usein päivät kotona vaikka vien lapset aamuisin päiväkotiin. Opiskelen (päätoimisesti, ei mitään muutamia iltakursseja) ja istun päivät koneella tai luen opiskeluun. liittyvää kirjallisuutta (joo, nyt en tee niin, mutta lapsetkaan eivät ole kotona ja on vapaapäiväni). Voi olla, että jotain naapuria ärsyttää ihan helvetisti että "lorvii sossun kustannuksella kuitenkin". Mutta samapa tuo vieraiden ajatukset ja tutut tietävätkin opiskelun.

Samoin kuin kaikki eivät tiedä minun syitäni, en minä tiedä kaikkien muiden syitä. Eikä minulla siksi ole mitään mielenkiintoa lähteä päättämään, kenen "syyt" saan tuomita ärsyttäviksi.

Vierailija
15/34 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi itse olen usein päivät kotona vaikka vien lapset aamuisin päiväkotiin. Opiskelen (päätoimisesti, ei mitään muutamia iltakursseja) ja istun päivät koneella tai luen opiskeluun. liittyvää kirjallisuutta (joo, nyt en tee niin, mutta lapsetkaan eivät ole kotona ja on vapaapäiväni). Voi olla, että jotain naapuria ärsyttää ihan helvetisti että "lorvii sossun kustannuksella kuitenkin". Mutta samapa tuo vieraiden ajatukset ja tutut tietävätkin opiskelun.

Samoin kuin kaikki eivät tiedä minun syitäni, en minä tiedä kaikkien muiden syitä. Eikä minulla siksi ole mitään mielenkiintoa lähteä päättämään, kenen "syyt" saan tuomita ärsyttäviksi.

Vierailija
16/34 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiinnitetään huomiota?

Henkilöhän voi olla tietämättänne kannattavan nettikaupan pyörittäjä, perinnön saanut, sijoitusasuntojen omistaja tai lottovoittaja. Hän saattaa kirjoittaa kirjaa, tai jatkokertomuksia eri julkaisuihin peitenimellä. Hän saattaa tehdä lopputyötä haluamatta asiasta kertoa...

Ihmiset nyt vaan ovat uteliaita, varsinkin jos joku "poikkeaa" tuolla tavoin heistä. Uskoisin, että ainakin yli puolet kiinnittäisi huomiota rivi- tai omakotitalonaapurin elämiseen.

Vierailija
17/34 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän kysyn teidän mielipidettä? :D Lue uudelleen kysymykset...

ap

Vierailija
18/34 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs naisihminen, joka tunki lapsensa virikehoitoon, jotta saisi päivät omaa aikaa. Ei edes yritä hakea töitä, tuskin on koskaan niitä tehnytkään. Lapsen tunkee vielä sillointällöin sijais/tukiperheeseen, jotta saa omaa aikaa. Silti ei muka koskaan jaksa mitään.

Elää sossun rahoilla ja on pohtinut muunmuassa maksaisiko sossu hänelle ja miesystävälleen aikuisten mökkiloman. :) Sossu ei suostunut maksamaan uusia rattaita yli 2,5 vuotiaalle ja tämäkös vasta oli kauhistus!

Lähinnä yököttää että aikuinen (n.40v) ihminen kehtaa tehdä noin. Ei muuten saanut maksatettua aikuisten lomaa sossulla, jäi loma pitämättä. Voihan kyynel.

Vierailija
19/34 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin "vain" kotona melkein koko aikuisen työurani.

Olen kääntäjä, filosofian maisteri, hyvätuloinen.

Vierailija
20/34 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi tuttua, jotka hengailee himassa. Miesten puolesta mua se ärsyttää. Toisella on 4 lasta ja toisella 3. Molempien lapset on jo isoja ja toinen vaan ei suostu menemään töihin ja toisella on oma ”sisustus”yritys harrasteena. Toinen on pakko-oireinen ja neuroottinen, joten ei voi mennä töihin. Toinen odottaa, että yritys lähtee nousuun. On odottanut jo 6 vuotta ja hoitaa sitä kun jaksaa ja on sellainen olo.

Mietitkö millä tulee toimeen jne? Mies elättää ja raataa, vaimo käyttää rahat.

Oletko päätellyt henkilön tekevän etätöitä, opiskelevan, olevan vain muuten laiska?

Laiskempia kuin lapamadot.

ärsyttääkö sinua tällainen henkilö?

Joo ja ei. Ihmetyttää ja hämmentää. Musta on väärin, että miehet joutuvat elättämään koko perheen vuodesta toiseen ja lapset ovat olleet jo koulussa vuosia.

Ja vielä: Mitä itse tee päivät, ammattisi, tutkintosi?

Käyn töissä, johtaja, KTM. Nyt flunssassa kotona.