Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marimekon laatu??

Vierailija
28.08.2012 |

Saimme vauvallemme lahjaksi sinivalkoisen pallobodyn, jossa ekassa pesussa valkoiset pallot (ja myös muu pyykki - pääasiassa vauvan vaatteita, lakanoita ja harsoja) värjääntyivät sinisiksi. Täysin ohjeen mukaan tuon pesin ja vaikka herkästi en viallisista tuotteista palautetta anna, niin nyt annoin.

Palautteeseeni toki vastattiin, mutta viiveellä, kyseltyäni asian perään, sain sieltä kirjeen, jossa ystävällisesti haluttiin kertoa, miten tuote tulisi pestä! Samat ohjeet toki olin lukenut pesulapustakin ja pessyt tuotteen niiden mukaan ja kertonut asian heille sähköpostissa ja kirjeessä, jonka lähetin bodyn mukana.

Kirjeessä todettiin myös, että " bodyssa on mahdollisesti ollut värinkiinnittymisvirhe", mutta sellaisen yleiskäsityksen kirjeestä saa, että uskovat minun pesseen bodyn väärin...

Lähettivät kuitenkin lahjakortin bodyn hinnan arvoiselle summalle ja viivästymisestä hyvityksenä ruokalapun. (Sitä varten, että tuon bodyn saan noudettua pitää täältä maalta ajella melkoinen matka Marimekon liikkeeseen...)

Taitaa meidän vauvan Mm:n vaatteet jäädä tähän ensimmäiseen, jos laatu on tällainen ja saa kaupanpäälle kasan ylimääräistä työtä... muun pyykin valkaisu, viallisen bodyn kiikuttaminen postiin, joka ei ihan lähellä ole ja kaupunkireissu, että saa bodyn lapselle käyttöön.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on aika paljon Marimekon lastenvaatteita, ja ne on kyllä olleet hyviä ja laadukkaita.

Vierailija
2/18 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kannattaa yleensäkin pestä uudet vaatteet ensimmäisellä kerralla erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pesit (ilmeisimmin, kun valkaisusta puhut) valkoiset lakanat värillisen bodyn kanssa? Värilliset ja valkoiset erikseen, varsinkin ensimmäisellä pesukerralla.

Vierailija
4/18 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme vauvallemme lahjaksi Marimekon kukkabodyn, joka on muutaman pesun jäljiltä aivan haalistunut ja nukkainen. Ja on todella pesty ohjeen mukaisesti!

Ihmettelen myös, mihin laatu on tuotteista hävinnyt..vanhat Marimekot kun tuntuivat kestävän melkeinpä sukupolvelta toiselle.

Ja tuosta asiakaspalvelusta vielä, ihmettelen kuinka nykyisin asiakasta kohdellaan kuin mitäkin idioottia, joka ei esim. osaisi pestä pyykkiä oikein. Vanha sanonta "asiakas on aina oikeassa" ei ainakaan missään päde, vaan selvistä tuotevioistakin saa tapella loputtomiin (ken jaksaa..).

Vierailija
5/18 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittele pyykit värin mukaan, ja käytä esim Erisania. Marimekkoa käytetty yli 50 v, eikä mitään valittamisen aihetta.

Vierailija
6/18 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle kävi sinivalkoisen pallopaidan kanssa sama juttu. pesin paidan pesuohjeen mukaan sellaisten paljon ja monesti pestyjen ja käytettyjen tummien ja harmaiden vaatteiden kanssa joista ei enää lähde tippaakaan väriä. pestyn pallopaidan entiset valkeat pallot olivat aivan vaaleansiniset -- ja muuta sinistä koneessa ei ollut. toiseen pesukertaan käytin sitten erityisesti värien kirkastamiseen tarkoitettua pesuainetta ja heitin sekaan beckmannin värin- ja liankerääjän (valkea kertakäyttölappu). lappu tosiaan keräsi itseen suurimman osan väreistä, oli lähes tummansininen o_o. pallot ovat nyt huomattavasti kirkkaammat ja tällä systeemillä varmaan vaalenevat, mutta keljuttaa koko ostos jota nyt pitää pestä erityisellä tavalla erikseen. kuitinkin olin tietysti ehtinyt hukkailla kun paita odotti jonkin aikaa ensimmäistä käyttöä. aion kyllä kertoa tuon kun käyn liikkeessä myöhemmin.

Vierailija
7/18 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja lisään että turha kuvitella että marimekon laatu olisi sama kuin 30 vuotta sitten. ei ole!

Vierailija
8/18 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsin hämeenlinnan kaupasta marimekon perinteistä läppälaukkua mut eipä löytynyt,tilata olis voinu. nojuu niinhän mäkin voin tilata netistä. J a samaa mieltä 12# typeetä palvelua.  Ideaparkkiin  on lyhyt matka ja parempaa asiakaspalvelua.  

Olen  myös  huomannut  että  pallopaidat  ja raitapaidat samentuvat,raidat ja pallot eivät pysy terävinä vaan valkoinen ottaa väriä. puuvilla on lötsöä eikä semmoista  nappakkaa..

Vierailija
9/18 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon laatu ja asiakaspalvelu on todella surkeaa!!!Minulla hajosi mekosta vetoketju ensimmäisessä käytössä juhlissa!!!Olipa kiva olla pylly paljaana...

Sain töykeää palvelua,kirjeen jossa kerrottiin että mekosta ei ole löydetty virhettä...siis vetoketjun hajoaminen ei ole virhe?!No enpä arvannut että 200e mekon ei edes oleteta kestävän.

Mekko korvattiin uudella,mutta muistettiin mainita että kyseessä on poikkeustapaus...

No niin oli myös minun asiointi heillä,äänestän jaloillani tästä lähin..

Vierailija
10/18 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittele pyykit värin mukaan, ja käytä esim Erisania. Marimekkoa käytetty yli 50 v, eikä mitään valittamisen aihetta.

lakanoita ja harsoja meillä ainakin on vaaleita kuviollisia ;)

Ja sinivalkoista vaatetta en kyllä itse laittaisi sinisten joukkoon vaan pesisin juurikin noiden muiden vaaleiden kanssa, että valkoiset kuviot säilyy valkoisina. Ja meilläkin käytetty Marimekkoa niin kauan kuin muistan, joskus jollakin tavalla viallisia vaatteita on osunut joukkoon ja laatu on mielestäni huonontunut ja paljon (erityisesti lasten vaatteiden kohdalla)

Vierailija
11/18 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sillä tavalla kun merkkituotteista yleensä puhutaan.

Mulla on ainakin marimekon laukut kestäneet konepesua ihan hyvin, mutta olenkin ostanut vain niitä laukkuja jotka on eestissä valmistettu jos sillä jotakin väliä on....

Vierailija
12/18 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kannattaa yleensäkin pestä uudet vaatteet ensimmäisellä kerralla erikseen.

itse yleensä ekan kerran erikseen kaikissa vaatteissa ja värjääntymisiä joskus on ollut. Tosin silloin ei muu pyykki mene pilalle ja ei Marimekko ap:n mukaan muuta pyykkiä korvannutkaan. Minulle on sanottu, että jos pesee väriä päästäneen vaatteen heti uudelleen, niin värjäytymät lähtevät, koska ilmeisesti kiinnitysaineessa on silloin joku virhe..

Vierailija
13/18 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ongelmia Marimekon paidan kanssa. Koko ei vastannut sitä mitä lapussa luki ja kaiki sauma oli ihan vinossa ja kierossa kahden pesukerran jälkeen. Palautin paidan ja sain uuden tilalle.

Eipä ole aikaisempien vuosien vaatteet tuollain oikutelleet. Hinnatkin on noussu ihan hirveästi! Olen ostanut muutama vuosi sitten itselleni punaisen pallopaidan n. 50 € ja nyt ne noin 70€. Ei mikään pieni prosentuaalinen hinnannousu! Meillä loppui Marimekon liikkeessä asiointi.

Vierailija
14/18 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. ne pallokuosiset paidat nukkaantuu hetkessä, mutta jotkut printtipaidat kestää tosi hyvin vaikka kuinka monta pesua. Samoin se (inhottava) tasaraita kestää ja kestää. Lapset on saanut niitä lahjaksi.

Vierailija
15/18 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon asiakspalvelu on aina ollut huonoa..., Ajattelevat kai että hyvän´brändin tuotteita voi myydä vaikka huonolla asiakaspalvelulla ja että jos asiakas tulee marimekon liikkeeseen niin tulle varmasti ostamaan joatikin palvelemattakin.. Nettikauppaan.

Vierailija
16/18 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Hämeenlinnassa.

Vierailija
17/18 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi mustavalkoisen pallopaidan kanssa sama, pallot meni harmaiksi. Pesin neljässäkympissä kun ohje käski. Vanhassa samanlaisessa paidassa ohje on 60, eikä värjääntymistä ole tapahtunut. 60 astettahan kiinnittää värit kankaaseen, mutten tuota uutta uskaltanut kuuteenkymppiin laittaa, kun pelkäsin kutistumista.

Vierailija
18/18 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain vaihdettua väriäpäästävän pallokuosisen paidan liikkeessä vaikka olin hukannut kuitin, se meni reklamaationa. eli kannattaa viedä kauppaan jos laadussa on valittamista!