Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sairaala kieltäytyä antamasta vauvaa mukaan

Vierailija
28.08.2012 |

jos ei anna mittauttaa vauvan verensokeria? Meillä sanottiin, että pitää saada 3 hyvää arvoa, niin vauva pääsee kotiin. Muuten ei pääse. Voivatko siis pakottaa vs-mittaukseen?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisteri, työkseni eri kieliä käyttävä ihminen. Miten se tähän liittyi? Edelleenkin: opettele saatanan ämmä vastaamaan asiallisesti ja aiheesta.

Kauheaa kieltä maisterilta, onkohan opiskeltu vain kirjekurssin kautta.

Vierailija
42/51 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö tajua, että matalat verensokerit uhkaavat lapsen terveyttä? Ei niitä huvin vuoksi mitata! Lapselle voi tulla pysyviä vammoja matalista sokereista, jotka olisivat hyvin helposti hoidettu, helpommin kuin ne vammat, jotka voivat tulla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä nyt on se ongelma?

Itse olen aina lähenyt vauvaojen kanssa yhtäaikaa kotiin,vaikka vauvoilta on mitattu verensokereita.Eikä tosiaan ole siellä sairaalassa oltu sen kauempaa,kuin muutkaan.Itse olen päässyt jokaisen vauvan kanssa kotiin vajaan 2vrk päästä.

Vierailija
44/51 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tehdään pikainen huostaanotto. Näitä tehdään jopa Jehovan todistajille, kun lapselle on annettava verta.

Vierailija
45/51 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kiltisti antanut mittauttaa omien lasteni verensokerit, eikä niissä mitään moittimista ole ollut, ja tämän tulevan kanssa teen samoin. Mietin vain noita polikliinisia synnytyksiä - niissä tuskin ehditään mitata 3 verensokeriarvoa...

Ja yksi hoitaja sanoi siitä mittaamisesta, että "tämä on nyt tämän ajan villitys vauvojen kanssa".

Onko siis ihan totta, että normaali täysiaikainen vauva huostaanotetaan verensokerinmittausta varten, jos vanhemmat ei siihen muuten anna lupaa?

Käsittääkseni "tämän ajan villitys" koskee edelleen alle 3kg ja yli 4,5kg vauvoja. Kavala taka-ajatus sairaalassa pidolle on siis se, että haluavat varmistaa, ettei vauva ole se takia syntynyt "pieni-tai suuripainoisena", että sillä olisi jonkinlaisia sokeriaineenvaihdunnan häiriöitä.

Vierailija
46/51 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei anna mittauttaa vauvan verensokeria? Meillä sanottiin, että pitää saada 3 hyvää arvoa, niin vauva pääsee kotiin. Muuten ei pääse. Voivatko siis pakottaa vs-mittaukseen?

Meillä oli vastaava tilanne, lapsen painokin oli laskenut juuri rajalle sen 10% syntymäpainosta. Totesivat vain, että syöttämään joutuisivat sitä itsekin eikä muuta voisi tehdä ja että takaisin pitää tulla jos vauva väsähtää eikä jaksa syödä.

Vierailija
47/51 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaidollaan brassaileva akateeminen ja kirjoittaa kielten nimet isolla. :D

Vierailija
48/51 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

join uskonnollinen syy taustalla? Jos näin on niin vanhempien vakaumusta tulee kunnioittaa. Muussa tapauksessa uskoisin että lapsen etu ajaa ohi vanhempien aatteista.

Vierailija
49/51 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaidollaan brassaileva akateeminen ja kirjoittaa kielten nimet isolla. :D

Olen monta päivää kirjoitellut saksan kielisiä dokumenttejä.... jäänyt vähän päälle :).

Kiitos korjauksesta.

Vierailija
50/51 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et anna hoitajien mitata vauvastasi verensokeria? Kysehän on vauvan hyvinvoinnista, ei hoitajat ihan huvikseen sitä sokeria mittaile!

Vierailija
51/51 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos on syy mitata, ei päde polikliininen synnytys, eikä sieltä sitten pääse himaan niin vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan