Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G:Kuinka usein taaperosi pk:ssa käytetään potalla?

Vierailija
28.08.2012 |

Lapsi harjoittelee kuivaksi ja on aloittanut päivähoidon. On ollut kanssani tutustumassa siellä muutaman päivän ja vessakäyntien määrä vaihtelee lapsesta toiseen. Esim. ennen aamupäivän ulkoilua ei käytetä vessassa, vaan päällä on sama vaippa, jonka puin kotoa lähtiessä. Samoin päiväunilta herättäessä toiset käyvät vessassa, omani ei. Voisi johtua siitä, että olettavat minun hoitavan nuo asiat, kun olen paikalla. Ovat kuitenkin lounaan jälkeen käyttäneet vessassa ja vaihtaneet vaipan ja muuten hoitaneet lastani minun ollessa taustalla. Haluaisin, että potalla käytiä tarjottaisiin niin usein, kun se on päiväkodin arjessa mahdollista. Jotenkin en "kehtaa" vaatia tiheämpiä käyntejä, kun ovat ottanee ihan toisessa asiassa tosi hyvin lapseni tarpeet huomioon ja hoito on muuten tosi hyvää. Ja hoitoa aloittaessa on ollut puhetta, että kuivaksi harjoittelua opetellaan.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupäivällä, kun lähdetään ulos. Ruokailun jälkeen eli siis ennen päiväunia. Päiväunien jälkeen ja taas kun meenään ulos. Tietenkin, jos tarve vaatii niin useammin.

Vierailija
22/22 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikä liukuhihnameininkiä!!Ja sitten vielä kehdataankin puhua laadukkaasta päivähoidosta!Kuivaksi oppiminen on tämän ikävaiheen eräs tärkeimpiä kehityksellisiä saavutuksia jos lapselle annetaan mahdollisuus asia asteittain ITSE hallita aikuisten OPASTUKSELLA ja sillä on valtava itsetunnollinen merkitys.Liukuhihnakasvatuksessa lapselta riistetään onnistumisen ja asian hallinnan ilo tyystin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla