Sähköhammasharjan käyttäjät - kysymys "erikoisominaisuuksien" tarpeellisuudesta
Ajattelin hankkia sähköhammasharjan ja Oral B:lta löytyi vaikka mitä malleja. Haluaisinkin tietää tuleeko kaiken maailman erikoisominaisuuksia (hellävarainen, kiillotus, valkaiseva (?) ) käytettyä.
Linkissä 3 harjaa, joissa sama teho, mutta kahdessa kalliimmassa mallissa extraominaisuuksia. Kannattako niistä maksaa?
http://www.oralb.fi/products/electric-toothbrush/Trizone.aspx
Kommentit (9)
Kuningaskuluttaja-ohjelmassa testattiin noita harjoja. Ihan tavallinen viidenkympin harja oli ihan yhtä hyvä kuin parinsadan vekotin.
Itselläni on tuollainen peruspeli, sain alennusmyynnistä 39,90 Oral-B -merkkisen. Oiva laite.
voisitteko antaa vähän tarkempia mallitietoja? oral b:lla on malleja vaikka kuinka.
en ole ap, mutta sama ostos mielessä. oon ajatellut ostaa tuossa linkissä toisena vasemmalta olevan harjan. maksaa muistaakseni n. 60-70e.
jossa oli "kaikki herkut". Yleensä käytän sitä yhtä ja samaa toimintoa. Eli nyt ostaisin jonkun perus-Oral-B:n, en millään extra-toiminnoilla.
Meillä on myös ihan karvalakkimalli, joka maksoi sen 30-40 euroa. Itse tykkään tästä paremmasta mallista, siinä syttyy vielä valokin, jos painaa liian kovaa.
Meidän eka sähköhammasharja oli joku tajuttoman kallis ja kun siitä aika jätti ja ostettiin tuo karvalakkimalli, niin mulle tuli sitä hammaskiveä. En tietenkään tiedä varmasti johtuiko hammasharjasta, mutta epäilen sitä.
Hammaslankailun minä teen sillä varrellisella systeemilla, mies lankailee perinteisesti. Näillä mennään ja hyvin pysyy hamput kunnossa.
Sähköhammasharja on siitä hauska, että se pesee hampaat niin hyvin ja kiiltäviksi, että käsipelillä tuntuu siihen verrattuna jäävän aina likaiseksi, ellei hinkkaa tolkuttoman kauan. Meillä lapsillekin on sähköhammasharja. Hammaslääkärikin suositteli sitä lapsille, koska pesee paremmin ja vaatii vähemmän motoriikkaa. Toki me aikuiset silti pestään välillä.
kannattaa käyttää hammasväliharjaa!
Ostettiin nimenomaan siksi, että mulle kertyy hammaskiveä. Tuossa kalleimmassa mallissa on syväpuhdistusominaisuus ja mukana tulee sellainen "kiillotuslaikka". Ihan huippuhyvä ominaisuus nimenomaan mun hampaille. Hammaskiveä on huomattavasti vähemmän kuin ennen.
Käytän tuota syväpuhdistusta 2-3 kertaa viikossa. Kai sitä saisi käyttää päivittäinkin, mutta tämä on minulle sopiva väli. Pesen ensin tavallisella harjaksella 2 minuuttia ja sitten 2 minuuttia sillä erikoisharjaksella.
Tuossa mallissa on myös digitaalinen näyttö, joka antaa merkkiäänen aina puolenminuutin välein ja täyden 2 minuutin jälkeen myös eri äänen.
Se taas on hyvä lapsille. 7v lapsemme sai oman lastenharjaksen tohon ja pesee nyt ihan mielellään hampaansa koneella. Aiemmin oli aina sellaista säätämistä koko hampaiden pesu. Lapsi käyttää harjatessaan sitä hellävaraista pesua.
Mun harjassa oli mukana jotain laattamaisia ja hammasväli osia, en ole koskaan käyttänyt. Sähköhammasharaja ja nykyajan hienokeksintö, hammaslankakoje ( siis hiukan hammasharjaa muistuttava, jossa päässä pieni irrotettva muovikaari, jossa lanka) pitää hampaat kunnossa:-)