Ratkaiskaa kiista (ystävyydestä ja yhteydenpidosta)
Miten on, tarkoittaako se, että ystävä ei pidä usein yhteyttä sitä, että hän ei halua olla tekemisissä?
Minulla on hyviä ystäviä, joiden kanssa tulee pidettyä yhteyttä harvemmin. En pidä sitä silti ystävyyttä laimentavana asiana, kuulemma kannattaisi pitää.
Kaverini mukaan on niin, että tällöin on kyse sellaisesta ystävyyssuhteesta, josta ei enää tykätä, mutta osapuolet eivät vain halua kokonaan katkaista välejä.
Mielipiteitä?
Kommentit (4)
Miten on, tarkoittaako se, että ystävä ei pidä usein yhteyttä sitä, että hän ei halua olla tekemisissä? Minulla on hyviä ystäviä, joiden kanssa tulee pidettyä yhteyttä harvemmin. En pidä sitä silti ystävyyttä laimentavana asiana, kuulemma kannattaisi pitää. Kaverini mukaan on niin, että tällöin on kyse sellaisesta ystävyyssuhteesta, josta ei enää tykätä, mutta osapuolet eivät vain halua kokonaan katkaista välejä. Mielipiteitä?
Minulla on syviä ystävyyssuhteita lapsuudesta asti ja toisten kanssa emme näe kuin ehkä viiden vuoden välein. Mutta ei se ystävyys ole siitä laimentunut yhtään.
Näin nelikymppisenä minulla on hyviä ystäviä, joita tapaan pari kertaa vuodessa. Olen kanssasi samaa mieltä, että yhteydenpito harvakseltaan ei kerro ystävyyden laadusta. Aikuisilla ihmisillä on usein työ, perhe, harrastuksia, lasten harrastuksia, omien vanhempien asioista huolehtimista jne. Ystävät ovat yksi voimavara.
Kun on pieniä lapsia ja työt ja ei asuta ihan naapureina niin helposti yhteydenpito ystäviin harvenee. Ehdottomasti voidaan silti olla hyviä ystäviä. Mun yhdet ihan tosi hyvät ystävät (3 kpl) asuu n. 15 km säteellä minusta, ja kaikilla on pieniä lapsia. Ei kerta kaikkiaan jaksa eikä pysty lähteä kyläilemään iltaisin työn, pk:n jne. jälkeen. Viikonloppuisin on usein omaa ohjelmaa tai haluaa olla rauhassa lasten kanssa. Näkeminen pitää aina järkkäämällä järkätä, ja näin teemmekin n. 4 kertaa vuodessa. Lähempänä asuvia kavereita kerta kaikkiaan näkee useammin käytännön asioiden takia.
Soitella voisi kyllä useammin. En oikein tiedä miksi ei tule soiteltua kavereille enemmän.
Mutta tosin, jos on porukka, joka pitää enemmän yhteyttä, ja sen sisällä joku pitää enemmän yhteyttä toisiin kuin toisiin, niin se voi heijastella tietysti sitä, että viihtyy paremmin näiden seurassa, joihin pitää yhteyttä.
ja elän ja toimin samoin kuin sinä. Jatka pois, kaverillesi on käynyt huonosti ja haluaa samaa sulle.