onko kellään kokemuksia volvo xc90:stä?
eli siis,harkitsemme vaihtavamme nykyisen tila-automme tuohon volvoon ja kaipaisin kokemuksia,millainen auto on? paljon vikoja? millaisia vakuutusmaksut,verot jne? kaikki kokemuset tervetulleita!
Kommentit (32)
"Etupyörien ripustukset ovat alimitoitetut joten "koiranluut" ovat kulutustavaraa."
Huvittavaa
HEH HEH asiantuntematon kommentti.
No, kommentoipa nyt sinä XC 90:n eturipustusten mitoitusta ja sitä kuinka usein moisia on korjattava.
Odotan innolla! :)
"Etupyörien ripustukset ovat alimitoitetut joten "koiranluut" ovat kulutustavaraa."
Jos ripustukset eivät kestä niille tulevaa rytkytystä, koiranluulle kohdistuu helposti rasitusta, mm. Vääntöä ja taivutusta, jota sen ei ole suunniteltu kantavan. Silloin seurauksena on, että ohuesta koiranluusta tulee kulutustavaraa. Juuri kuten tuossa kirjoitettiin.
Tuossa yksi koiranluu:
http://www.google.fi/search?hl=fi&tbo=d&biw=768&bih=928&tbm=isch&sa=1&q…:
Tuossa kuvassa näkee sen osana kokonaisuutta:
http://www.swedishautoparts.com/catimages/Volvo-XC90-FRONT-SUSPENSION.j…
Nuo koiranluut ovat sellainen osa, joka joutuu ottamaan vastaan käännösten, kaikkien jarrutusten ja epätasaisen tien pinnan jokaisen iskun ilman mitään jousitusta, koska jouset on vastA sen jälkeen. Kun mitoitus jossain osassa aiheuttaa liikettä, jota ei ole suunniteltu syntyvän, joutuu se koville, koska silloin se pitää kiinni epätahtia liikkuvista auton osista.
Koiranluut ei ole ainoa volvon etupään heikko osa. Saa vaihtaa myös alapalloniveliä ja raidetangonpäitä. Juuri muuta vikaa noissa muissakaan isoissa volvoissa ei ole ollut. Omassa talossakin on tällä hetkellä kolme erimoista. Pieniä volvoja kaksi. Ja väittikö tuossa joku että koiraluiden hinta olisi 450€? Luut tai pallonivelet maksaa muutaman kympin, halvimpia ei kuitenkaan kannata ostaa. Vaihto kestää vartin.
Olen aikeissa ostaa ko. automallin , mutta edellä luetellut vikamäärät arveluttavat. Iso auto mutta heppoiset osat . Muutoin ominaisuuksiltaan olisi passeli ja pääsisi mökillekin talvella. Käytetyt ovat lisäksi edullisia kun vertaa laatuautoon eli Toyotan lantikkaan. Vertailuna voi sanoa, että Honda CRV :llä olen ajanut 10 vuodessa 290tkm. Minkäänlaista, siis pikkuvikaakaan ei ole ollut. Polttimoita kuluu ja pyyhkijän sulkia. Mutta jarrupalatkin kestää 200tkm. Huollot vain murto-osa edellä kirjoitetuista. Mutta uusi malli pilattu maastokyvyiltään, ei enää pääse hangessa eteenpäin, siksi merkin vaihto. edessä.
Itsellä xc90 -05. Tukeva juhta. Mukava ajaa. Vaikka 2,5 bensa turbo, enempi potkua saisi olla. Tokihan Volvo on aina tylsä, kun vertaa kilpaileviin malleihin. Olen kyllä tykännyt silti. Tosin nyttemmin hajosi neliveto, hirvittävällä pamahduksella, kiidytyksen yhteydessä. En ole käynyt vielä diagnosoimassa vaurioita. Kulkee kyllä eteenpäin etuvetoisena, mutta ajettavuus on, kuten arvaattekin.
Vietä Oivat Lomapäiväsi Varaosia Ostellen.
Osta mieluummin toyota previa. Seittämän ukkoa ja kamat heittämällä sisään. Eikä mittää vikoja.
Jos siis ei auton ulkonäellä nii väliksi...
Volvo on munattomin auto maailmassa. Ostakaa mieluummin vaikka BMW x5 tai Audi Q5. Parempaa laatua kaikessa. Jälleenmyyntiarvo ja ajettavuus Volvossa on valovuosia noita sakemanneja jäljessä.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 14:37"]
Olen aikeissa ostaa ko. automallin , mutta edellä luetellut vikamäärät arveluttavat. Iso auto mutta heppoiset osat . Muutoin ominaisuuksiltaan olisi passeli ja pääsisi mökillekin talvella. Käytetyt ovat lisäksi edullisia kun vertaa laatuautoon eli Toyotan lantikkaan. Vertailuna voi sanoa, että Honda CRV :llä olen ajanut 10 vuodessa 290tkm. Minkäänlaista, siis pikkuvikaakaan ei ole ollut. Polttimoita kuluu ja pyyhkijän sulkia. Mutta jarrupalatkin kestää 200tkm. Huollot vain murto-osa edellä kirjoitetuista. Mutta uusi malli pilattu maastokyvyiltään, ei enää pääse hangessa eteenpäin, siksi merkin vaihto. edessä.
[/quote]
Millä tavalla uusi Honda CR-V on pilattu maastokyvyiltään? Ystävälläni on nimittäin uusi Honda CR-V ja pelkästään kiittelee ko. autoa.
Itse suosittelen janoisen ja epäluotettavan Volvo XC:n tilalta juuri CR-V:tä sekä Subaru Foresteria.
Mulla oli vajaan vuoden xc90, sitä ennen oli bemarin x5 ja tuossa volvossa viehätti naisen silmään kauniimman näköiset sisätilat ja pikkunippelit kun bemari oli sellainen kolho..muuten ajattelin että auto siinä missä muutkin. No plääh, volvo oli jotenkin ihan lussukka ajettava, kone ei tuntunut läheskään niin voimakkaalta ja vääntävältä kuin x5..volvossa tuli sellainen tila-auto fiilis, jotenkin väsynyt motti. Vaihdoin sitten volkkarin touaregiin ja tykkään tästä enemmän. Riippuu toki mitä autolta haluaa, minä haluan että autossa on myös puhtia.
Minulla v.2012 xc90 ei huolia. Vedetään asuntovaunua. Kulutus 8-10 l /100 km ajosta riippuen. Hyä auto.
Pate
Mulla ei ole suurimpia vikoja ollut. Käytettynä ostettu vm. 2007 D5 7-paikkainen malli kyseessä. Ostaessa ajettu 150 tkm, nyt 200 tkm ja vielä ajattelin 100 tkm ajella. Enemmän vikoja oli edellisessä Avensiksessa jossa oli alle 100 tkm mittarissa.
Tilava, näyttävä, kokoonsa nähden taloudellinen. Suosittelen! Erotuisesti 7-paikkainen malli on niin kätevä, penkit saa piiloon ja taas käyttöön tarpeen mukaan eikä tilasta ole ikinä puutetta! Takimmaisille penkeille mahtuu myös keskikokoinen aikuinen :)
Sanotaan nyt vielä kerran, että mahtava auto, mutta vain auto.
näin illalla,josko löytyy vielä kommentteja!
Meillä on ollut muutaman vuoden XC90:nen ja ollaan oltu todella tyytyväisiä. Jotain kuluvia osia on vaihdettu, mutta mitään muuta vikaa ei ole ollut. Meillä on (tarvittaessa) 7-paikkainen ja lisäpenkit on todella helppo ottaa käyttöön ja laittaa pois.
En keksi mitään huonoa sanottavaa, meille ainakin juuri sopiva auto. Ja hyvin ainakin meidän autolla on vedetty asuntovaunua ym. Meillä tulee lähinnä kaupunkiajoa ja silloin kulutus on 7,5-8,5 litraa/100. Kesällä ajoimme pitkää matkaa ja kulutus oli 6,2-6,8 litraa/100. Eli ei mikään dieselrosvo.
Liikennevakuutus ja täyskasko ym yhteensä noin 450 euroa/vuosi. Ajoneuvovero vajaa 400 euroa/vuosi.
meillä on sellainen. Vakaa, hyvä ajettava, kaikkien mielestä, jotka sillä ovat ajaneet. Ei siinä kremppoja ole pahemmin ollut, vain huoltojen yhteydessä on jotain vaihdettu. Hyvät varusteet. Vie bensaa hirveästi, joten diesel varmaan taloudellisempi.
jatkamme siis vakaata harkintaa juuri tästä autosta ja toivotaan että tehdään valinta joka myös meillä osoittautuu yhtä hyväksi kuin vastanneilla,eli emme onnistu saamaan juuri sitä vikaisinta maanantaikappaletta... :)
Seitsemän paikkaa, ja silti vielä mahtuu jonkin verran tavaroita mukaan. Ja tietysti kuudella ja viidenllä istumapaikalla tavaraa mahtuu ihan huimasti mukaan.
Meillä on vuoden 2007 malli, eikä mitään isompaa vikaa ole ollut. Olisko meillä kulutus tuota 11 l/100km -luokkaa (bensakone) ja tietysti lähes kallein käyttömaksuluokka.
Kallis ylläpidettävä, kulutus huima ja kankea ajaa.
Kallis ylläpidettävä, kulutus huima ja kankea ajaa.
On totta, että joku Nissan Micra on (saattaa olla) huomattavasti edullisempi auto.
Omasta mielestäni XC90 on isoksi autoksi aika ketterä, pk-seudun parkkihalleissa ainakin toimii hyvin. Ja todella vakaa ajaa niin kaupunkiajossa sekä pitkällä matkalla. En vaihtaisi mihinkään muuhun enää, kokemusta myös muista (tila-)autoista.
Päinvastoin. Kannattaa muistaa, että se on iso auto.