Mikä paras ikäero????
Meillä on nyt 1v9kk vanha taapero ja toinen on nyt mietteissä...
Alkoi mietityttämään, että mikä olisi vanhempien ja lapsen kannalta kaikkein paras ikäero? Olemme ajatelleet noin kolmen vuoden ikäeroa, silloin ei olisi liikaa eikä liaan vähänkään sitä eroa.
Onko kolmevuotiaat kovinkin hankalia, vai alkaako silloin helpottamaan?
Kokemuksia kaipailen!
- yhden äiti
Kommentit (4)
haaveillaan. meillä 1 v. 4kk ekan ja tokan väli kolmas 5v. ikäerolla.
nyt mietteissä pitäisikö kolmosellekin " tehdä" kaveri.
ei kyllä kukaan muu tiedä vastausta kuin te itse! meillä on vuosi ikäeroa kahdella vanhemmalla, ja se on taas mun mielestä ollut ihana ikäero. nyt tulee sitten 3-ja 4-vuoden ikäerot ja tämäkin tuntuu nyt ihanalta, kun isommat on niin kovia hoitamaan pikkuista. Luulen että kaikissa ikäeroissa on joku rankka puoli.
sitä, viihyvätkö lapset keskenään. Kaverilla pojat 2v6kk ikäerolla ja ainakaan vielä eivät leiki yhtään.
Kahden vanhemman ikäero on 1v 3viikkoa,lapset nyt 5v ja 6v.Ihan liian pieni ikäero ( toinen raskaus ei ollut suunniteltu!).Kuopus on nyt 6kk ja ikäeroa tuli 4,5v ja 5,5v .Loistavat ikäerot pienimpään!
Äiti saa nauttia vauvasta ja 6v ja 5v leikkivät keskenään.Toisaalta tilanteesi on erilainen koska mietit toista lasta,silloin ehkä 3v olisi
kiva ikäero.Lapsista olisi seuraa toisilleen.Tähän kysymykseen ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa vastausta ;) Itse en jaksaisi pienellä ikäerolla enää (alle 2v),joku toinen jaksaa.