Voiko gyn. tutkimus olla vaaraksi alkuraskaudessa?
Olen menossa keskenmenon (tapahtui rv.6+2) jäkitarkastukseen ensi viikolla. Minulla oli tosi selkeä ovulaatio vain 11 päivää keskenmenon ekasta vuotopäivästä laskien ja olimme olleet suojaamattomassa yhdynnässä vähän ennen. Periaatteessa olisi siis mahdollista, että olisin tullut heti uudestaan raskaaksi. En löytänyt googlaamalla, voiko gynekologiset tutkimukset keskeyttää äskettäin alkaneen raskauden (hedelmöitymisestä olisi tuolloin vain 12 päivää)? Onko kellään kokemusta?
Ja ei sitten mitään v*tt*ilua kiitos, siinä km:ssa oli ihan tarpeeksi.
Kommentit (4)
ja voithan vielä sanoa gynekologille, että on mahdollista, että uusi raskaus on alkanut. Itse kävin ensimmäisessä raskaudessani aika alkuvaiheessa tutkimuksessa ja se ei anakaan mitään vahinkoa tehnyt.
En lähde siirtämään enkä perumaan tarkastusaikaa. Aion kyllä ehdottomasti asiasta sanoa, ettei kohtua liiemmälti ronklittaisi...
gynekologisia tutkimuksia pitää välttää jos mahdollista, koska sekin voi provosoida kohtua supistelemaan. En kyllä mitenkään usko että lääkäri saisi keskenmenoa sinulle aikaan normaalilla tutkimuksella, muutenhan abortin teko olisi kovin helppoa.
Toisekseen, ei voi olla vaaraa. Ja kolmanneksi, jos asia huolettaa sinua, voit mainita asiasta lääkärille. Voimia ja onnea uuteen raskautumiseen!